Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M4 od VOS: k 550 koním a 310 km/h jen úpravou elektroniky
11.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Třístovka v BMW není kvůli omezovačům reálnou věcí příliš často. Máme tu ale tuningovou scénu, která přihodí 119 koní a „odstřelí” omezovač rychlosti.
Standardní BMW M4 je jistě velmi zajímavé auto, ale leckomu může přijít 431 koní a 550 Nm málo. Nebo jen nechtějí mít to, co si může koupit kdokoliv další. Zástupy upravených M4 tedy rozšiřuje stroj německého tunera VOS a výkonu tu je pořádná porce navíc - celkem 550 koní a 710 Nm, o 119 koní a 160 Nm víc než v sérii.
Jak bylo těchto čísel dosaženo, není do detailu známo, hlavní roli tu ale hrála elektronika. Kromě výkonu navíc ostatně také úplně zmizel omezovač rychlosti, takže se s touhle M4 podíváte za magickou třístovku, konkrétně až na 310 km/h, budete-li držet plyn dostatečně dlouho. Sériových 250 km/h či i příplatkových 280 km/h vedle toho působí trochu jako šnečí tempo.
Zvýšení výkonu je základ a VOS vám je prodá klidně samostatně, a to za 2 490 Eur, tedy 66 tisíc korun. K tomu si můžete přiobjednat lepší brzdy Brembo, které jsou ale pořádně „mastné” - na obě nápravy vyjdou dvoudílné 380mm kotouče a šestipístkové třmeny dopředu, čtyřpístkové dozadu na celkem 9 850 Eur, tedy 261 tisíc korun, a to nejsou karbonové.
Ani zde ale nekončíme, s lepšími brzdami se můžou pojit kola BBS obutá do pneumatik Vredestein o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 275/30 ZR20 vzadu bratru za 4 595 Eur (122 tisíc korun), podvozek můžete vylepšit kitem KW Stage III za 4 199 Eur (111 tisíc korun) a nesedí-li vám sériový výfuk, můžete si pořídit nový, kompletně nerezový za 4 890 Eur (130 tisíc korun).
Pokud ale lze koupit zvýšení výkonu samostatně, očividně stačí; aerodynamický bodykit mezi příplatky není. A vaše M4 bude rychlejší než většina aut, která na silnici potkáte... kdybyste žili v ideálním světě, kde každý jezdí osmiválcem, a před úpravou by tomu náhodou bylo jinak.


















BMW M4 od tunera VOS se dokáže podívat za 300 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 47 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
