BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům

BMW představilo novinky pro další modelový rok své pětkové řady. Je jich mnoho, vévodí jim úplné vyřazení atmosférických šestiválců z nabídky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům

2.7.2011 | Petr Miler | 12 příspěvků

BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

BMW představilo novinky pro další modelový rok své pětkové řady. Je jich mnoho, vévodí jim úplné vyřazení atmosférických šestiválců z nabídky.

Jestliže jste si u nás již dříve mohli tu a tam připadat jako v BMW magazínu, pak dnes tento pocit budete mít zcela určitě. V Mnichově totiž včera bez větších okolků zveřejnili prakticky všechny novinky pro nové modelové roky svých jednotlivých řad a nejméně čtyři z nich považujeme za natolik významné, že vám je musíme ihned představit. Pokud bavorské novinky sledujete rádi, budete se u nás dnes cítit jako doma, v opačném případě se prosím spokojte s několika málo dalšími aktualitami, které se BMW netýkají.

Když jsme poprvé viděli, co vše včera bavorská automobilka zveřejnila, zhrozili jsme se, neboť tato záplava by dala i na deset článků. Nakonec jsme to nejpodstatnější rozdělili do čtyřech sobotních témat a začneme u pětkové řady, která se dočkala hned několika významných změn.

Tou zřejmě nejpodstatnější je úplné vyloučení benzinových atmosférických šestiválců z nabídky motorů. Tento krok se po představení dvoulitrového turba N20 dal očekávat a také jsme jej hned tehdy řádně oplakali. Je to smutný příběh, neboť žádný jiný motor nepatří k BMW tak jako právě tento. V řadě svých generací byl symbolem efektivity, kultivovanosti a lahodného zvukového projevu, což jsou vlastnosti, které slušely sportovnějším i komfortnějším limuzínám a kombi BMW. Žel bohu, jde o další motor, který padl za oběť honbě za papírovými emisemi CO2 - zatímco u menších vozů lze nahrazení většího atmosférického motoru menším přeplňováním někdy chápat i jako posun vpřed, na výměnu řadového šestiválce za čtyřválcové turbo u auta typu BMW 5 lze pohlížet jen jako na ryzí prohru.


BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 1 - BMW 528i 2012 03BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 2 - BMW 528i 2012 02BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 3 - BMW 528i 2012 01
BMW 528i 2012

Abychom neopomněli fakta, pod kapotou pětkové řady F10 a F11 se objeví hned dvě verze motoru N20. Ta slabší se představila docela nedávno při premiéře BMW X1 EfficientDynamics Edition, silnější je pak tou, o které se v souvislosti s N20 hovoří od začátku.

S obchodním označením 520i se tak do modelového roku 2012 vydá pětka bojovat s motorem 2,0 R4 turbo o točivém momentu až 270 Nm a výkonu nejvýše 135 kW (184 koní), jenž ji zajistí v případě sedanu zrychlení na stovku za 7,9 sekundy (8,0 s pro automat) a maximální rychlosti 227 km/h (226 km/h). V případě kombíku mají odpovídající údaje podobu 8,3 sekundy (8,4 pro automat) a 220 km/h bez ohledu na zvolenou převodovku. To oč tu běží se ale jmenuje normovaná spotřeba paliva, která činí v závislosti na verzi 6,5 až 7,0 litru benzinu na 100 km, což odpovídá 149 až 163 g/km. Planeta zachráněna poprvé (prý se nyní ale zase ochlazuje...), jdeme dále.

Jako 528i se bude prodávat 5er s tímtéž motorem naladěným na 180 kW (245 koní), který se poprvé objevil též v modelu X1. V tomto případě se akcelerace na stovku odehraje u sedanu za 6,2 sekundy (6,3 s automatickou převodovkou) a 6,4 resp. 6,6 sekundy u kombíku. Maximální rychlosti činí elektronicky omezených 250 km/h pro sedan a 244 km/h pro kombík bez ohledu na převodovkou skříň. Tabulková spotřeba paliva je prakticky stejná jako slabší verze (toť celé kouzlo přeplňovaných motorů v praxi - špičkový výkon může být 1 000 koní a reálná spotřeba 50 litrů na 100 km, ale v testu s nízkým zatížením bude téměř stejná jako stopadesátikoňové verze...) a činí 6,5 až 7,1 litru benzinu v závislosti na verzi, což pramení i v obdoné emise CO2 150 až 165 g/km.

Oběma verzím pochopitelně nechybí systém start and stop, ukazatel vhodné doby pro přeřazení a novinka letošního roku, mód Eco Pro, který omezí výkon motoru a příslušenství vozu (zejména klimatizace resp. ventilace) tak, aby spotřeba paliva byla co nejnižší.

BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 4 - BMW 5 F10 M paket oficialni 01BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 5 - BMW 5 F10 M paket oficialni 02BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 6 - BMW 5 F10 M paket oficialni 04
BMW 5 sedan s M paketem

Významnou změnou je i to, že model 525d bude nyní nabízen s dvakrát přeplňovaným čtyřválcem. Jde o upravený motor 23d známý z řad 1 a X1 a v pětce nabídne výkon maximálně 160 kW (218 koní). Jde o 10 kW více než u u dosavadní šestiválcové 525d, nejvyšší výkon je dosahován v 4 400 ot./min. a pramení z točivého momentu maximálně 450 Nm posazeného mezi 1 500 a 2 500 ot./min.

Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne tento model za 7,0 sekundy v případě sedanu a 7,2 v případě kombi. Maximální rychlost činí 243 resp. 236 km/h, všechny údaje platí pro manuální převodovku, u automatu jsou o něco horší. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,8 až 5,5 litru nafty na 100 km v závislosti na zvolené specifikaci, odpovídající emise CO2 se pohybují mezi 126 a 145 g/km.

Další novinky pro 5er 2012 vezměme jen telegraficky, neboť nejsou tak dramatické: model 530d si pomůže o 10 kW ke 190 kilowattům neboli 258 koním bez ohledu na způsob pohonu (dosud standard pouze pro verze xDrive) a konečně 535d bylo dopřáno až 230 kW (313 koní), což je opět více než dosud.

Pohon všech kol xDrive bude nyní k dispozici k většímu počtu modelů. K mání bude i v kombinaci s novým čtyřválcem (528i xDrive), nabídku pak zkompletují varianty 535i xDrive, 550i xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive a 535d xDrive. Aby toho nebylo málo, do kombíku s označením 550i Touring si můžete pořídit osmiválcové benzinové biturbo s 407 koňmi.

Již zmíněný start-stop je nyní zcela nevyhnutelným standardem ke všem verzím, zajímavější elektronickou novinkou se zdá být doplnění základní výbavy systém zvaný Driving Experience Control, který řidiči dovolí upravit si podle svého chování plynu, řízení, stabilizace DSC a u modelů s automaty i reakce převodovky v režimech Comfort, Sport, Sport+ a Eco Pro, o nichž jste se mohli dočíst více v našich posledních testech BMW.

To je vše podstatné, co se týká novinek v nabídce pětkové řady, objevit by se měly již pod kapotou nyní, nebo během následujících týdnů objednaných vozů dodaných během letošního podzimu. Přesto prosím neodcházejte od přijímačů, máme pro vás i novinky týkající se dalších „bavoráků” - podívejte se také na vylepšení pro šestkové kupé a kabrio a M paket pro pětkové Gran Turismo.

Fotogalerie BMW 5 v provedeních sedan, kombi a v nové verzi 528i

BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 7 - BMW 5 2010 B01BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 8 - BMW 5 2010 B02BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 9 - BMW 5 2010 B03BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 10 - BMW 5 2010 B04BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 11 - BMW 5 2010 B05BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 12 - BMW 5 2010 B06BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 13 - BMW 5 2010 B07BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 14 - BMW 5 2010 B08BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 15 - BMW 5 2010 B09BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 16 - BMW 5 2010 B10BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 17 - BMW 5 2010 B11BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 18 - BMW 5 2010 B12BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 19 - BMW 5 2010 B13BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 20 - BMW 5 2010 B14BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 21 - BMW 5 2010 B15BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 22 - BMW 5 2010 B16BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 23 - BMW 5 2010 B17BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 24 - BMW 5 2010 B18BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 25 - BMW 5 2010 B19BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 26 - BMW 5 2010 B20BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 27 - BMW 5 2010 B21BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 28 - BMW 5 2010 B22BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 29 - BMW 5 2010 B23BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 30 - BMW 5 2010 B24BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 31 - BMW 5 2010 B25BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 32 - BMW 5 2010 B26BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 33 - BMW 5 2010 B27BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 34 - BMW 5 2010 B28BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 35 - BMW 5 2010 B29BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 36 - BMW 5 2010 B30BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 37 - BMW 5 2010 B31BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 38 - BMW 5 2010 B32BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 39 - BMW 5 2010 B33BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 40 - BMW 5 2010 B34BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 41 - BMW 5 2010 B35BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 42 - BMW 5 2010 B36BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 43 - BMW 5 2010 B37
BMW 5 sedan (F10) 2010

BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 44 - BMW 5 F10 M paket oficialni 01BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 45 - BMW 5 F10 M paket oficialni 02BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 46 - BMW 5 F10 M paket oficialni 03BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 47 - BMW 5 F10 M paket oficialni 04BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 48 - BMW 5 F10 M paket oficialni 05BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 49 - BMW 5 F10 M paket oficialni 06
BMW 5 sedan s M paketem

BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 50 - BMW 5 Touring 2011 01BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 51 - BMW 5 Touring 2011 02BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 52 - BMW 5 Touring 2011 03BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 53 - BMW 5 Touring 2011 04BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 54 - BMW 5 Touring 2011 05BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 55 - BMW 5 Touring 2011 06BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 56 - BMW 5 Touring 2011 07BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 57 - BMW 5 Touring 2011 08BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 58 - BMW 5 Touring 2011 09BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 59 - BMW 5 Touring 2011 10BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 60 - BMW 5 Touring 2011 11BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 61 - BMW 5 Touring 2011 12BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 62 - BMW 5 Touring 2011 13BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 63 - BMW 5 Touring 2011 14BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 64 - BMW 5 Touring 2011 15BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 65 - BMW 5 Touring 2011 16BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 66 - BMW 5 Touring 2011 17BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 67 - BMW 5 Touring 2011 18BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 68 - BMW 5 Touring 2011 19BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 69 - BMW 5 Touring 2011 20BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 70 - BMW 5 Touring 2011 21BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 71 - BMW 5 Touring 2011 22BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 72 - BMW 5 Touring 2011 23BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 73 - BMW 5 Touring 2011 24BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 74 - BMW 5 Touring 2011 25BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 75 - BMW 5 Touring 2011 26BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 76 - BMW 5 Touring 2011 27BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 77 - BMW 5 Touring 2011 28BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 78 - BMW 5 Touring 2011 29BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 79 - BMW 5 Touring 2011 30BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 80 - BMW 5 Touring 2011 31BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 81 - BMW 5 Touring 2011 32BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 82 - BMW 5 Touring 2011 33BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 83 - BMW 5 Touring 2011 34BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 84 - BMW 5 Touring 2011 35BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 85 - BMW 5 Touring 2011 36BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 86 - BMW 5 Touring 2011 37BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 87 - BMW 5 Touring 2011 38BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 88 - BMW 5 Touring 2011 39BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 89 - BMW 5 Touring 2011 40BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 90 - BMW 5 Touring 2011 41BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 91 - BMW 5 Touring 2011 42BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 92 - BMW 5 Touring 2011 43BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 93 - BMW 5 Touring 2011 44BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 94 - BMW 5 Touring 2011 45BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 95 - BMW 5 Touring 2011 46BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 96 - BMW 5 Touring 2011 47BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 97 - BMW 5 Touring 2011 48BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 98 - BMW 5 Touring 2011 49BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 99 - BMW 5 Touring 2011 50BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 100 - BMW 5 Touring 2011 51
BMW 5 Touring (F11) 2011

BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 101 - BMW 528i 2012 03BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 102 - BMW 528i 2012 02BMW 5 2012: sbohem atmosférickým šestiválcům - 103 - BMW 528i 2012 01
BMW 528i 2012

Petr Miler

Diskuze 12 příspěvků

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše