Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač

Doba bláznivých dálničních superexpresů zjevně ještě neskončila. Co byste řekli na 900 koní, 1 050 Nm a maximálku 333 km/h diktovanou jen omezovačem rychlosti? Přesně to umí BMW M5 C5 vyladěné u G-Poweru, své svaly ale nedává lacino.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač

30.12.2021 | Petr Prokopec

Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač

/

Foto: G-Power

Doba bláznivých dálničních superexpresů zjevně ještě neskončila. Co byste řekli na 900 koní, 1 050 Nm a maximálku 333 km/h diktovanou jen omezovačem rychlosti? Přesně to umí BMW M5 C5 vyladěné u G-Poweru, své svaly ale nedává lacino.

Standardní BMW M5 CS rozhodně nelze považovat za pomalé či slabé auto. Mnichovská automobilka mu pod přední kapotu napěchovala 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 635 koní a 750 Nm točivého momentu. Jejich přenos na všechna čtyři kola zajišťuje osmistupňová automatická převodovka, přičemž systém M xDrive preferuje především zadní nápravu. Stovky přitom německý über-sedan dosáhne za rovné 3 sekundy, dvoustovky za 10,3 sekundy a jeho maximálka byla elektronicky omezena na 305 km/h.

Pro většinu smrtelníků jsou to více než dostačující hodnoty, společnost G-Power má ale i tak pocit, že se najdou lidé, které standardní M5 CS nedokáže oslnit. A právě pro ně německý úpravce vyvinul řadu modifikací, které ženou výkon až to teritoria hypersportů. Je nicméně třeba dodat, že v té chvíli se opravdu razantně zvedá i cena. Za levné tak rázem budete považovat i vrcholné modely od Porsche.

Základem nabídky G-Power je provedení zvané GP-700, jenž se dočkalo upravené řídicí jednotky. Výkon tak vzrostl na rovných 700 koní, jimž asistuje 850 Nm. Pokud s touto úpravou spojíte sportovní výfuk Deeptone, rázem jste u verze GP-740, jejíž název odkazuje na počet koní pod kapotou, přičemž točivý moment narůstá na 900 Nm. Respektive až na 950 Nm, pokud zvolíte variantu GP-780, které si k 780 koním dopomáhá ještě přihozením sportovních svodů.

Dalším krokem je nahrazení sériových turbodmychadel hybridními, s nimiž lze počítat u provedení GP-820. V té chvíli už 820 koní doprovází rovných 1 000 Nm. A pokud vás ani to neuspokojí, pak Němci mohou vyrukovat ještě s variantami Hurricane RS a Hurricane RR. V takových případech již lze počítat s kovanými písty a ojnicemi, přičemž výkon narůstá na 840 koní a krouťák na 1 050 Nm, respektive dokonce na 900 koní a 1 050 Nm.

Úpravce přitom u vrcholů nabídky nezůstává jen u techniky, ale přihazuje rovněž nová kovaná kola v 21palcovém rozměru a vícepaprskovém (RS) či dvojitém pětipaprskovém (RR) designu. To je zcela pochopitelné, neboť model s 900 koňmi má nově nejvyšší rychlost posunutou až na 333 km/h - i tehdy je ale dána omezovačem rychlosti. Společnosti G-Power však za veškeré modifikace budete muset zaplatit 119 tisíc Eur (cca 2 982 000 Kč), do čehož pochopitelně není započítáno sériové M5 CS (4 849 000 Kč).

Přechod do teritoria hypersportů tedy opravdu není levnou záležitostí. Trochu jinak je tomu nicméně u základního provedení GP-700, neboť za ony softwarové modifikace si G-Power účtuje „pouze“ 2 495 Eur (62 500 Kč). Ideálem se pak zdá být verze GP-820, s níž je spojena úprava řídicí jednotky, nový výfuk a nová turba. I s novými 20palcovými koly totiž vychází na relativně rozumných 23 640 Eur (asi 593 000 Kč).


Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 1 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 01Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 2 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 02Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 3 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 03Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 4 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 04Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 5 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 05Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 6 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 06Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 7 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 07Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 8 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 08Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 9 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 09Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 10 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 10Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 11 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 11Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 12 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 12Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 13 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 13Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 14 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 14Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 15 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 15Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 16 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 16Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 17 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 17Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 18 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 18Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 19 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 19Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 20 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 20Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 21 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 21Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 22 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 22Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 23 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 23Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 24 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 24Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 25 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 25Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 26 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 26Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 27 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 27Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 28 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 28Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 29 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 29Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 30 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 30Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 31 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 31Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 32 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 32Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 33 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 33Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 34 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 34Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 35 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 35Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 36 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 36Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 37 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 37Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 38 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 38Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 39 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 39
G-Power nadělil BMW M5 CS jak vyšší výkon, tak kovaná litá kola, která se s větším stádem pod kapotou lépe vypořádají. Kromě toho si od úpravce můžete separátně objednat ještě modifikovanou kapotu motoru a výraznější zadní spoiler. Foto: G-Power

Zdroj: G-Power

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše