BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky

Třístovka v BMW není kvůli omezovačům reálnou věcí příliš často. Máme tu ale tuningovou scénu, která přihodí 119 koní a „odstřelí” omezovač rychlosti.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky

11.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Třístovka v BMW není kvůli omezovačům reálnou věcí příliš často. Máme tu ale tuningovou scénu, která přihodí 119 koní a „odstřelí” omezovač rychlosti.

Standardní BMW M4 je jistě velmi zajímavé auto, ale leckomu může přijít 431 koní a 550 Nm málo. Nebo jen nechtějí mít to, co si může koupit kdokoliv další. Zástupy upravených M4 tedy rozšiřuje stroj německého tunera VOS a výkonu tu je pořádná porce navíc - celkem 550 koní a 710 Nm, o 119 koní a 160 Nm víc než v sérii.

Jak bylo těchto čísel dosaženo, není do detailu známo, hlavní roli tu ale hrála elektronika. Kromě výkonu navíc ostatně také úplně zmizel omezovač rychlosti, takže se s touhle M4 podíváte za magickou třístovku, konkrétně až na 310 km/h, budete-li držet plyn dostatečně dlouho. Sériových 250 km/h či i příplatkových 280 km/h vedle toho působí trochu jako šnečí tempo.

Zvýšení výkonu je základ a VOS vám je prodá klidně samostatně, a to za 2 490 Eur, tedy 66 tisíc korun. K tomu si můžete přiobjednat lepší brzdy Brembo, které jsou ale pořádně „mastné” - na obě nápravy vyjdou dvoudílné 380mm kotouče a šestipístkové třmeny dopředu, čtyřpístkové dozadu na celkem 9 850 Eur, tedy 261 tisíc korun, a to nejsou karbonové.

Ani zde ale nekončíme, s lepšími brzdami se můžou pojit kola BBS obutá do pneumatik Vredestein o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 275/30 ZR20 vzadu bratru za 4 595 Eur (122 tisíc korun), podvozek můžete vylepšit kitem KW Stage III za 4 199 Eur (111 tisíc korun) a nesedí-li vám sériový výfuk, můžete si pořídit nový, kompletně nerezový za 4 890 Eur (130 tisíc korun).

Pokud ale lze koupit zvýšení výkonu samostatně, očividně stačí; aerodynamický bodykit mezi příplatky není. A vaše M4 bude rychlejší než většina aut, která na silnici potkáte... kdybyste žili v ideálním světě, kde každý jezdí osmiválcem, a před úpravou by tomu náhodou bylo jinak.


BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 1 - vos bmw m4 coupe 01BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 2 - vos bmw m4 coupe 02BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 3 - vos bmw m4 coupe 03BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 4 - vos bmw m4 coupe 04BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 5 - vos bmw m4 coupe 05BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 6 - vos bmw m4 coupe 06BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 7 - vos bmw m4 coupe 07BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 8 - vos bmw m4 coupe 08BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 9 - vos bmw m4 coupe 09BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 10 - vos bmw m4 coupe 10BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 11 - vos bmw m4 coupe 11BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 12 - vos bmw m4 coupe 12BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 13 - vos bmw m4 coupe 13BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 14 - vos bmw m4 coupe 14BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 15 - vos bmw m4 coupe 15BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 16 - vos bmw m4 coupe 16BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 17 - vos bmw m4 coupe 17BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky - 18 - vos bmw m4 coupe 18
BMW M4 od tunera VOS se dokáže podívat za 300 km/h

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.