Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Novitec Lamborghini Aventador Roadster: italský švihák dostal 728 koní
14.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Kromě vyššího výkonu se Roadster dočkal také agresivního bodykitu, podvozku sníženého o 30 mm nebo redukce hmotnosti.
Společnost Novitec se specializuje na věhlasné italské šviháky značek Ferrari, Maserati nebo Lamborghini, občas však sestoupí také do mainstreamu, jako to udělala u Fiatu Panda. Anebo si zakoketuje s britskou automobilovou produkcí, což se stalo v případě Rolls-Royce Ghost. Nyní se ovšem vracíme do rybníka, ve kterém se úpravce pohybuje nejlépe - tedy do světa italských supersportů. Do parády si tuneři ze Stettenu vzali Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster.
Vůz dostal od firmy Novitec, respektive od její divize Novitec Torado, speciální bodykit, který již nějaký ten pátek zdobí kupé. Řada prvků však kvůli odlišné aerodynamice musela být znovu přeprofilována, ke slovu tak přišel i větrný tunel. Zvýšil se přítlak, celková hmotnost vozu šla s ohledem na hojné využití karbonových vláken dolů.
Abychom byli konkrétnější, nový je dvoudílný nástavec čelního nárazníku, ke kterému se přidávají modifikované vstupy vzduchu. Pozměněna byla i přední kapota a před čelním oknem najdeme drobné spoilery, jež upravují proudění vzduchu nad samotnou karoserií. Kromě toho Novitec dosáhl všemi úpravami zklidnění přední nápravy.
Přesunout se můžeme na boky vozu, kde najdeme přeprofilované boční prahy, novými lamelami vyplněné vstupy vzduchu a vylepšená zpětná zrcátka. Záď pak zdobí mohutné křídlo, které prý podle tiskové zprávy speciální kontrolní systém zdvihá při rychlostech pod 180 km/h kvůli odvětrávání motorového prostoru.
Bohužel, fotografie nám v tomto směru vysvětlení nepodávají, s největší pravděpodobností však půjde o originální spodní část, která se nyní zvedá i se samotným křídlem. Mimo to pak lze záď ozdobit ještě dvěma variantami difuzoru, kdy ta první bude standardní výbavou. Druhou, dvojitou pak vidíme ve fotogalerii.
Dalším krokem úprav byla výměna kol za třídílné kované kousky NL1, která doplňují pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 255/30 ZR20 vpředu a 355/25 ZR21 vzadu. Veškeré doplňky jsou k mání v matném nebo lesklém provedení, přičemž výběr barvy je zcela na zákazníkovi.
Kapitolu mechanických úprav pak můžeme otevřít podvozkem, který byl oproti sérii snížen o 30 milimetrů. Výkon dvanáctiválcového motoru oproti tomu doznal nárůstu, díky přeprogramování řídicí jednotky narostl na 728 koní a 709 Nm točivého momentu. Vylepšena tak jistě byla jízdní dynamika, detaily ovšem Novitec nezveřejnil.
Blíže se tak můžeme zaměřit jen na nové sportovní výfukové potrubí, které nepomáhá jen ke zmiňovanému nárůstu výkonu, ale zároveň také vylepšuje zvukový doprovod. A aby toho nebylo málo, pak také snižuje hmotnost, neboť oproti sériovému provedení je lehčí o 26 kg.
Změny v interiéru již Novitec nechává na fantazii každého klienta. Ten přitom může vybírat hlavně mezi karbonovými dekory a čalouněním z kůže či Alcantary. Cena celé kreace pak bude odvislá na míře jeho přání.















Lamborghini Aventador Roadster v úpravě firmy Novitec disponuje vyšším výkonem a nižší hmotností než sériové provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejčtenější články
Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025GM propouští lidi ze své nové fabriky na elektromobily, s investicí 50 miliard Kč ji přitom otevřel teprve před čtyřmi lety
13.4.2025Někdo najel se Škodou Superb přes 540 tisíc km za necelé čtyři roky, stvořil laciný sen českých šejdířů
13.4.2025Toto jsou dnes nejžádanější ojetiny v Německu. Nakonec ukazují, jakým autům je lepší se vyhnout
13.4.2025EU je tu vážně pro lidi. Klidně zruší cla na čínská auta, stačí, když Číňané slíbí, že je tu nebudou prodávat moc levně
13.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva