Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Máte rádi bobra? Firma zkusila napravit kontroverzní příď současného BMW M3, obrátilo se to proti ní
20.10.2025 | Petr Miler
Je to další z řady kontroverzních ztvárnění tradiční masky chladiče bavorských aut, které se zpočátku setkalo se značným odporem. Některé tuningové firmy se tak rozhodly chopit příležitosti a pro podivnou masku chladiče vyvinuly náhradu. Než ale stihli své projekty dokončit, zjistili, že spoustě lidí se bobří příď vlastně líbí.
Jestli BMW v posledních letech něčím způsobilo hodně zlé krve, byly ty opakované pokusy o stále výraznější ztvárnění masky chladiče svých aut. Tradiční ledvinky jsou pro mnichovské stroje charakteristickým poznávacím znakem a jak se zvětšovala loga na nových vozech obecně, nechtěli v Bavorsku zůstat pozadu a ledvinky zvětšovali též. Začali docela decentně, postupně se ale propracovali až k obludnostem známým zejména z řad 7 a X7. A když se zdálo, že s velikostí už nelze jít dál, dostali nový nápad.
I když má současná řada 3 ledvinky neobvykle decentní, varianta M3 a spolu s ní kupé řady 4 dostaly úplně jinak pojatou příď. Ledvinky se u nich staly obří, ale už ne v horizontálním smyslu slova, BMW je učinilo vysokými tak moc, že vypadaly jako bobří zuby, obří bobří zuby. Dlouho se tomu všichni smáli a nikdo nebral moc vážně pokus automobilky ospravedlnit to tím, že takto vysoké ledvinky přece auta značky měla už skoro před 100 léty. A tak je to přece tradice, ne drzost.
Masivního odporu publika, mezi které jsem se sám řadil, se tak chytilo hned několik firem, které pro „bobra” začaly vyvíjet nový chrup. Chápete, něco jako v Saxáně, i když tam se vše točilo kolem králíků - zapilovat, a vrátit tak do normy. Zpočátku tomu téměř všichni tleskali, což pocítila i tuningová firma Lonnie Studio, která se do jednoho takového „normalizačního” projektu pustila. A nyní jej dokončuje.
Možná si nyní říkáte, co na tom trvalo tak dlouho. Jednak u Lonnie Studio nezačali hned, ale i kdyby, stejně by to byla práce snadno na rok a víc. Máte-li takovou změnu realizovat se vší vážností, je to hromada vývojové práce už na počítačích a pak i v reálu. Auto musí nejen vypadat, musí také fungovat - nesmí to rozhodit jeho aerodynamiku, nesmí to narušit chlazení motoru a brzd, nesmí to narušit fungování radarů asistenčních systémů apod. Bude to velká alchymie, bude to velký opruz, bude to pořádná osina v zadnici. Ale u Lonnie Studio uspěli a pochlubili se nejen vizualizacemi, ale i funkčním prototypem.
Čekali asi potlesk a někteří tleskají, naprostá většina reakcí je ale odmítavých. Ne snad, že by nové řešení vypadalo špatně, byť někteří mají i k tomu výhrady. Je spíš najednou trochu nudné a především - to původní si získalo přízeň. Mně osobně se bobří příď současné M3 nikdy nelíbila a ani teď neřeknu, že auto je s ní nějaký krasavec, ale už mi nevadí. Mám pocit, že jako celek to celkem funguje a odděluje to přece jen jiné zvíře v podobě em-trojky od tuctových provedení řady 3.
Posuďte sami, na každý pád u Lonnie Studio bůhvíjaký zájem čekat nebudou. Pár lidí, kteří bobra dál „nedávají” a s chutí zaplatí snadno vysoké desetitisíce za jeho eliminaci, se jistě najde. Ale masový odpor a s ním i masový zájem o náhradu zjevně chybí...


Takto si firma představovala náhradu. Foto: Lonnie Studio, tiskové materiály


A nezůstala u nápadu, projekt jistě po velkých peripetiích dotáhla. Lidé si ale zjevně v mezičase na bobří příď zvykli. Foto: Lonnie Studio, tiskové materiály
Zdroj: Lonnie Studio
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Finále šampionátu se koná tradičně ve Valencii včera 15:00
- Albert Arenas míří do šampionátu MS-Supersport včera 10:00
- Senzace: Jonathan Rea (38) se vrací k Hondě 11.11.2025
- MotoGP, skandál v paddocku s Marcosem Ramirezem 11.11.2025
- Skvělý rok bratří Marquezových 10.11.2025
Nejnovější články
Toyota chce z nového dvoulitru dostat až 400 koní v době, kdy ostatní s takovými motory končí, ukázala ho v akci
před 11 hodinami
Elektrický Renault Mégane je takový propadák, že mu Francouzi znovu vrátí spalovací motor
včera
Už i Tesla má problém s váznoucími prodeji, a tak začala svá auta levně pronajímat komukoli
včera
Nezájem nutí Audi dál měnit plány. Jeho poslední elektrické modely někde ani „nebudou uvedeny na trh”
včera
Mercedes ukázal nové GLB „v chlaďáku”. Z toho, co udělal s jeho interiérem, vám zamrzne úsměv na tváři
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.12. 19:55 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 11.12. 11:49 - pavproch
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
- Cena servisu 11.10. 21:01 - Brus
- Onboard videa 11.09. 14:10 - brnenska.odchytova
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
