Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power Sporty Drive TU: kompresor dodal BMW M3 E92 výkon 610 koní
12.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jsou firmy, které upřednostňují funkci před vzhledem. U G-Power tak pro své M3 dostanete jen kompresor, lepší podvozek, litá kola a výfukový systém.
Německá tuningová společnost G-Power představila nový tuningový kit Sporty Drive TU pro aktuální BMW M3. Tedy model E92, který se na rozdíl od svého nástupce obešel ještě bez přeplňování. Právě na tento aspekt se úpravce zaměřil, namísto složitého systému zahrnujícího turbodmychadla s variabilní technologií lopatek či recirkulací výfukových plynů ovšem čtyřlitrový osmiválec osadil kompresorem. Ten v podstatě vyžaduje jen menší garáž a šikovného mechanika, případně pak i technika, který provede optimalizaci řídicí jednotky.
Veškerou pracovní sílu i prostory mají u G-Power k dispozici, modifikace tak mohou nabízet hned v několika úrovních. Základním kamenem je úroveň SK I., s níž přichází modifikace sání, výměna vzduchového filtru a přidání kompresoru ASA T1-522. Výkon tak vyskočí na 520 koní. Pokud sáhnete po levelu SK II., dostáváte již výkonnější kompresor ASA T1-523, který sílu motoru šroubuje na 580 koní. Vrcholem je pak verze SK II CS, která kromě výše zmíněného zahrnuje také přidání dodatečné palivové pumpy. Nárůstu výkonu na 610 koní se tak nelze divit.
V kombinaci s touto úpravou pak G-Power doporučuje výměnu litých kol za dvacetipalcové ráfky Silverstone Diamond, které v kombinaci s pneumatikami Michelin o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu lépe přenášejí navýšenou sílu motoru. Pro lepší stabilitu je k dispozici podvozek GM3-RS, který umožňuje až 9 úrovní nastavení, komplet dotváří sportovní výfukový systém.
Ceny startují na částce 11 500 Eur (cca 287 500 Kč) za první úroveň přeplňování, sada litých kol vás pak vyjde na 4 474 Eur (111 850 Kč). Za podvozek dáte 1 550 Eur (38 750 Kč), výfukové potrubí pak bylo ohodnoceno na 1 592 Eur (39 800 Kč). Vše jsou samozřejmě ceny bez instalace, jak jsme si ovšem řekli v úvodu, ta, na rozdíl od turba, ale není nikterak náročná.




U společnosti G-Power se zaměřili především na mechanické úpravy. BMW M3 tak může produkovat až 610 koní, karoserie však zůstává ve standardním stavu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejnovější články
Nissan začal prodávat auto, které je velké jako Škoda Superb, ale stojí míň než úplně základní Fabie
před 3 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
před 4 hodinamiVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včera
Živá témata na fóru
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 10:33 - Ariel19
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus