Německý úpravce napravil chybu, kterou Škoda udělala u hybridní Octavie RS

Jako by tato varianta sportovní Octavie nebyla kontroverzní sama o sobě, Škoda vedle nepříliš přesvědčivé kombinace jedna-čtyřky a elektromotorem nedala vozu snížený podvozek. H&R to napravuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Německý úpravce napravil chybu, kterou Škoda udělala u hybridní Octavie RS

11.8.2021 | Petr Prokopec

Německý úpravce napravil chybu, kterou Škoda udělala u hybridní Octavie RS

/

Foto: H&R

Jako by tato varianta sportovní Octavie nebyla kontroverzní sama o sobě, Škoda vedle nepříliš přesvědčivé kombinace jedna-čtyřky a elektromotorem nedala vozu snížený podvozek. H&R to napravuje.

Současná nabídka Škody Octavia RS je širší než kdykoliv předtím. Zákazníci totiž stejně jako dříve mají na výběr benzinové i dieselové provedení, z nichž první je spojeno s 245 a druhé s 200 koňmi. U vonnějších oktanů je navíc k mání manuál i automat, zatímco „producenta sazí“ lze objednat s pohonem předních či všech kol. Automatická převodovka je pak vlastní oběma verzím, stejně jako plug-in hybridnímu provedení, jenž se v nabídce objevuje vůbec poprvé. I přes jedna-čtyřku pod kapotou přitom produkuje stejných 245 koní jako benzinový dvoulitr.

Navzdory stejnému výkonu ovšem spalovací a hybridní verzi dělí stěžejní rozdíly v dynamice. A není to jediná věc. Benzinové provedení totiž stejně jako to dieselové kleslo k zemi o 15 milimetrů vůči běžné produkci, Octavia RS iV však se sníženým podvozkem spárována nebyla, místo toho se vznáší nad silnicí stejně vysoko jako běžná produkce. To působí trochu nepatřičně a v zatáčkách je při vyšším tempu potřeba počítat s většími náklony karoserie. Něco takového ke sportovně laděnému vozu úplně nesedí.

Pomocnou ruku se majitelům rozhodla podat tuningová společnost H&R, jenž se specializuje právě na podvozky. Pro Škodu Octavia RS iV pak má připravenou sadu pružin, které spolupracují se standardními tlumiči a snižují liftback o 30 milimetrů vpředu a 25 mm vzadu. Kombík se ovšem k zemi přiblížil ještě více, a to o 45, respektive 35 mm. Za volantem hybridních verzí byste se pak mohli dočkat ještě větší jistoty, než jakou nabízí zcela sériové benzinové či dieselové provedení.

V tomto ohledu ostatně firma H&R nehodlá ponechat nic náhodě. Kromě pružin proto nabízí i rozšiřovací podložky, které mohou rozchod kol na každé nápravě navýšit minimálně o šest milimetrů. Čekat lze tedy skutečně daleko větší stabilitu, a to nikoliv jen v zatáčkách. Tuner nicméně dodává, že zároveň se jim povedlo zachovat i dostačující komfort a ani ostrá jízda by z vás tedy neměla vytřást duši.

Stejně tak by vás tuningové doplňky neměly zruinovat. Zkrácené pružiny jsou totiž k mání za 354,62 Eur (cca 9 tisíc korun), zatímco podložky startují na 44,83 Eur (1 150 Kč). Samotná plug-in hybridní Škoda Octavia RS pak vychází na 949 900 Kč, respektive na 989 900 Kč v případě kombíku. Kromě podvozku se oproti spalovacím verzím liší plaketkou na zádi a 230voltovou nabíječkou.


Německý úpravce napravil chybu, kterou Škoda udělala u hybridní Octavie RS - 1 - Skoda Octavia RS iV HaR 2021 prvni foto 01Německý úpravce napravil chybu, kterou Škoda udělala u hybridní Octavie RS - 2 - Skoda Octavia RS iV HaR 2021 prvni foto 02Německý úpravce napravil chybu, kterou Škoda udělala u hybridní Octavie RS - 3 - Skoda Octavia RS iV HaR 2021 prvni foto 03Německý úpravce napravil chybu, kterou Škoda udělala u hybridní Octavie RS - 4 - Skoda Octavia RS iV HaR 2021 prvni foto 04Německý úpravce napravil chybu, kterou Škoda udělala u hybridní Octavie RS - 5 - Skoda Octavia RS iV HaR 2021 prvni foto 05
Škoda Octavia RS iV se dočkala snížených pružin a rozšiřovacích podložek od firmy H&R. Sedan díky tomu klesl k zemi o 30 a 25 milimetrů, zatímco kombík počítá se snížením dokonce o 45 a 35 mm. Foto: H&R

Zdroj: H&R

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše