Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
BMW M6 Gran Coupe G-Power: pekelných 740 koní a dvoustovka za 10,5 s
19.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Standardní M6 Gran Coupe dokáže pěkně zarazit do sedadla. Najdou se ale tací, kterým ani 560 koní nestačí. G-Power jim nabízí úpravu na 740 kobyl.
Německá tuningová společnost G-Power se upravování produktů z Mnichova nikdy nebála. Před dvěma lety vymyslela šestiválcové M3 E46 úpravu, kterou rozplakala všechny majitele novějších osmiválců, aby následně představila i kúru pro M3 E92 vrcholící výkonem 720 koní. Do nejmenšího emka (1 M Coupe) se pak rovnou raději rozhodla zabudovat desetiválec se šesti stovkami koní, ale nikdy jí nebyli cizí ani modely z opačné strany nabídky.
Zhruba před rokem jsme vám ukázali BMW M6 s výkonem 710 koní a schopností akcelerovat na dvoustovku v čase kratším než jedenáct sekund. Avšak druhá „nejjezdivější” M6, za kterou po pro nás nedostupné M6 s manuálem považujeme čtyřdveřové Gran Coupé, zůstávalo stále lehce v pozadí. Paket Bi-Tronik 5 ale tento dluh poměrně dokonale srovnává, neboť výsledný ďábel v relativně nenápadném hávu s ním dosahuje mety 740 koní (mezi šesti a sedmi tisíci otáček) a 975 Nm (při 4 800 ot./min).
Přitom údajně stačilo pohrát si s řídicí jednotkou dvakrát přeplňovaného osmiválce, jenž v základu disponuje 560 koňmi a 680 Nm, plus přidat titanové výfukové potrubí spořící 12 kilogramů. Nárůst o 180 koní a 295 Nm bere dech, G-Power ovšem hovoří také o hlubokém hrdelním brumláku a schopnosti akcelerovat brutálně z každé rychlosti. Zrychlení z klidu na sto úpravce neuvádí, i když se dá tipovat, že se bude pohybovat pod hranicí čtyř sekund.
Daleko podstatnější je však pro majitele tohoto kladiva, jak vůz nabírá rychlost dál, protože až nad stovkou se budou moci zadní 295 milimetrů široké Micheliny (295/25 ZR21) pořádně zakousnout do asfaltu. Výsledkem je dvoustovka za 10,5 sekundy a maximální rychlost „přes tři sta“. Pokud si pamatujete desetiválcovou G-Power M5 Hurricane RRS, která s 830 koňmi uměla 370 km/h, asi si budete schopní představit, kolik by mohlo jet tohle monstrum.
Hurricane však nebyl zmíněn jen tak mimoděk, neboť z něho si pro M6 GC půjčil tuner kovaná jednadvacetipalcová kola. Pro ty, co myslejí sportovní jízdu s touhle bestií vážně se nabízí také sportovní podvozek s devíti možnostmi nastavení, který pochází přímo z vývoje G-Power, nebo výkonnější brzdová soustava v čele s předními šestipístky a kotouči o průměru 420 milimetrů. Za příplatek je pak k dispozici i karbonová alternativa redukující neodpruženou hmotu přesně o polovinu.
Další možnosti individualizace nabízejí Němci uvnitř, kam umějí na přání nainstalovat novější a ergonomičtěji tvarovaný sportovní volant, karbonové, alcantarové a kožené potahy takřka celé kabiny. Kromě toho přinášejí nový multimediální systém obsahující iPady integrované do zadní části opěrek předních sedadel i počítače Apple, jehož displej se sklápí ze střechy. Uvnitř to tedy není jen o sportování, ale také o výjimečném luxusu a jedinečnosti. Zadarmo to však ani v nejmenším nebude.
Nejprve si musíte koupit BMW M6 Gran Coupe za cenu starující nad hranicí 3,53 milionu korun a posléze připočítat 16 424 Euro (452 tisíc Kč) za úpravu motoru s výfuky, 7 649 Euro (210 tisíc Kč) za kola s pneumatikami, dalších 2 570 Euro (70 tisíc) za stavitelný podvozek a 14 460 Euro (400 tisíc) za karbonové brzdy. Na cenu interiérových doplňků už se raději ani neptejte...














BMW M6 Gran Coupe není samo o sobě vůbec pomalé auto, G-Power však vyhoví i požadavkům na daleko vyšší výkon
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 9 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
před 8 hodinamiNejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 9 hodinamiSliby převratných baterek s bleskovým dobíjením berte s nadhledem, reálně auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
před 10 hodinamiPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovacích motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB