Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 135i s motorem V8 z M3 je dokonalý tuning svého druhu
16.4.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Velký motor v malém autě má vždy své kouzlo. Je-li přestavba dotažená do takové dokonalosti, jako tato, je vše ještě zajímavější.
BMW 1 M je jistě zajímavý stroj, jenže je také dost těžko k sehnání, protože jich vzniklo jen pár kousků. Pod kapotou byl třílitrový přeplňovaný šestiválec, který byl sice dobrý, ale atmosférické plnění ve sporťáku nahradí skutečně máloco. Vynořily se nápady namontovat pod kapotu 1 M osmiválec - a proč nepoužít ten z M3 E92, který je mistrovským dílem. Tuner G-Power představil kompresorovou verzi takové stavby a nazval ji G1 V8 Hurricane RS.
Pokud vám ale na čtyřlitru S65 přijde kompresor tak trochu navíc, mohl by být zajímavější americký stroj, který svůj život začal původně nikoliv jako 1 M, ale jako 135i. V jeho útrobách je v podstatě celá M3 E92 včetně osmiválce, manuálního šestikvaltu, podvozku, předního i zadního pomocného rámu nebo brzdového systému. Tlumiče jsou značky Öhlins Raceline a brzdy Stoptech; vpředu jsou šestipístkové třmeny. A zvenčí vypadá jako 1 M proto, že majitel, Marco Svizzero ze San Francisca, nainstaloval bodykit z této verze.
Na stavbě tohoto stroje se podílela hromada firem včetně známého tunera Revozport, nejvíce práce ale odvedla kalifornská společnost Performance Technic. Ta si vybudovala jméno konverzemi BMW s automaty či poloautomaty na manuální řazení; v nabídce byl třeba i kit pro přestavbu M3 E46 s převodovkou SMG na manuál, což již řada majitelů M3 CSL ocenila. Tato osmiválcová „jednička” je ale jejich dosavadní vrchol.
K přestavbě byla potřeba skoro celá M3 E92. Náhodou se v Británii objevil na prodej kousek z roku 2009, který havaroval s asi 43 500 km na tachometru. U Performance Technic tedy sepsali, co všechno budou potřebovat, a v Británii to z bouraného auta vymontovali a poslali to do Kalifornie. Tam se motoru dostalo nových ojničních ložisek a upravené olejové vany a spolu se svody, katalyzátory a elektronikou putoval do připravené 135i.
„Nejnáročnější byla kabeláž,” říká Joey Gaffey, majitel Performance Technic. Bylo nutné všechny kabely z M3 naroubovat na elektroinstalaci 135i tak, aby všechna elektronika fungovala - od ABS přes řízení spalování po klimatizaci. Motor pak běžel, ale řídící jednotka hlásila spoustu chyb, takže bylo auto převezeno do firmy BPM Sport, kde se elektronice dostalo kompletního předělání a nahrání ostřejšího softwaru řízení motoru.
Omezovač otáček nyní zasahuje v 8 600 ot./min, ale auto díky katalyzátorům a tlumičům na výfukovém systému stále projde přísnými kalifornskými testy emisí a může tak jezdit po silnicích. Na zadních kolech je údajně okolo čtyř stovek koní, což by mohlo znamenat klidně i 460 koní produkovaných motorem, tedy o 40 víc, než měla M3 E92 v sérii. Spolu s faktem, že je tohle auto o nějakých 180 kilo lehčí než M3 E92 a váží tedy zhruba 1,4 tuny, zrychlení na stovku by se mohlo pohybovat někde u čtyř sekund, přesně změřeno zatím není.
Pochopitelně, ani karoserie není úplně sériová. Krome onoho bodykitu z 1 M tu je také karbonová kapota, víko kufru, střecha, přední lízátko a spoiler na zádi. Některé tyto díly jsou lakované do originálního odstínu bílá Alpine, střecha je ponechaná bez barvy. A také uvnitř vidíme ochranný rám, který byl prý vyroben tak, aby vizuálně připomínal ten v M3 GTS, a závodní sedačky a bezpečnostní pásy, nainstalované také po vzoru M3 GTS.
Na asfaltu tenhle stroj drží kromě podvozku z M3 doplněného zmíněnými Öhlinsy také pomocí pneumatik Toyo R888 o rozměru 265/35 R18 vpředu a 275/35 R18 vzadu, obutých na kolech značky HRE. A podle videa, které si můžete pustit níže, je tenhle stroj na silnici skutečně úchvatný.




























Přestabva nebyla snadná, ale tato osmiválcová řada 1 je do detailu perfektní
Zdroj: Super Street Online
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 5 hodinami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Porušení smlouvy u American Racing: Ramirez je out! 10:50
- Filip Salač 2026 za American Racing včera 22:13
- Pátku vévodil Alex Marquez, 17. Bulega včera 17:03
- Filip Salač musí do Q1 včera 15:49
- V Algarve začal nejrychleji Alex Marquez, 14. Bulega včera 12:33
Nejnovější články
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
před hodinou
Dánsko panikaří kvůli čínským autobusům MHD, které lze přes ponechaná zadní vrátka potají vzdáleně ovládat, mají je také
před 2 hodinami
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
před 4 hodinami
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 5 hodinami
Nabídka výkonných Mercedesů se dál rozpadá, kvůli novým regulacím brzy skončí hned pět modelů
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
