Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
G-Power Sporty Drive TU: kompresor dodal BMW M3 E92 výkon 610 koní
12.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jsou firmy, které upřednostňují funkci před vzhledem. U G-Power tak pro své M3 dostanete jen kompresor, lepší podvozek, litá kola a výfukový systém.
Německá tuningová společnost G-Power představila nový tuningový kit Sporty Drive TU pro aktuální BMW M3. Tedy model E92, který se na rozdíl od svého nástupce obešel ještě bez přeplňování. Právě na tento aspekt se úpravce zaměřil, namísto složitého systému zahrnujícího turbodmychadla s variabilní technologií lopatek či recirkulací výfukových plynů ovšem čtyřlitrový osmiválec osadil kompresorem. Ten v podstatě vyžaduje jen menší garáž a šikovného mechanika, případně pak i technika, který provede optimalizaci řídicí jednotky.
Veškerou pracovní sílu i prostory mají u G-Power k dispozici, modifikace tak mohou nabízet hned v několika úrovních. Základním kamenem je úroveň SK I., s níž přichází modifikace sání, výměna vzduchového filtru a přidání kompresoru ASA T1-522. Výkon tak vyskočí na 520 koní. Pokud sáhnete po levelu SK II., dostáváte již výkonnější kompresor ASA T1-523, který sílu motoru šroubuje na 580 koní. Vrcholem je pak verze SK II CS, která kromě výše zmíněného zahrnuje také přidání dodatečné palivové pumpy. Nárůstu výkonu na 610 koní se tak nelze divit.
V kombinaci s touto úpravou pak G-Power doporučuje výměnu litých kol za dvacetipalcové ráfky Silverstone Diamond, které v kombinaci s pneumatikami Michelin o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 295/25 ZR20 vzadu lépe přenášejí navýšenou sílu motoru. Pro lepší stabilitu je k dispozici podvozek GM3-RS, který umožňuje až 9 úrovní nastavení, komplet dotváří sportovní výfukový systém.
Ceny startují na částce 11 500 Eur (cca 287 500 Kč) za první úroveň přeplňování, sada litých kol vás pak vyjde na 4 474 Eur (111 850 Kč). Za podvozek dáte 1 550 Eur (38 750 Kč), výfukové potrubí pak bylo ohodnoceno na 1 592 Eur (39 800 Kč). Vše jsou samozřejmě ceny bez instalace, jak jsme si ovšem řekli v úvodu, ta, na rozdíl od turba, ale není nikterak náročná.




U společnosti G-Power se zaměřili především na mechanické úpravy. BMW M3 tak může produkovat až 610 koní, karoserie však zůstává ve standardním stavu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nejnovější články
Ford s okamžitou platností zastavil prodej svého elektrického propadáku. Chybět bude málokomu, v Česku skoro nikomu
před hodinouJediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
včeraAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
včeraDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
včeraMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech. Proto značka přichází s další, to dá rozum
včera
Živá témata na fóru
- automat 4x4 "ku stavbe" 06.19. 06:26 - HondaMan
- Policejní kontroly a měření 06.19. 06:06 - delphin
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.18. 21:12 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 06.18. 14:56 - PepaSFI
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.17. 23:01 - Truck Daškam
- Autopojištění - kalkulace 06.17. 22:56 - Vojta1988
- kola e89+Tiguan+Scout 06.17. 14:48 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 06.17. 14:29 - pavproch