Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Edo Competition BMW M5 Touring Dark Edition: poslední pocta 5,0 V10
5.7.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
BMW sice již představilo novou generaci M5, u Edo Competition se ale rozhodli zavzpomínat na tu starou. Z M5 E61 Touring udělali Dark Edition.
Německý tuner Edo Competition (neplést s Eco Competition...) je proslulý spíše úpravami supersportů od Porsche nebo Lamborghini, tentokrát se ale rozhodl vyladit BMW M5, navíc v jeho předchozí generaci. Proč? Chtěl tak mimo jiné vzdát hold atmosféricky plněnému pětilitrovému desetiválci, kterým byl tento vůz poháněn. Jde totiž o jeden ze špičkových motorů, kterým v Mnichově v posledních letech bez okolků postavili hřbitov. Svého pohřbu se krom něj dočkal i mnohonásobný motor roku 3,2 R6, který se naposledy objevil v Z4 M Coupé a nejnověji se na poslední cestu chystá i 3,0 R6 v provedeních N52 a N53, jenž byl čerstvě vyřazen z nabídky agregátů pro pětku generace F10 a roadster Z4 v provedení E89. Nebudeme se ale tentokrát zabývat tím, proč BMW přestává vyrábět tři z nejlepších motorů, které kdy mělo, a podíváme se raději na auto, v němž jeden z nich ještě najdeme: BMW M5 Touring Dark Edition.
Právě takto totiž Edo Competition svém nejnovějšímu výtvoru říká. Jak je u tohoto úpravce zvykem, modifikace stojí primárně na technických základech, a tak máloco pod kapotou najdeme v sériové podobě. V prvé řadě se změn dočkal motor, byť relativně jemných. Nový výfukový systém s jinými katalyzátory, upravené sání a přeprogramovaná řídící jednotka se postaraly o zvýšení výkonu sériového provedení s 507 koňmi až na pěkně vypadajících 555 hřebců. Vyšší výkon pramení ze zvýšeného točivého momentu, jehož maximum se posunulo z 521 Nm na 560 Nm.
Změn se dočkal i podvozek, který se o něco málo přiblížil k zemi, ani brzdy podle všeho nejsou sériové, úpravce se ale o provedených modifikacích konkrétně nezmiňuje. U série nezůstalo ani v případě karoserie, jeź dostala upravený přední nárazník s dodatečnými světly, jiný je i zadní nárazník, který dělá místo pro výraznější koncovky výfuku a doplňuje i větší střešní spojler. Nejviditelnější venkovní změnou jsou ale 20" černá kola se stříbrnými límci, jež obouvají pneumatiky 255/35 R20 vpředu a 285/30 R20 vzadu.
Řádně vylepšit si můžete nechat i interiér, zde ale Edo zůstává u konstatování širokých možností individualizace díky bohaté nabídce kožených čalounění a karbonových obkladů. Co zmiňuje konkrétně je nových tachometr cejchovaný až do 360 km/h, který si na přiložených snímcích můžete prohlédnout více než dosyta.
Nevíme, proč „u Eda” zvolili za základ verzi kombi, tím spíše pak v černé barvě. Ale vzhledem k tomu, že výsledný vůz vypadá jako pohřebák, tušíme souvislost s osudem, který motor této M5 a vlastně i vůz jako takový nedávno potkal. Na každý pád nejde o žádnou relikvii, dynamika takto vyladěného vozu je pozoruhodná - na stovku zrychlí za 4,2 sekundy, na 200 km/h pod 14 sekund a maximální rychlost činí 305 km/h. Omezovač rychlosti si v tomto případě ani neškrtne.
Na cenu úpravy se musíte přeptat přímo u Edo Competiton, v tomto případě si s sebou ale nezapomeňte přibalit svou M5 E61. V Mnichově vám už žádnou další nevyrobí...

























Edo Competition BMW M5 Touring Dark Edition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 6 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat včera 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty včera 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul 3.7.2025
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix 3.7.2025
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster 3.7.2025
Nejnovější články
Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
před hodinouProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před 3 hodinamiPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 4 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 6 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva