Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač
30.12.2021 | Petr Prokopec
Doba bláznivých dálničních superexpresů zjevně ještě neskončila. Co byste řekli na 900 koní, 1 050 Nm a maximálku 333 km/h diktovanou jen omezovačem rychlosti? Přesně to umí BMW M5 C5 vyladěné u G-Poweru, své svaly ale nedává lacino.
Standardní BMW M5 CS rozhodně nelze považovat za pomalé či slabé auto. Mnichovská automobilka mu pod přední kapotu napěchovala 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 635 koní a 750 Nm točivého momentu. Jejich přenos na všechna čtyři kola zajišťuje osmistupňová automatická převodovka, přičemž systém M xDrive preferuje především zadní nápravu. Stovky přitom německý über-sedan dosáhne za rovné 3 sekundy, dvoustovky za 10,3 sekundy a jeho maximálka byla elektronicky omezena na 305 km/h.
Pro většinu smrtelníků jsou to více než dostačující hodnoty, společnost G-Power má ale i tak pocit, že se najdou lidé, které standardní M5 CS nedokáže oslnit. A právě pro ně německý úpravce vyvinul řadu modifikací, které ženou výkon až to teritoria hypersportů. Je nicméně třeba dodat, že v té chvíli se opravdu razantně zvedá i cena. Za levné tak rázem budete považovat i vrcholné modely od Porsche.
Základem nabídky G-Power je provedení zvané GP-700, jenž se dočkalo upravené řídicí jednotky. Výkon tak vzrostl na rovných 700 koní, jimž asistuje 850 Nm. Pokud s touto úpravou spojíte sportovní výfuk Deeptone, rázem jste u verze GP-740, jejíž název odkazuje na počet koní pod kapotou, přičemž točivý moment narůstá na 900 Nm. Respektive až na 950 Nm, pokud zvolíte variantu GP-780, které si k 780 koním dopomáhá ještě přihozením sportovních svodů.
Dalším krokem je nahrazení sériových turbodmychadel hybridními, s nimiž lze počítat u provedení GP-820. V té chvíli už 820 koní doprovází rovných 1 000 Nm. A pokud vás ani to neuspokojí, pak Němci mohou vyrukovat ještě s variantami Hurricane RS a Hurricane RR. V takových případech již lze počítat s kovanými písty a ojnicemi, přičemž výkon narůstá na 840 koní a krouťák na 1 050 Nm, respektive dokonce na 900 koní a 1 050 Nm.
Úpravce přitom u vrcholů nabídky nezůstává jen u techniky, ale přihazuje rovněž nová kovaná kola v 21palcovém rozměru a vícepaprskovém (RS) či dvojitém pětipaprskovém (RR) designu. To je zcela pochopitelné, neboť model s 900 koňmi má nově nejvyšší rychlost posunutou až na 333 km/h - i tehdy je ale dána omezovačem rychlosti. Společnosti G-Power však za veškeré modifikace budete muset zaplatit 119 tisíc Eur (cca 2 982 000 Kč), do čehož pochopitelně není započítáno sériové M5 CS (4 849 000 Kč).
Přechod do teritoria hypersportů tedy opravdu není levnou záležitostí. Trochu jinak je tomu nicméně u základního provedení GP-700, neboť za ony softwarové modifikace si G-Power účtuje „pouze“ 2 495 Eur (62 500 Kč). Ideálem se pak zdá být verze GP-820, s níž je spojena úprava řídicí jednotky, nový výfuk a nová turba. I s novými 20palcovými koly totiž vychází na relativně rozumných 23 640 Eur (asi 593 000 Kč).
G-Power nadělil BMW M5 CS jak vyšší výkon, tak kovaná litá kola, která se s větším stádem pod kapotou lépe vypořádají. Kromě toho si od úpravce můžete separátně objednat ještě modifikovanou kapotu motoru a výraznější zadní spoiler. Foto: G-Power
Zdroj: G-Power
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024 - Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz