Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BMW X1 sDrive20d EfficientDynamics Edition: také X1 je „eko”
29.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
BMW se vytasilo s další „ekologickou” edicí EfficientDynamics, tentokrát na na bázi modelu X1. Ten navíc dostal novou verzi benzinového dvoulitru N20.
Rozličné „eko” edice sice vyvolávají husí kůži na těle fanoušků rychlých kol, ale příznivce (obvykle falešné) ekologie a (obvykle skutečné) nízké spotřeby bez pochyb oslovují. Pro BMW ostatně podobně laděné vozy již dávno nejsou tabu, však prvky EfficientDynamics jsou dnes vlastní absolutně všem „bavorákům” včetně těch sportovních od divize M. EfficientDynamics Edition ale vždy znamená něco více, jde o vozy absolutně orientované na dosahování co nejnižší spotřeby paliva, čemuž je podřízeno vše od naladění motoru přes aerodynamiku až po detaily jako je typ použitých pneumatik. Právě této edice se nyní dočkalo kompaktní SUV X1, a tak se podívejme, co nabídne.
X1 EfficientDynamics Edition dostane do vínku dvoulitrový diesel o výkonu nejvýše 120 kW (163 koní) a točivém momentu maximálně 330 Nm dostupném mezi 1 750 a 2 500 ot./min. Oproti silnější verzi se 135 kW tedy přijde o více jak 20 koní, výsledný výkon ale bude na ekonomické ježdění postačovat více než dostatečně. Krom skromnějšího naladění motoru bude X1 EDE vybavena výlučně pohonem zadních kol sDrive, systémem start/stop, elektrickým posilovačem řízení, dílčí rekuperací brzdné energie skrze alternátor, úspornějším kompresorem klimatizace, pneumatikami s nízkým valivým odporem a speciálně tvarovanými litými koly, samozřejmě s ohledem na dosažení minimálního možného odporu vzduchu.
Dynamiku takto „vyladěného” vozu BMW pro jistotu nezveřejnilo, se spotřebou paliva už se ale netají. Díky zmíněný úpravám má kombinovaná spotřeba činit 4,5 litru nafty na 100 km jízdy, odpovídající emise CO2 pak 119 gramů na kilometr. To jsou jistě pěkná čísla, v reálném životě ale budou rozdíly mezi klasickými motorizacemi a EfficientDynamics Ediiton spíše menší než v laboratorních podmínkách. Zvláště když velkou část prvků EDE mají k dispozici i standardní verze.
Aby novinky pro X1 nepotěšily pouze členy sdružení Greenpeace, ohlásilo BMW také doplnění nabídky motorů o novou verzi benzínového přeplňovaného dvoulitru N20. Oproti první představené variantě se ta nová vyznačuje skromnějším výkonem 135 kW (184 koní) a točivým momentem 270 Nm posazeným do rozmezí 1 250 až 4 500 ot./min.
Na rozdíl od zmíněného naftového dvoulitru bude tento motor možné kombinovat jak s pohonem zadních (sDrive), tak všech kol (xDrive), od čehož se bude odvíjet i dynamika a spotřeba. Akceleraci z 0 na 100 km/h si X1 sDrive20i odbude za 7,4 sekundy, X1 xDrive20i to bude trvat o 0,4 sekundy déle. Podobně to pak vypadá s kombinovanou spotřebou, když varianta sDrive má v případě tohoto agregátu spotřebovat 7,1 a xDrive 7,7 litru benzinu na 100 km, emise CO2 pak činí 165 resp. 179 g/km. I tyto spotřeby budou v praxi spíše z říše snů, ale o to tu přece vůbec nejde. Důležité pro automobilky dnes je dostat emise CO2 založené na normované spotřebě co nejblíže hranici 130 g/km, za kterou musejí (tedy ve výsledku my jako zákazníci musíme) platit tučné pokuty do bezedné evropské kasy. Proto to dnes s nabídkou motorů a všemožnými dodatečnými prvky snižujícími především papírovou spotřebu vypadá tak, jak to vypadá.
Všechny zmíněné novinky budou k mání od letošního podzimu, o cenách se zatím automobilka nezmínila.


















BMW X1 EfficientDynamics Edition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva