Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Porsche 911 993 GT2 MC600: „ovdovovač“ žije dál, s 612 koňmi
28.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Poslední vzduchem chlazená 911 nepatří do muzea. Vrcholná GT2 doznala značného přepracování, které zabralo na 800 hodin a spolklo 5 milionů korun.
Různé generace Porsche 911 začínají připomínat víno. Čím jsou starší, tím jsou lepší. Samozřejmě se najdou i výjimky potvrzující toto pravidlo, ale co by to bylo za příběh, kdyby tomu bylo jinak. Ve světle výkonů současného Porsche 911 991 však pro někoho ani bývalý vrchol evoluce nemusí být dost dobrý. V takovém případě přicházejí na řadu tuningové firmy, které „vymění lahev, vinětu či dokonce samotný obsah“.
Přesně taková situace nastala u německého úpravce mcchip-dkr, na kterou se obrátil majitel první generace Porsche 911 GT2. Tedy vůbec prvního „ovdovovače“ a zároveň posledního modelu, který nabízel chlazení vzduchem. Tato technologie přitom byla zachována, jinak však tuner vyměnil blok válců, pohrál si s řídicí jednotkou, výfukové ústrojí osadil sportovním katalyzátorem a navrch přihodil pár přepracovaných turbodmychadel K26.
Výkon narostl ze 450 na 612 koní, točivý moment dokonce poskočil z 586 Nm na 847 Nm. Jízdní výkony sice firma neuvádí, kolo na Nürburgringu však upravené Porsche s dovětkem MC600 údajně zdolá pod sedm minut a třicet sekund. Oproti bývalému standardu se totiž pyšní ještě samosvorem, odlehčenými 18palcovými koly, závodním podvozkem KW Competition Variant 3 nebo rozšířeným bodykitem s větším přítlakem.
V kabině se pro změnu objevuje plnohodnotná ochranná klec, závodní skořepiny Recaro, vyjímatelný volant bez airbagu či kompletně přepracovaná palubní deska s podpisem Waltera Röhrla a displejem firmy Stack. Ten zahrnuje závodní telemetrii i video systém, s nímž si svou jízdu můžete nahrát. Mimo to Porsche ještě dostalo zkrácené řazení či větší než malé množství karbonu.
Firma mcchip-dkr udává, že celá přestavba zabrala více než 800 hodin práce. Ceně 200 000 Eur (cca 5 000 000 Kč) se tak nemůžeme divit. Stejně jako ochotě majitele investovat do letitého modelu. Jak jsme totiž řekli v úvodu, čím starší „kvalitní víno“ je, tím více za něj budete platit.














Letité Porsche 993 GT2 se v dílnách tuningové firmy mcchip-dkr změnilo od základu. Nyní jeho rozšířený bodykit doplňuje 612 koní
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nejnovější články
Zákaz spalovacích motorů bude zrušen, není alternativy. „Nebo tu chcete všechno pohřbít?” ptá se šéf BMW
včera
Je opravdu zlé, když technici Porsche adorují 2,2tunový nesmysl konkurence, aby snáz prodali ten svůj
včera
Poslední nové BMW s tlačítky v interiéru a displejem menším než Afrika končí, zůstane po něm jen prázdnota
včera
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
včera
Centrální plánování 2.0 selhává stejně jako to první, bublina baterek pro elektromobily je na pokraji prasknutí
včera
Živá témata na fóru
- dopsání pneu do TP 11.27. 05:02 - pumr
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.26. 21:59 - jerry
- VZKAZY 11.26. 16:45 - petr_riha
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.26. 15:28 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.26. 15:23 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.26. 15:21 - HondaMan
- BMW Divize 11.26. 13:25 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 11.25. 20:43 - řidičBOB
