Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu
28.9.2023 | Petr Prokopec
Úpravu nechvalně proslulé německé firmy nelze ani v tomto případě šmahem odsoudit jako ryze pouťovou, došlo i na náročné technické změny. Po vzhledové stránce jde ale pořád o stejně nesnesitelné dílo.
Bývaly doby, kdy mi produkty tuningové společnosti Mansory přišly, no, řekněme zajímavé. Úpravce z německého Brandu se tehdy soustředil hlavně na modifikace techniky značek Rolls-Royce a Ferrari, zevnějšek jejich aut však ponechával pomalu nedotčený. A pokud k nějakým zásahům přikročil, jednalo se povětšinou o zachování původních tvarů a pouze nahrazení materiálu. Nicméně postupem času zakladatel společnosti Kourosh Mansory zjistil, že ty nejnaditější peněženky se nacházejí hlavně na Středním Východě, odkud ostatně sám pochází. A proto začal produkci firmy přizpůsobovat vkusu bohatých Arabů.
Nad současnými kreacemi německého úpravce tak často zůstává rozum stát, povětšinou velmi vysoký výkon totiž doprovází odpudivě modifikovaná karoserie. Nejinak je tomu i u posledního díla firmy, které dostalo název Mansory Grand Entrée. Základem pro něj se stal Mercedes-AMG G63, jehož čtyřlitrový osmiválec nově produkuje 850 koní místo původních 577. Je jasné, ze musí jít o velmi komplexní úpravu, úpravce si ale detaily nechal pro sebe a zmiňuje pouze instalaci nového výfuku pro ten správný zvuk.
Vyšší výkon logicky vedl ke zlepšení jízdní dynamiky, sprint na stovku totiž legendární off-road zvládá za 3,5 sekundy, tedy o rovnou sekundu rychleji než tovární kousek. Nejvyšší rychlost pak byla omezena na 250 km/h, ovšem jen kvůli bezpečnosti posádky. I přes příchod nových kol s pneumatikami s nižším profilem a evidentní snížení podvozku je totiž třída G stále relativně vysokým a úzkým vozem, jenž při vysokém tempu nezvládá oponovat přírodním zákonům.
O maximálku ale v tomto případě nešlo ani v nejmenším, pozornost vůz poutá hlavně svým vzhledem. Dopředu se totiž nastěhoval nový nárazník naplno odhalující uhlíková vlákna, stejně jako jiná čelní maska a kapota motoru. Také v těchto případech bylo využito karbonu, ze kterého je ostatně i střešní světelná rampa, boční výdechy horkého vzduchu od motoru či zadní křídlo. Komplet pak doplňují rozšířené blatníky a elektricky ovládané boční nášlapné prahy.
Mansory Grand Entrée má vzniknout v pouhých deseti kusech, o to překvapivější je jedna položka příplatkové výbavy, a sice „sebevražedné“ zadní dveře. Pro ty měl úpravce vyvinout speciální úchyty, které navíc počítají se změkčením dorazů. O levnou záležitost inspirovanou vozy značky Rolls-Royce jistě nešlo, i proto bychom logicky volili použití nových pantů u celé produkce. Nestalo se tak, pročež se člověk pomalu až bojí zeptat na cenu. Oznámena ale nebyla.
V rychlosti tak už jen zmíníme, že interiér závisí čistě na fantazii zákazníka. V případě ukázkového kousku byl nicméně kompletně přečalouněn hnědou a pistáciovou kůží. Úpravce kromě toho sáhnul také v kabině po karbonu a mimo jiné přesunul startovací tlačítko na strop. Nakolik je finální provedení vaším šálkem kávy, necháme na vás, náš názor znáte. Cena se bude řídit konkrétními požadavky, bez 10 milionů korun v kapse ale nemá smysl Mansory ani kontaktovat.










Grand Entrée je nejnovějším dílem německé tuningové firmy z Brandu. Ta si vzala na paškál Mercedes-AMG G63, kterému navýšila výkon a na přání jej osadí i „sebevražednými“ dveřmi. Design tohoto výtvoru autory nezapře. Foto: Mansory
Zdroj: Mansory
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
před hodinou
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před 3 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
