Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Hofele Royster GT500: Range Rover 2013 SDV8 zoranžověl a dostal 410 koní
7.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhý tuning pro britský off-road dopadl dobře. Drobné změny karoserie a kabiny totiž doplňují větší čachry v motorovém prostoru a na podvozku.
Čtvrtá generace Range Roveru na nás opravdu zapůsobila. První tuningová kreace, za níž je zodpovědná společnost Lumma Design, však zaujala o poznání méně, neboť její extrémní vzhled nutí spíše k otočení na podpatku než složení zálohy. Německá společnost Hofele Design na to jde o poznání lépe. Jízdní schopnosti totiž nezničila ani po instalaci elektronického modulu, který do rychlosti 80 km/h umožňuje snížení či opětovné zvýšení podvozku o 40 mm. Po překročení tohoto tempa se pak Range Rover vrací ke standardnímu nastavení.
S tovární nabídkou je společná také velikost litých kol. V případě kreace nazvané Royster GT 500 však firma Hofele Design sáhla k jisté asymetrii. Vpředu se tak otáčí dvacetipalcová a vzadu dokonce dvaadvacetipalcová kola Reverso II. Mimo to se zvenčí měnily drobnosti jako nový přední nárazník, načerno nalakována byla čelní maska a stejný odstín zdobí také zadní difuzor, kterému společnost dělá čtveřice koncovek výfuku.
Daleko větší zásahy tuningová firma provedla pod kapotou. Výkon turbodieselu SDV8 totiž navýšila ze standardních 339 koní na 410. Změnil se také točivý moment, a to z 600 na 720 Nm. Jízdní vlastnosti sice Hofele Design nezveřejnilo, stovka by však mohla být na tachometru již za 6,5 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost by klidně mohla končit hodnotou 250 km/h.
Interiér se pak oháknul do dvoubarevného koženého čalounění, konkrétní odstíny však firma zatím nezveřejnila. Stejně jako nemáme jistotu, zda ohlášených 3 900 Eur (97 500 Kč) stojí celý tuningový paket, nebo jen proměna kabiny. Při kompletním výčtu se ale dá předpokládat spíše to druhé. Jistotu budeme mít na jaře, kdy modifikovaný vůz půjde do prodeje.


Druhá tuningová kreace pro nový Range Rover již vypadá zdařileji, změny na exteriéru a v interiéru doplňuje také posílený turbodiesel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 11 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva