Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač

Doba bláznivých dálničních superexpresů zjevně ještě neskončila. Co byste řekli na 900 koní, 1 050 Nm a maximálku 333 km/h diktovanou jen omezovačem rychlosti? Přesně to umí BMW M5 C5 vyladěné u G-Poweru, své svaly ale nedává lacino.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač

30.12.2021 | Petr Prokopec

Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač

/

Foto: G-Power

Doba bláznivých dálničních superexpresů zjevně ještě neskončila. Co byste řekli na 900 koní, 1 050 Nm a maximálku 333 km/h diktovanou jen omezovačem rychlosti? Přesně to umí BMW M5 C5 vyladěné u G-Poweru, své svaly ale nedává lacino.

Standardní BMW M5 CS rozhodně nelze považovat za pomalé či slabé auto. Mnichovská automobilka mu pod přední kapotu napěchovala 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 635 koní a 750 Nm točivého momentu. Jejich přenos na všechna čtyři kola zajišťuje osmistupňová automatická převodovka, přičemž systém M xDrive preferuje především zadní nápravu. Stovky přitom německý über-sedan dosáhne za rovné 3 sekundy, dvoustovky za 10,3 sekundy a jeho maximálka byla elektronicky omezena na 305 km/h.

Pro většinu smrtelníků jsou to více než dostačující hodnoty, společnost G-Power má ale i tak pocit, že se najdou lidé, které standardní M5 CS nedokáže oslnit. A právě pro ně německý úpravce vyvinul řadu modifikací, které ženou výkon až to teritoria hypersportů. Je nicméně třeba dodat, že v té chvíli se opravdu razantně zvedá i cena. Za levné tak rázem budete považovat i vrcholné modely od Porsche.

Základem nabídky G-Power je provedení zvané GP-700, jenž se dočkalo upravené řídicí jednotky. Výkon tak vzrostl na rovných 700 koní, jimž asistuje 850 Nm. Pokud s touto úpravou spojíte sportovní výfuk Deeptone, rázem jste u verze GP-740, jejíž název odkazuje na počet koní pod kapotou, přičemž točivý moment narůstá na 900 Nm. Respektive až na 950 Nm, pokud zvolíte variantu GP-780, které si k 780 koním dopomáhá ještě přihozením sportovních svodů.

Dalším krokem je nahrazení sériových turbodmychadel hybridními, s nimiž lze počítat u provedení GP-820. V té chvíli už 820 koní doprovází rovných 1 000 Nm. A pokud vás ani to neuspokojí, pak Němci mohou vyrukovat ještě s variantami Hurricane RS a Hurricane RR. V takových případech již lze počítat s kovanými písty a ojnicemi, přičemž výkon narůstá na 840 koní a krouťák na 1 050 Nm, respektive dokonce na 900 koní a 1 050 Nm.

Úpravce přitom u vrcholů nabídky nezůstává jen u techniky, ale přihazuje rovněž nová kovaná kola v 21palcovém rozměru a vícepaprskovém (RS) či dvojitém pětipaprskovém (RR) designu. To je zcela pochopitelné, neboť model s 900 koňmi má nově nejvyšší rychlost posunutou až na 333 km/h - i tehdy je ale dána omezovačem rychlosti. Společnosti G-Power však za veškeré modifikace budete muset zaplatit 119 tisíc Eur (cca 2 982 000 Kč), do čehož pochopitelně není započítáno sériové M5 CS (4 849 000 Kč).

Přechod do teritoria hypersportů tedy opravdu není levnou záležitostí. Trochu jinak je tomu nicméně u základního provedení GP-700, neboť za ony softwarové modifikace si G-Power účtuje „pouze“ 2 495 Eur (62 500 Kč). Ideálem se pak zdá být verze GP-820, s níž je spojena úprava řídicí jednotky, nový výfuk a nová turba. I s novými 20palcovými koly totiž vychází na relativně rozumných 23 640 Eur (asi 593 000 Kč).


Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 1 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 01Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 2 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 02Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 3 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 03Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 4 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 04Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 5 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 05Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 6 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 06Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 7 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 07Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 8 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 08Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 9 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 09Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 10 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 10Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 11 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 11Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 12 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 12Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 13 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 13Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 14 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 14Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 15 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 15Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 16 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 16Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 17 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 17Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 18 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 18Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 19 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 19Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 20 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 20Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 21 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 21Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 22 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 22Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 23 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 23Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 24 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 24Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 25 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 25Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 26 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 26Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 27 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 27Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 28 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 28Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 29 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 29Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 30 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 30Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 31 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 31Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 32 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 32Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 33 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 33Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 34 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 34Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 35 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 35Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 36 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 36Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 37 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 37Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 38 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 38Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 39 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 39
G-Power nadělil BMW M5 CS jak vyšší výkon, tak kovaná litá kola, která se s větším stádem pod kapotou lépe vypořádají. Kromě toho si od úpravce můžete separátně objednat ještě modifikovanou kapotu motoru a výraznější zadní spoiler. Foto: G-Power

Zdroj: G-Power

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.