Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Brabus Rocket 800 jede až 370 km/h
14.9.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
(živé foto) Německý tuner přivezl do Frankfurtu nejrychlejší sedan všech dob. Tedy alespoň sám to o modelu Rocket 800 prohlašuje.
Základem tohoto vozu se stala druhá generace Mercedesu CLS, která oproti té předchozí disponuje ostřeji řezanými rysy. Ty Brabus Rocket 800 dále podtrhuje mnoha aerodynamickými doplňky, které jsou samozřejmě navýsost funkční. Nejrychlejší sedan na světě tak disponuje zcela novým předním spoilerem a dodatečnými otvory v přední masce, ženoucím vzduch k přeplňovanému vidlicovému dvanáctiválci. Novinka má také podstatně rozšířené boky (o 40 mm) a její blatníky ukrývají efektní devatenáctipalcová litá kola, na zádi pak nechybí ani pořádný přítlačný spoiler a difuzor.
Při jízdě se všechny tyto prvky budou vysokovýkonnému sedanu z německého Bottropu hodit. Pod přední kapotou je totiž uložen dvojitě přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec 6,3 litru, který s dalšími patřičnými úpravami dokáže poskytnout čtyřmístnému automobilu s hvězdou na kapotě výkon rovných osmi stovek koní pramenící z až 1420 Nm točivého momentu dostupného již v 2 100 otáčkách. Zadní poháněná kola se speciálními pneumatikami o šířce 285 milimetrů tak budou mít hodně práce i na suchu. Vůbec poprvé technici od Brabusu spojili takhle výkonný motor se sedmistupňovou samočinnou převodovkou, samozřejmostí je také zadní diferenciál s omezenou svorností.
Jízdní výkony téhle německé speciality určené pro výjimečné zákazníky s tučným bankovním kontem jsou z oblasti těch nejlepších supervozů planety. Bezmála dvoutunový Brabus Rocket 800 dokáže na dálnici pokořit rychlost 370 km/h a z klidu na stokilometrovou rychlost zrychlí za 3,7 s. Dvoustovku pak je prý možno při troše dobré snahy mít na tachometru už za 9,8 s a pokud to provoz dovolí nekonečné zrychlení vás utvrdí, že dosáhnout třistakilometrové rychlosti za pouhých 24 sekund nemusí být nemožné. A koho by zajímala spotřeba, pak jej uspokojím hodnotou v kombinovaném režimu 15,7 l/100 km. Pouze 66 litrová nádrž tak bude znamenat častější návštěvy čerpacích stanic, reálná spotřeba tomuto sedanu diktuje dojezd nějakých 200-250 kilometrů.
Samozřejmě takhle agilní automobil musí mít i patřičně upravený podvozek a brzdy. Na nastavitelném podvozku spolupracoval známý tuner s firmou Bilstein, takže na přední i zadní nápravě najdeme speciální tlumiče a stabilizátory. Výtečnou brzdovou soustavu zastupuje čtveřice odvětrávaných ocelových disků, vpředu o rozměru 380 x 37 mm a vzadu 360 x 28 mm. Do nich se zakusují brzdiče s dvanácti, resp. šesti pístky.
Uvnitř extrémního sedanu najdeme jen ty nejlepší materiály, které se u každého konkrétního vozu přizpůsobují specifickým přáním jeho budoucího majitele. To, co zůstává stejné, je speciálně tvarovaný sportovní volant od Brabusu s pádly sekvenčního řazení, hliníkové pedály a rychloměr končící číslicí 400 km/h. Loga Rocket 800 si v interiéru vozu také užijete dosyta, koneckonců vše je vidět na přiložených fotografiích.
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.























Brabus Rocket 800






Rocket 800 v záři frankfurtských reflektorů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
před hodinou
Kam dala Kia hlavu? Své ošklivé novince sebrala motor V6 i jako vrchol v době, kdy ho konkurence vrací do nabídky jako základ
před 2 hodinami
Lidmi skoro zapomenutý homologační speciál sběratelé z hlavy nepustili, na tuhle vzácnost jsou dnes i 2 miliony málo
před 4 hodinami
AUDI odhalilo své první SUV a sál ztichl, vypadá ještě víc jako mihule na kolech
před 5 hodinami
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
