Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ferrari 458 Italia Emozione od Evolution 2 Motorsport: modrá je dobrá?
11.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
U nás méně známá firma se pustila to přestavby Ferrari 458 metodami, které obvykle aplikuje na závodní auta. Jinak než tuningem to ale nazvat nejde.
V Británii registrovaná společnost Evolution 2 Motorsport staví závodní modely Ferrari Italia pro tamní šampionát 458 Challenge. Své zkušenosti nyní vložila do silničního modelu stejné značky, který dostal jméno Italia Emozione.
Je docela zvláštní a jistým způsobem možná i osvěžující vidět Ferrari v modré barvě, firma se ovšem rozhodla nalakovat některé dodatečně montované komponenty a střechu kontrastní stříbrnou. A to na oplátku moc elegantně zrovna nevypadá, i když přání zákazníka může zrovna tohle pochopitelně snadno změnit.
K vnější výbavě britské Italie patří různé spoilery, nástavce prahů nebo hlubší difuzor pod zadním nárazníkem. V balíčku úprav dostanete rovněž zakázková 21" litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport, stříbrným karbonem vykládaný motorový prostor a ze stejného materiálu je vyroben rovněž kryt agregátu.
Pohonná jednotka přesně jako u Novitecu dostala titanové výfukové potrubí, přeprogramovanou řídicí jednotku a navíc ještě karbonové nasávání. Výsledkem je prakticky stejných 610 koní. O brzdách se stránky Evolution 2 Motorsport nezmiňují, patrně je proto firma považuje za adekvátní již od výroby. Upraven byl ovšem podvozek, pochopitelně směrem k méně kompromisnímu nastavení, které se na papíře projevuje snížením světlé výšky o vcelku výrazných 25 mm.
Jak tento modrý ďábel jezdí z papírových specifikací nepoznáme, i když něco může naznačit zkrácení času akcelerace na stovku na 3,2 sekundy. Maximální rychlost přesně neuvádí ani Ferrari (přes 325 km/h) a tento údaj neupřesňuje ani Evolution 2 Motorsport.
Jestli je modrá dobrá i pro Ferrari, to posuďte sami, jeden klíčový údaj, cenu úpravy, vám ale do mozaiky informací pro podobné úvahy nepřidáme. Podle firmy ji získáte jen na vyžádání.












Výkon motoru byl zvýšen z 570 na 610 koní, akcelerace na 100 km/h se pak odehraje jen za 3,2 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
20.10.2025Vtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nejnovější články
3018koňový elektromobil se chlubí „rekordem” z okruhu, který je horší než čas 510koňového spalovacího auta s ručním řazením
před hodinouVW potichu zastavil výrobu svého elektrického propadáku, aspoň nepřímo přiznal, jak moc šlápnul vedle
před 2 hodinamiBizarní novinku Audi vytáhli na veřejné silnice. Pořád vypadá jako 20 let starý koncept, navíc s „rakouským knírkem”
včeraNěmci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
včeraŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva