Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
MTM Audi A6 3,0 TDI BiTurbo: BMW M550d z Ingolstadtu
6.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Za cenu jednoho Golfu vám německé MTM postaví dieselové Audi A6 schopné konkurovat BMW 550d xDrive. Výkonu má na koně stejně.
Audi A6 3,0 TDI BiT mělo být odpovědí na BMW 535d, jenže mnichovská značka mezičasem stihla Ingolstadtu ukázat záda s 550d xDrive. Než s tím čtyři kruhy nějak vypořádají, zastoupí je MTM (Motoren Technik Mayer) se svou vlastní verzí dieselu mírně překonávající i špičkový sériový diesel BMW.
Německá tuningová firma se detaily nechlubí, jejím zásahem do řídicího systému motoru se však podařilo posílit vidlicový šestiválec z 313 na 381 koní, tedy na úplně stejný výkon, který disponuje rovněž 550d. Modifikací vystoupal také točivý moment - z 650 na 780 newtonmetrů, který „zpracovává“ osmistupňová automatická převodovka Tiptronic.
Není pochyb o tom, že tato změna s sebou přinesla citelné zlepšení dynamiky, MTM ale čísla z měření ještě nezveřejnilo. Zatím uvádí pouze cenu, za kterou si můžete TDI BiT nechat přeladit. Firma Rolanda Meyera bude po vás za motorovou operaci požadovat 1 800 Eur. O stovku méně pak zaplatíte v případě, když se spokojíte s výkonem 365 koňských sil a nejvyšším točivým momentem 760 newtonmetrů.
K upravené pohonné jednotce si můžete za 1 740 Eur přiobjednat přeprogramování vzduchového pérování, které při dosažení rychlosti 70 km/h sníží světlou výšku přední nápravy o 25 mm a zadní o 20 mm. K tomuto účelu MTM montuje do aut vlastní modul nazvaný F-Cantronic a instalace zabere přibližně dvě a půl hodiny.
Jak je u MTM dobrým zvykem, nezapomnělo se ani na brzdy. Za 4 900 Eur dostanete kotouče o průměru 380 milimetrů, pancéřované hadice a osmipístkové třmeny na přední nápravě k tomu. Za 6 400 Eur pak získáte kotouče o průměru až 405 mm, musíte ale počítat s tím, že k nim potřebujete minimálně dvacítky kola. I ty vám MTM nasadí, ale až za dalších 5 230 Eur a to znamená, že na vůz z obrázku budete kromě vozu samotného potřebovat v přepočtu asi 380 tisíc korun.










MTM naladí nejsilnější dieselovou V6 TDI za 1 800 Eur na úroveň řadové šestky 550d
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
včeraNový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
včeraČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Nejnovější články
Základní Fronteře vzali středový displej a nahradili ho tímto. Prý je to zlé, není to ale nakonec jen únik před nechtěnou modernou?
před 8 hodinamiNové levné Tesly se budou vyrábět a prodávat i v Evropě, zákazníci už tu jistě nemohou dospat
před 9 hodinamiŠkoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před 11 hodinamiRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
včeraŠéf Audi říká, že nová A4 nakonec bude. A co od ní máme čekat. Firma zmastí snad vše, co zmastit půjde
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva