Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nová úprava luxusního, 650koňového Mercedesu připomíná bizarní minulost ČR
8.11.2020 | Petr Miler
Na první pohled je to jen další úprava už tak často upravovaného Mercedesu. Zkoumání detailů nabídky ale připomíná, jak bizarní pravidla u nás kdysi platila a jaká stále platí v některých evropských zemích.
Většina podnikatelů, ať už jde o fyzické nebo právnické osoby, potřebuje ke své práci auto. Bez ohledu na typ, značku, motorizaci nebo cenu svůj dopravní prostředek používají při obdobných služebních cestách všeho druhu. V řadě zemí si ale všichni podnikatelé nejsou rovni.
Jistě si vzpomenete na někdejší praxi v České republice, která panovala až do minulé dekády. Tehdy za plně nákladovatelné vozy (tedy umožňující i odpočet DPH) platily jen ty, které byly klasifikovány jako užitkové. Jako by snad živnostník, který například pracuje jako instalatér a ke své práci potřebuje dodávku, byl něčím více než ten, který je kupříkladu programátorem a brašnu s notebookem k tomu nezbytnou uveze klidně v Mazdě MX-5.
Tak se stalo, že na užitkové vozy byly přestavovány i rozličné kombíky a hatchbacky, které vozily mezi prostorem pro lidi a zavazadla přepážku a uvnitř beztak seděl třeba onen ajťák s brašnou. Tato praxe u nás díky bohu skončila a stejně je od té doby pohlíženo na všechny vozy použitelné k podnikání jakéhokoli druhu. Ne všude ale k takovému posunu došlo.
Např. v Nizozemsku nebo v Dánsku je dál možné plně nákladovat jen auta s převažujícím prostorem pro náklad než pro lidi, a tak se tam běžné setkáte třeba s luxusními SUV zbavenými zadních sedadel a se zatmavenými zadními bočními skly, které se tváří jako dodávka. Že se to děje, připomíná novinka firmy Lumma Design, která představila vůz s trochu komplikovaným označením CLR G770 R. A v tiskových materiálech k němu uvolněných třeba pro země Beneluxu dodává, že autu neumí jen upravit vzhled a přidat mu výkon, ale umí jej také elegantně zbavit zadních sedadel a zatmavit jeho skla a předělat ho... na náklaďák.
Je to vskutku důrazná připomínka popsané praxe, neboť tohle auto je opravdu extrém svého druhu. Když si někdo pseu(do)dodávku udělá z beztak luxusního VW Touareg 3,0 TDI, asi se nad tím málokdo pozastaví, tady se ale bavíme o upraveném Mercedesu třídy G od AMG, který je extrémně výkonným, luxusním i drahým obrazem jakési rozmařilosti svých kupců. Nic proti ní, ale netvařme se, že luxusní auto za miliony s 585 koňmi, které dokáže projet lesem bez jakékoli formální cesty, je něco skromného.
Verze od Lummy vypadá zvenčí ještě opulentněji a k vizuálním, pro některé jistě kýčovitým modifikacím přidává zvýšení výkonu dvakrát přeplňovaného motoru 4,0 V8 na 650 koní a 950 Nm. Jak takové monstrum jede, výrobce raději neuvádí, už tovární dynamika znamenající akceleraci na stovku za 4,5 sekundy a maximálku omezenou na 240 km/h je ale na podobnou krabici na kolech extrém.
Z tohoto lze nyní udělat nákladní vůz a snížit tak základní cenu upraveného Géčka v Německu (167 009 Eur, 4,4 milionu Kč, s dalšími modifikacemi a příplatkovou tovární výbavou ale může vzrůst o další miliony) o pár desítek procent. To už se vyplatí a i pro lecjakou firmu to v dnešní době může být důvod, proč po takovém autě nakonec přece jen sáhnout.











Doba je zlá, a tak úpravci jinak nabízející modifikace vzhledu a výkonu nabízejí zákazníkům ze zemí s legislativou podobnou někdejší české rovnou i přetvoření vozu na dodávku s možností odpočtu DPH. Foto: Lumma Design
Zdroj: Lumma Design
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
