Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu

Známá firma je těsně před dokončením další extrémní variace aktuálního modelu M5. Jejich nejostřejší BMW F10 bude mít 720 koní a 900 Nm.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu

17.4.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Známá firma je těsně před dokončením další extrémní variace aktuálního modelu M5. Jejich nejostřejší BMW F10 bude mít 720 koní a 900 Nm.

Tuningová společnost Hamann snad dlouhé představování nepotřebuje, takže rovnou přejdeme k věci. Německá firma nově připravuje kompletní program úprav pro v současnosti nejvýkonnější sériovou limuzínu mnichovské automobilky - BMW M5.

Přesněji řečeno má téměř hotovo, ale momentálně ještě ladí motor. Pomocí nového výfukového traktu a modifikace motormanagementu se chce dostat o 160 koní a 220 newtonmetrů nad sériový model, což by znamenalo, že finální produkt nabídne z motoru 4,4 V8 biturbo až 720 koní a 900 newtonmetrů. Na podrobná data si ale ještě musíme počkat.

O zvýšení stability ve všech jízdních režimech by se podle Hamannu měl postarat stavitelný podvozek, který snížil světlou výšku a těžiště o 30 mm.

Bodykit karoserie si nejlépe vychutnáte (anebo se na něm škodolibě pobavíte) z přiložených fotografií, takže bychom vás chtěli akorát upozornit na to, že nové lemy se postaraly o celkové rozšíření auta vpředu o 50 a vzadu o 60 mm. Hamann tvrdí, že něco takového lze vidět pouze v závodech DTM, s čímž si dovolíme nesouhlasit. Na trhu je dost firem, které se pouští do daleko extrémnějšího rozšiřování.

Tuner ve svém tiskovém prohlášení uvádí, že nový přední nárazník s LED, ale také nástavce prahů a modifikovaná záď se společně postarají o snížení vztlaku a křídlo na víku (plus prodloužená odtrhová hrana nad zadním oknem) zajistí vozu ve vyšších rychlostech zvýšení přítlaku.

Aby postoj M5 na silnici nevypadal nepatřičně, Hamann v rámci úprav dodá jednadvacetipalcová kola Unique Forged II s pneumatikami Continental Sport Contact 5P o rozměru 265/30 ZR21 vpředu a 325/25 ZR21 vzadu. Pokud by se někomu v tomto designu nelíbila, firma má v záloze třídílný, rovněž kovaný model Edition Race s leštěným límcem a titanovými šrouby.

Ze sady fotek lze poznat, že se Hamann snažil také v interiéru. Místo původního čalounění umí potáhnout sedadla a palubní desku „nejjemnější kůží“, použít na některých místech alcantaru, vyměnit původní pedály za hliníkové „šlapky“ a celkově uzpůsobit kabinu tak, aby měl zákazník pocit, že dostal vůz s nejkvalitnějšími ručně zpracovávanými materiály.

Protože na některé komponenty zatím chybí objednací kódy a na motoru se pořád pracuje, s cenou Hamann vyjde patrně až poté, když bude mít hotovo.


Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 1 - Hamann BMW M5 01Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 2 - Hamann BMW M5 02Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 3 - Hamann BMW M5 03Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 4 - Hamann BMW M5 04Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 5 - Hamann BMW M5 05Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 6 - Hamann BMW M5 06Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 7 - Hamann BMW M5 07Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 8 - Hamann BMW M5 08Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 9 - Hamann BMW M5 09Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 10 - Hamann BMW M5 10Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 11 - Hamann BMW M5 11Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 12 - Hamann BMW M5 12Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 13 - Hamann BMW M5 13Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 14 - Hamann BMW M5 14Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 15 - Hamann BMW M5 15Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 16 - Hamann BMW M5 16Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 17 - Hamann BMW M5 17Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 18 - Hamann BMW M5 18Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 19 - Hamann BMW M5 19Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 20 - Hamann BMW M5 20Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 21 - Hamann BMW M5 21Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 22 - Hamann BMW M5 22Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 23 - Hamann BMW M5 23Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 24 - Hamann BMW M5 24Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 25 - Hamann BMW M5 25Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 26 - Hamann BMW M5 26Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 27 - Hamann BMW M5 27Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 28 - Hamann BMW M5 28Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 29 - Hamann BMW M5 29Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 30 - Hamann BMW M5 30Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 31 - Hamann BMW M5 31Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 32 - Hamann BMW M5 32Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 33 - Hamann BMW M5 33Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 34 - Hamann BMW M5 34Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 35 - Hamann BMW M5 35Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 36 - Hamann BMW M5 36Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 37 - Hamann BMW M5 37Hamann BMW M5 F10: 720 koní v novém hávu - 38 - Hamann BMW M5 38
Na rozdíl třeba od firmy G-Power se Hamann pustil také do výrazných úprav karoserie

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.