Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW 6 Bullshark Vilner: poněkud šílená bulharská re-kreace
26.11.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Kupé druhé generace BMW řady 6 v podání bulharského Vilneru je natolik zajímavé, aby ho nikdo nepřehlédl, i dost šílené na to, abychom o něm napsali.
Designové studio Vilner z Bulharska odhalilo svojí představu BMW řady 6 druhé generace s přídomkem Bullshark. Jenomže v tomto případě se opravdu nejedná jen o pár nárazníků či tuningový kit, který vám dnes nabídne třeba Hamman, nýbrž o zcela kompletní přestavbu. Vždyť z původního vozu prý zůstávají jen střecha a dveře, vše ostatní je kompletně nové.
Bullshark vypadá opravdu neobvykle. Trochu nám zepředu připomíná nový hybridní supersport BMW i8 a rozhodně ne svůj výchozí vzor v podobě druhé generace šestkového BMW (E63). Samotná společnost Vilner, která si dříve brala na mušku spíše jen interiéry obřích SUV a vozů kategorie MPV, tento projekt považuje dosud za největší ve své historii. Bullshark je prvním vozem, který přepracovala jak uvnitř, tak i zvnějšku.
Nová zrcátka, nižší nárazníky a další aerodynamičtější elementy jsou vyrobeny ručně, a to z karbonových vláken. Stejný materiál je také použit na devatenáctky Z-Performance, i když v počátku chtěli vůz osadit o palec většími koly. Interiér na fotografiích zachycen není, a tak se musíte spokojit s faktem, že je vyveden v hnědo-béžové kombinaci z hovězích usní.
Volant, prošívaná sedadla a volič převodovky také tvůrci nepřevzali od původního výrobce a udělali si jejich vlastní verze. Podle přiložených skic je interiérová přestavba tak důkladná, že nezůstal kámen na kameni. Audioaparaturu si vzal na starost výrobce Ground Zero, který interiér ozvučil systémem s jedenácti reproduktory, dvěma zesilovači a subwooferem umístěným v zavazadelníku.
Už méně radikální změny se děly pod kapotou, ale výkon narostl. Oproti sériovému vydání (z verze 645i) se motor s objemem 4,4 litru dočkal navýšení o 27 kW (z 333 na 370 koní) a 72 Nm (z původních 450 na 522 Nm). Na navýšení parametrů se podepsal výfukový systém od AC Schnitzer (udělal třeba ostřejší M6 a optimalizovaný software řidicí jednotky. Ve výsledku je tohle zběsile vypadající šestkové kupé schopné zrychlit z klidu na stovku za 5,4 sekundy (o 0,2 s rychleji) a dosáhnout maxima při 278 km/h.
Tohle bylo dříve BMW řady 6, společnosti Vilner se originál asi nelíbil
Zdroj: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23