Hamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG

Renomovaný německý tuner Hamann Motorsport ukáže návštěvníkům letošní Ženevy svoji poslední kreaci nazvanou Hawk neboli Jestřáb.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Hamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG

28.2.2011 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek

Hamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Renomovaný německý tuner Hamann Motorsport ukáže návštěvníkům letošní Ženevy svoji poslední kreaci nazvanou Hawk neboli Jestřáb.

Nadupaný motor s výkonem k prasknutí zabalený do vzrušujícího designu vozu v barvě Everose Gold s novým peřím a výrazně ostřejšími drápy. To je Hawk, okřídlený Mercedes SLS AMG pocházející z dílny jihoněmecké tuningové firmy Hamann Motorsport.

Ačkoli již základní verze SLS poskytuje dostatečné parametry, Hamann přidává další výkonovou rezervu do vidlicového osmiválce. Hlavní částí je výfukový systém vyrobený z titanu. V kombinaci s novými svody, sportovními katalyzátory a sportovními vzduchovými filtry, poskytuje tento systém neuvěřitelně zemitý a silný zvuk 6,2 litrového agregátu. Jednotlivé komponenty motoru jsou precizně upravovány a poskytují nejvyšší výkon 468 kW (636 koní), maximální točivý moment je 680 Nm při 4 850 otáčkách za minutu, čímž agregát přesně splňuje přání zákazníků. To potvrzují i prvotřídní jízdní parametry. Z nuly na 100 km/h zrychlí tento dvousedadlový vůz za pouhých 3,6 vteřiny a nejvyšší dosažitelná rychlost je 320 km/h.


Hamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG  - 1 - HAMMAN_Hawk HAMANN Hawk front 2Hamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG  - 2 - HAMMAN_Hawk HAMANN Hawk frontHamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG  - 3 - HAMMAN_Hawk HAMANN Hawk front 1

Jízdní vlastnosti společně s aerodynamikou vozu byly testovány v aerodynamickém tunelu. Hamann Hawk disponuje předním nárazníkem s novým spojlerem. Díky této změně dokázal snížit vztlakovou sílu na přední nápravu. Nová LED světla společně se zvětšenými nasávacími otvory dodávají tomuto dvousedadlovému vozu dynamičtější vzhled a zároveň nově tvarované otvory poskytují motoru lepší přívod vzduchu k motoru. Velmi působivý dojem má i zadní přítlačné křídlo a to i v moment, kdy se vozidlo nepohybuje. Rozšířené boky vozu zdůrazňují efektní litá kola a zároveň tímto okřídlený vůz vypadá nižší a protáhlejší. Aby se dokonale vyvážil přítlak na přední a zadní nápravu, nabízí Hamann zadní křídlo z karbonu. Nový zadní spojler s difuzorem zvyšuje proudění vzduchu pod vozidlem a poskytuje prostor pro čtyři enormní koncovky výfuku o průměru 90 milimetrů.

Aby se co nejlépe zkombinoval komfort a ovladatelnost novinky, používá Hamann speciální jednadvacetipalcová kovaná kola. Na přední nápravě jsou obuty pneumatiky o rozměru 245/30, na zadní 345/25. Podvozek je vybaven čtyřmi výškově nastavitelnými tlumiči a čtyřmi pružinami s progresivní charakteristikou, díky nimž může být těžiště vozu sníženo až o 30 milimetrů.

Německý tuner přeměnil i interiér Mercedesu SLS AMG. Nejjemnější kůže, semiš, aplikace a výšivky nahrazují seriově vyráběný interiér a dodávají majiteli pocit jako by seděl ve VIP salonku určeného pro motoristické sportovce. Hamann navíc zdobí vzduchové otvory, chrániče prahu a středovou konzoli karbonem se vzorem šachovnicové vlajky. Uvnitř je pak novinka vybavena hliníkovými pedály a do ruky lépe padnoucím tříramenným volantem. Jedním slovem, krása.

Ptáte se na cenu? Tak ta je zatím neznámou. Jisté ale je, že vůz se poprvé veřejnosti představí již tento týden v Ženevě odkud vám přineseme i jeho živé fotografie.

Hamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG  - 4 - HAMMAN_Hawk HAMANN Hawk front detailHamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG  - 5 - HAMMAN_Hawk HAMANN Hawk rear 1Hamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG  - 6 - HAMMAN_Hawk HAMANN Hawk rearHamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG  - 7 - HAMMAN_Hawk HAMANN Hawk mirrorHamann Hawk: 636 koní v Mercedesu SLS AMG  - 8 - HAMMAN_Hawk HAMANN Hawk interior
Hamann Hawk

Jaroslav Vavera

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.