Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR

Na první pohled je to jen další úprava už tak často upravovaného Mercedesu. Zkoumání detailů nabídky ale připomíná, jak bizarní pravidla u nás kdysi platila a jaká stále platí v některých evropských zemích.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR

8.11.2020 | Petr Miler

Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR

/

Foto: Lumma Design

Na první pohled je to jen další úprava už tak často upravovaného Mercedesu. Zkoumání detailů nabídky ale připomíná, jak bizarní pravidla u nás kdysi platila a jaká stále platí v některých evropských zemích.

Většina podnikatelů, ať už jde o fyzické nebo právnické osoby, potřebuje ke své práci auto. Bez ohledu na typ, značku, motorizaci nebo cenu svůj dopravní prostředek používají při obdobných služebních cestách všeho druhu. V řadě zemí si ale všichni podnikatelé nejsou rovni.

Jistě si vzpomenete na někdejší praxi v České republice, která panovala až do minulé dekády. Tehdy za plně nákladovatelné vozy (tedy umožňující i odpočet DPH) platily jen ty, které byly klasifikovány jako užitkové. Jako by snad živnostník, který například pracuje jako instalatér a ke své práci potřebuje dodávku, byl něčím více než ten, který je kupříkladu programátorem a brašnu s notebookem k tomu nezbytnou uveze klidně v Mazdě MX-5.

Tak se stalo, že na užitkové vozy byly přestavovány i rozličné kombíky a hatchbacky, které vozily mezi prostorem pro lidi a zavazadla přepážku a uvnitř beztak seděl třeba onen ajťák s brašnou. Tato praxe u nás díky bohu skončila a stejně je od té doby pohlíženo na všechny vozy použitelné k podnikání jakéhokoli druhu. Ne všude ale k takovému posunu došlo.

Např. v Nizozemsku nebo v Dánsku je dál možné plně nákladovat jen auta s převažujícím prostorem pro náklad než pro lidi, a tak se tam běžné setkáte třeba s luxusními SUV zbavenými zadních sedadel a se zatmavenými zadními bočními skly, které se tváří jako dodávka. Že se to děje, připomíná novinka firmy Lumma Design, která představila vůz s trochu komplikovaným označením CLR G770 R. A v tiskových materiálech k němu uvolněných třeba pro země Beneluxu dodává, že autu neumí jen upravit vzhled a přidat mu výkon, ale umí jej také elegantně zbavit zadních sedadel a zatmavit jeho skla a předělat ho... na náklaďák.

Je to vskutku důrazná připomínka popsané praxe, neboť tohle auto je opravdu extrém svého druhu. Když si někdo pseu(do)dodávku udělá z beztak luxusního VW Touareg 3,0 TDI, asi se nad tím málokdo pozastaví, tady se ale bavíme o upraveném Mercedesu třídy G od AMG, který je extrémně výkonným, luxusním i drahým obrazem jakési rozmařilosti svých kupců. Nic proti ní, ale netvařme se, že luxusní auto za miliony s 585 koňmi, které dokáže projet lesem bez jakékoli formální cesty, je něco skromného.

Verze od Lummy vypadá zvenčí ještě opulentněji a k vizuálním, pro některé jistě kýčovitým modifikacím přidává zvýšení výkonu dvakrát přeplňovaného motoru 4,0 V8 na 650 koní a 950 Nm. Jak takové monstrum jede, výrobce raději neuvádí, už tovární dynamika znamenající akceleraci na stovku za 4,5 sekundy a maximálku omezenou na 240 km/h je ale na podobnou krabici na kolech extrém.

Z tohoto lze nyní udělat nákladní vůz a snížit tak základní cenu upraveného Géčka v Německu (167 009 Eur, 4,4 milionu Kč, s dalšími modifikacemi a příplatkovou tovární výbavou ale může vzrůst o další miliony) o pár desítek procent. To už se vyplatí a i pro lecjakou firmu to v dnešní době může být důvod, proč po takovém autě nakonec přece jen sáhnout.


Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 1 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 01Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 2 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 02Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 3 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 03Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 4 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 04Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 5 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 05Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 6 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 06Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 7 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 07Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 8 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 08Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 9 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 09Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 10 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 10Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR - 11 - Lumma Design CLR G770 R uprava G63 AMG 11
Doba je zlá, a tak úpravci jinak nabízející modifikace vzhledu a výkonu nabízejí zákazníkům ze zemí s legislativou podobnou někdejší české rovnou i přetvoření vozu na dodávku s možností odpočtu DPH. Foto: Lumma Design

Zdroj: Lumma Design

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše