Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Manhart MH4 550: BMW M4 dostalo 550 koní, upravené brzdy i podvozek
21.5.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Německý tuner Manhart Racing si vzal na mušku nové eMko a přišel s jeho první úpravou. Přidává 120 koní, kupu karbonu a další propriety k brutální jízdě.
Manhart proslul úpravou řady nabroušených bavoráků, přičemž nejraději si jako základ půjčuje modely divize M. V minulosti jsme díky němu mohli vidět oturbenou osmiválcovou M3 s výkonem 750 koní skrytou pod názvem MH3 V8 RS Biturbo Clubsport či podobně bestiální BMW M6 s „krycím“ kódem MH6 700, která uměla dvoustovku za 10,1 sekundy. Nyní přichází na řadu poslední BMW M4.
U modelu s názvem Manhart MH4 550 neměl německý úpravce zřejmě velké potíže s úpravou motoru, neboť ten je v tomto případě přeplňovaný už v sériovém provedení. Oturbený řadový šestiválec S55 s objemem tří litrů vyhnal ze standardních 431 koní na hodnotu 550 koní zřejmě úpravou řídicí jednotky a několika dalšími zásahy, o kterých zatím nevíme. Pokud by šli tvůrci kitu stejnou cestou jako u M135i, pak M4 dostala větší turbodmychadla.
Víme však naprosto bezpečně, že v exteriéru úpravce přidal karbonové nástavce nárazníků, prahů, dále zadní difuzor, spoiler a také vlastní kryty zpětných zrcátek. Aby vůz lépe vypadal, použil Manhart i vlastní kapotu a nové ledvinky masky chladiče v černé barvě. Minimálně o palec větší kola a emblémy s označením modelu celou úpravu karoserie završují. Pokud tedy opomeneme neopomenutelné, a sice téměř okapové koncovky výfuků.
Finální specifikace bude uvolněna později, troufáme si ale tvrdit, že zrychlení na stokilometrovou rychlost proběhne rozhodně za méně než čtyři sekundy (standardně 4,1 s u vozů s dvouspojkovou převodovkou) a maximálka přesáhne 300 km/h s velkou rezervou. Pro rychlou jízdu bude výhodou snížený přitvrzený podvozek osazený výkonnější brzdovou soustavou.


Manhart MH4 550 tentokrát pracuje se šestiválcovým turbomotorem, přeplňování tedy přidávat nemusel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out včera 13:00
- Končí šampionát IRRC-Superbike, pojede se IRRC-Super Twin včera 11:46
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 2.8.2025
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora 1.8.2025
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW 1.8.2025
Nejčtenější články
Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva