Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu

Úpravu nechvalně proslulé německé firmy nelze ani v tomto případě šmahem odsoudit jako ryze pouťovou, došlo i na náročné technické změny. Po vzhledové stránce jde ale pořád o stejně nesnesitelné dílo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu

28.9.2023 | Petr Prokopec

Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu

/

Foto: Mansory

Úpravu nechvalně proslulé německé firmy nelze ani v tomto případě šmahem odsoudit jako ryze pouťovou, došlo i na náročné technické změny. Po vzhledové stránce jde ale pořád o stejně nesnesitelné dílo.

Bývaly doby, kdy mi produkty tuningové společnosti Mansory přišly, no, řekněme zajímavé. Úpravce z německého Brandu se tehdy soustředil hlavně na modifikace techniky značek Rolls-Royce a Ferrari, zevnějšek jejich aut však ponechával pomalu nedotčený. A pokud k nějakým zásahům přikročil, jednalo se povětšinou o zachování původních tvarů a pouze nahrazení materiálu. Nicméně postupem času zakladatel společnosti Kourosh Mansory zjistil, že ty nejnaditější peněženky se nacházejí hlavně na Středním Východě, odkud ostatně sám pochází. A proto začal produkci firmy přizpůsobovat vkusu bohatých Arabů.

Nad současnými kreacemi německého úpravce tak často zůstává rozum stát, povětšinou velmi vysoký výkon totiž doprovází odpudivě modifikovaná karoserie. Nejinak je tomu i u posledního díla firmy, které dostalo název Mansory Grand Entrée. Základem pro něj se stal Mercedes-AMG G63, jehož čtyřlitrový osmiválec nově produkuje 850 koní místo původních 577. Je jasné, ze musí jít o velmi komplexní úpravu, úpravce si ale detaily nechal pro sebe a zmiňuje pouze instalaci nového výfuku pro ten správný zvuk.

Vyšší výkon logicky vedl ke zlepšení jízdní dynamiky, sprint na stovku totiž legendární off-road zvládá za 3,5 sekundy, tedy o rovnou sekundu rychleji než tovární kousek. Nejvyšší rychlost pak byla omezena na 250 km/h, ovšem jen kvůli bezpečnosti posádky. I přes příchod nových kol s pneumatikami s nižším profilem a evidentní snížení podvozku je totiž třída G stále relativně vysokým a úzkým vozem, jenž při vysokém tempu nezvládá oponovat přírodním zákonům.

O maximálku ale v tomto případě nešlo ani v nejmenším, pozornost vůz poutá hlavně svým vzhledem. Dopředu se totiž nastěhoval nový nárazník naplno odhalující uhlíková vlákna, stejně jako jiná čelní maska a kapota motoru. Také v těchto případech bylo využito karbonu, ze kterého je ostatně i střešní světelná rampa, boční výdechy horkého vzduchu od motoru či zadní křídlo. Komplet pak doplňují rozšířené blatníky a elektricky ovládané boční nášlapné prahy.

Mansory Grand Entrée má vzniknout v pouhých deseti kusech, o to překvapivější je jedna položka příplatkové výbavy, a sice „sebevražedné“ zadní dveře. Pro ty měl úpravce vyvinout speciální úchyty, které navíc počítají se změkčením dorazů. O levnou záležitost inspirovanou vozy značky Rolls-Royce jistě nešlo, i proto bychom logicky volili použití nových pantů u celé produkce. Nestalo se tak, pročež se člověk pomalu až bojí zeptat na cenu. Oznámena ale nebyla.

V rychlosti tak už jen zmíníme, že interiér závisí čistě na fantazii zákazníka. V případě ukázkového kousku byl nicméně kompletně přečalouněn hnědou a pistáciovou kůží. Úpravce kromě toho sáhnul také v kabině po karbonu a mimo jiné přesunul startovací tlačítko na strop. Nakolik je finální provedení vaším šálkem kávy, necháme na vás, náš názor znáte. Cena se bude řídit konkrétními požadavky, bez 10 milionů korun v kapse ale nemá smysl Mansory ani kontaktovat.


Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 1 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 01Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 2 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 02Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 3 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 03Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 4 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 04Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 5 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 05Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 6 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 06Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 7 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 07Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 8 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 08Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 9 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 09Mansory zas jednou nezklamalo, domácí legendu upravilo tak, že se z ní nezvedne žaludek jen lidem bez vkusu - 10 - Mercedes-AMG G63 Mansory Grand Entree 10
Grand Entrée je nejnovějším dílem německé tuningové firmy z Brandu. Ta si vzala na paškál Mercedes-AMG G63, kterému navýšila výkon a na přání jej osadí i „sebevražednými“ dveřmi. Design tohoto výtvoru autory nezapře. Foto: Mansory

Zdroj: Mansory

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše