Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ferrari 458 Italia Emozione od Evolution 2 Motorsport: modrá je dobrá?
11.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
U nás méně známá firma se pustila to přestavby Ferrari 458 metodami, které obvykle aplikuje na závodní auta. Jinak než tuningem to ale nazvat nejde.
V Británii registrovaná společnost Evolution 2 Motorsport staví závodní modely Ferrari Italia pro tamní šampionát 458 Challenge. Své zkušenosti nyní vložila do silničního modelu stejné značky, který dostal jméno Italia Emozione.
Je docela zvláštní a jistým způsobem možná i osvěžující vidět Ferrari v modré barvě, firma se ovšem rozhodla nalakovat některé dodatečně montované komponenty a střechu kontrastní stříbrnou. A to na oplátku moc elegantně zrovna nevypadá, i když přání zákazníka může zrovna tohle pochopitelně snadno změnit.
K vnější výbavě britské Italie patří různé spoilery, nástavce prahů nebo hlubší difuzor pod zadním nárazníkem. V balíčku úprav dostanete rovněž zakázková 21" litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport, stříbrným karbonem vykládaný motorový prostor a ze stejného materiálu je vyroben rovněž kryt agregátu.
Pohonná jednotka přesně jako u Novitecu dostala titanové výfukové potrubí, přeprogramovanou řídicí jednotku a navíc ještě karbonové nasávání. Výsledkem je prakticky stejných 610 koní. O brzdách se stránky Evolution 2 Motorsport nezmiňují, patrně je proto firma považuje za adekvátní již od výroby. Upraven byl ovšem podvozek, pochopitelně směrem k méně kompromisnímu nastavení, které se na papíře projevuje snížením světlé výšky o vcelku výrazných 25 mm.
Jak tento modrý ďábel jezdí z papírových specifikací nepoznáme, i když něco může naznačit zkrácení času akcelerace na stovku na 3,2 sekundy. Maximální rychlost přesně neuvádí ani Ferrari (přes 325 km/h) a tento údaj neupřesňuje ani Evolution 2 Motorsport.
Jestli je modrá dobrá i pro Ferrari, to posuďte sami, jeden klíčový údaj, cenu úpravy, vám ale do mozaiky informací pro podobné úvahy nepřidáme. Podle firmy ji získáte jen na vyžádání.












Výkon motoru byl zvýšen z 570 na 610 koní, akcelerace na 100 km/h se pak odehraje jen za 3,2 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
dnesMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025
Nejnovější články
Muž si v roce 1996 koupil ještě jako „mlaďas” nové BMW. Nechal si ho letoška, najel s ním přes 1 milion km s původní technikou
před 4 hodinamiElektrokola se dnes prohání po silnicích rychlostmi až přes 110 km/h. A některé státy už to „nedávají”
před 6 hodinamiEU opět „vítězí”. Místní výroba je drahá i pro Číňany, odkládají spuštění továrny v Maďarsku, upřednostní Turecko
před 7 hodinamiVenku jsou první ceny nové Hondy Prelude, po jejich pročtení vám budou připadat jako přelud
před 9 hodinamiProdejce Fordu ztratil zábrany a řekl, proč byste systém start-stop měli vypnout před každou jízdou
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva