BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony

BMW 1 M Coupe s výkonem 340 koní je považováno za malý hot rod. Pokud z něj chcete mít monstrum, obraťte se na Tuningwerk.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony

19.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW 1 M Coupe s výkonem 340 koní je považováno za malý hot rod. Pokud z něj chcete mít monstrum, obraťte se na Tuningwerk.

Mít na soukromém automobilu nápis Safety Car může znamenat jen dvě věci. Buď majitel až nezdravě fandí motorsportu anebo tím chce okolnímu provozu naznačit, že potřebuje na silnici nechat vše za sebou. S BMW 1 M Coupe upraveným německou společností Tuningwerk by to možná i šlo, pod kapotou má menší nálož čítající 528 koní.

O výkon se postaral kompletně přestavěný třílitrový řadový šestiválec s dvojicí turbodmychadel o původním výkonu 340 koní a točivém momentu 450 Nm, jehož špička nově vyskočila na 614 newtonmetrů při 2 800 otáčkách za minutu. Ve spojení s novým samosvorným diferenciálem Drexler s kratším převodem 3,25 (alternativně pak až 3,45) se patrně radikálně vylepšila akcelerace a pružnost, firma ale žádné časy nezveřejnila. Uvedla pouze, že vůz nazvaný 1 M RS dokáže jezdit rychlostí 300 km/h.

Původní podvozek Tuningwerk mění za stavitelné jednotky KW ClubSport a za další příplatek montuje (překvapivě) měkčí stabilizátory H&R. Ani brzdový systém nezůstává identický. Nově se na voze objevily kotouče značky Movit, vpředu s průměrem 370 mm, alternativně pak tuneři dodají karbon-keramiku s průměrem až 380 mm.

BMW 1 M RS dostalo devatenáctipalcová kovaná kola ATS Superlight, o výraznější úsporu hmotnosti se ovšem postarají spíše karbonové komponenty nebo titanové výfukové potrubí. Z lehkého kompozitu je vyrobena přední kapota, víko kufru, křídlo i přední spoiler. A pokud někdo plánuje využívat tento vůz na okruzí, k ocelové kleci firma odstrojí čalounění dveří a dodá lehčí panely z karbonu.

Cena? Včetně nové závodní spojky, sedadel Recaro PolePosition a vozu samotného 119 tisíc euro, tedy skoro tři miliony korun.


BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 1 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 01BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 2 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 02BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 3 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 03BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 4 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 04BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 5 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 05BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 6 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 06BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 7 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 07BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 8 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 08BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 9 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 09BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 10 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 10BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 11 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 11BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 12 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 12BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 13 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 13BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 14 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 14BMW 1 M Coupe RS od Tuningwerk: 528 koní za 3 miliony - 15 - Tuningwerk BMW 1M Coupe 15
Tuningwerk vydoluje z řadové šestky 528 koní a 614 newtonmetrů

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek