Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač
30.12.2021 | Petr Prokopec
Doba bláznivých dálničních superexpresů zjevně ještě neskončila. Co byste řekli na 900 koní, 1 050 Nm a maximálku 333 km/h diktovanou jen omezovačem rychlosti? Přesně to umí BMW M5 C5 vyladěné u G-Poweru, své svaly ale nedává lacino.
Standardní BMW M5 CS rozhodně nelze považovat za pomalé či slabé auto. Mnichovská automobilka mu pod přední kapotu napěchovala 4,4litrový osmiválec twin-turbo, který produkuje 635 koní a 750 Nm točivého momentu. Jejich přenos na všechna čtyři kola zajišťuje osmistupňová automatická převodovka, přičemž systém M xDrive preferuje především zadní nápravu. Stovky přitom německý über-sedan dosáhne za rovné 3 sekundy, dvoustovky za 10,3 sekundy a jeho maximálka byla elektronicky omezena na 305 km/h.
Pro většinu smrtelníků jsou to více než dostačující hodnoty, společnost G-Power má ale i tak pocit, že se najdou lidé, které standardní M5 CS nedokáže oslnit. A právě pro ně německý úpravce vyvinul řadu modifikací, které ženou výkon až to teritoria hypersportů. Je nicméně třeba dodat, že v té chvíli se opravdu razantně zvedá i cena. Za levné tak rázem budete považovat i vrcholné modely od Porsche.
Základem nabídky G-Power je provedení zvané GP-700, jenž se dočkalo upravené řídicí jednotky. Výkon tak vzrostl na rovných 700 koní, jimž asistuje 850 Nm. Pokud s touto úpravou spojíte sportovní výfuk Deeptone, rázem jste u verze GP-740, jejíž název odkazuje na počet koní pod kapotou, přičemž točivý moment narůstá na 900 Nm. Respektive až na 950 Nm, pokud zvolíte variantu GP-780, které si k 780 koním dopomáhá ještě přihozením sportovních svodů.
Dalším krokem je nahrazení sériových turbodmychadel hybridními, s nimiž lze počítat u provedení GP-820. V té chvíli už 820 koní doprovází rovných 1 000 Nm. A pokud vás ani to neuspokojí, pak Němci mohou vyrukovat ještě s variantami Hurricane RS a Hurricane RR. V takových případech již lze počítat s kovanými písty a ojnicemi, přičemž výkon narůstá na 840 koní a krouťák na 1 050 Nm, respektive dokonce na 900 koní a 1 050 Nm.
Úpravce přitom u vrcholů nabídky nezůstává jen u techniky, ale přihazuje rovněž nová kovaná kola v 21palcovém rozměru a vícepaprskovém (RS) či dvojitém pětipaprskovém (RR) designu. To je zcela pochopitelné, neboť model s 900 koňmi má nově nejvyšší rychlost posunutou až na 333 km/h - i tehdy je ale dána omezovačem rychlosti. Společnosti G-Power však za veškeré modifikace budete muset zaplatit 119 tisíc Eur (cca 2 982 000 Kč), do čehož pochopitelně není započítáno sériové M5 CS (4 849 000 Kč).
Přechod do teritoria hypersportů tedy opravdu není levnou záležitostí. Trochu jinak je tomu nicméně u základního provedení GP-700, neboť za ony softwarové modifikace si G-Power účtuje „pouze“ 2 495 Eur (62 500 Kč). Ideálem se pak zdá být verze GP-820, s níž je spojena úprava řídicí jednotky, nový výfuk a nová turba. I s novými 20palcovými koly totiž vychází na relativně rozumných 23 640 Eur (asi 593 000 Kč).
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 1 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 2 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 3 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 4 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 5 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 6 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 7 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 8 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 9 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 10 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 11 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 12 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 13 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 14 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 15 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 16 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 17 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 18 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 19 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 20 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 21 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 22 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 22](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 23 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 23](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 24 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 24](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 25 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 25](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 26 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 26](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 27 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 27](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 28 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 28](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 29 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 29](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 30 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 30](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 31 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 31](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 32 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 32](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 33 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 33](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 34 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 34](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 35 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 35](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 36 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 36](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 37 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 37](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 38 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 38](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Němci posunuli měřítka supersedanů, novinku s 900 koňmi zastaví ve 333 km/h jen omezovač - 39 - BMW M5 CS G-Power 2021 prvni sada 39](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
G-Power nadělil BMW M5 CS jak vyšší výkon, tak kovaná litá kola, která se s větším stádem pod kapotou lépe vypořádají. Kromě toho si od úpravce můžete separátně objednat ještě modifikovanou kapotu motoru a výraznější zadní spoiler. Foto: G-Power
Zdroj: G-Power
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
Zájem o elektrická auta je tak za očekáváními, že největší evropská továrna na baterky bude radši vyrábět vybavení pro domácnosti
před 50 minutamiZisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před 2 hodinamiNejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 3 hodinamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 4 hodinamiVolvo to přepísklo s přechodem na elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva