Ford Focus ST 2012: pět továrních extra kousků pro Las Vegas

Skupinu upravených Fordů Mondeo/Fusion doprovodí do Las Vegas pětice vyladěných modelů Focus ST. Tohle nabídnou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Ford Focus ST 2012: pět továrních extra kousků pro Las Vegas

16.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Ford Focus ST 2012: pět továrních extra kousků pro Las Vegas

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Skupinu upravených Fordů Mondeo/Fusion doprovodí do Las Vegas pětice vyladěných modelů Focus ST. Tohle nabídnou.

Pokud se vám letošní SEMA narůstajícím přetlakem prvotních a neúplných informací o připravovaných novinkách nepřejedla, máme tady další skupinku aut od Fordu. V první várce jsme si představili různé variace na téma Fusion alias evropské Mondeo, ve druhém kole se podíváme na pět kusů Focusu ST.

O návrh prvního z nich se postaral profesionální závodník, kaskadér a moderátor americké verze Top Gearu Tanner Foust. Podle něj a jeho týmu by Focusu s dvoulitrem a šestistupňovým manuálem šla k „pleti“ šedivá barva doplněná červenými a černými pásy. Měl by to být stroj způsobilý nabídnout dost komfortu na běžné ježdění, ale zároveň schopný účastnit se víkendových radovánek na okruhu. Z toho důvod ST dostalo kompletně stavitelný podvozek a k tomu výfukový systém Magna Flow a upravené nasávání.

Další firmou pověřenou přestavbou sériového vozu je Bojix Design, která se měla nechat inspirovat evropskými úpravci. V jejich podání Focus ST dostal dvoubarevné lakování, větší brzdy, nové tlumiče a další komponenty snižující podvozek.

Má-li některý z Fordů připomínat evropskou tuningovou školu, byl by to spíše model postavený společností M&J. Dala si docela záležet, k přestavbě totiž přizvala nejen samotnou automobilku, ale také její sportovní divizi Ford Racing a severoamerické zastoupení firmy Cosworth. Tisková zpráva je příliš stručná, abychom vám mohli blíže popsat tohle auto, nicméně modrý ovál prozradil alespoň něco - výkon přeplňovaného dvoulitru poskočil z 250 na 330 koní a točivý moment byl zvýšen z 360 na 430 newtonmetrů. Vnější úpravy se přitom omezují pouze na větší černá kola, sadu nálepek a s citem upravený přední nárazník.

Galpin Auto Sports se do přestavby naopak vrhli po hlavě a vzory autoři údajně hledali v rallye. U Focusu vytáhli blatníky, přidali jedovatě zelená kola, velké křídlo, přidali čtyřbarevné lakování a stranou nenechali ani mechaniku. Zavěšení získalo nové tlumiče, kratší a tužší pružiny, posílené brzdy a v motorovém prostoru se objevilo vstřikování metanolu.

O poslední z pětice Focusů ST s čtyřválcovými dvoulitry se postarala Steeda Autosports a ani o práci této společnosti se v předpremiéře mnoho nedovíme. Na jejich Fordu byla vyměněna původní kola za nové devatenáctky, k tomu použili odpružení G-Trac, brzdy Brembo a to je asi vše z konkrétních úprav, na které tiskové sdělení upozorňuje. Snad budou zprávy přímo z výstaviště poněkud sdílnější.


Ford Focus ST 2012: pět továrních extra kousků pro Las Vegas - 1 - Ford Focus ST SEMA 2012 02Ford Focus ST 2012: pět továrních extra kousků pro Las Vegas - 2 - Ford Focus ST SEMA 2012 03Ford Focus ST 2012: pět továrních extra kousků pro Las Vegas - 3 - Ford Focus ST SEMA 2012 01Ford Focus ST 2012: pět továrních extra kousků pro Las Vegas - 4 - Ford Focus ST SEMA 2012 04Ford Focus ST 2012: pět továrních extra kousků pro Las Vegas - 5 - Ford Focus ST SEMA 2012 05
Konkrétními čísly se chlubí pouze M&J - jejich Focus ST CS330 (žlutý kousek s nápisem Cosworth na přídi) má 330 koní a 430 newtonmetrů

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.