Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Škoda Scala se dočkala prvních úprav motoru, teď může mít výkon Octavie I RS
10.6.2019 | Petr Miler
Scala je v prodeji sotva pár týdnů a už jsou pro ni k dispozici první úpravy všech motorů v nabídce. S výkonem až 179 koní dělají z juniorského hatchbacku už docela ostře nabitou zbraň.
Její ceny známe teprve od ledna a novinářům se do rukou prvně dostala v dubnu. Pořádné akce pro zákazníky spojené s příchodem Škody Scala na trh pak u dealerů běží sotva několik týdnů a přesto vám už nyní můžeme představit první nabídku úprav všech motorů v nabídce, které si do nového kompaktního hatchbacku můžete pořídit.
I to je výhoda související s tím, že Scala nenabízí vlastně žádný specifický motor, ale kopíruje paletu agregátů dostupných v jiných modelech Škody či koncernu VW. Německá firma DTE-Systems tak s vývojem nových ladění motorů zřejmě neměla žádnou velkou práci a jen ověřila, že dříve připravené modifikace fungují i v nejnovější škodovce. Podstatný je také fakt, že u DTE sází na stále obvyklejší externí jednotky, které stačí napojit na vybrané senzory vozu bez nutnosti „lámat” jakýkoli kód, což práci dále usnadňuje.
Co si tedy můžete pořídit? Jde o modifikace skutečně všech tří jednotek ve čtyřech laděních, které nyní Scala nabízí. Pro základní benzinový tříválec 1,0 TSI je k dispozici navýšení výkonu resp. točivého momentu z 95 koní a 175 Nm na 118 koní a 210 Nm, pro jeho lepší verzi pak z 115 koní a 200 Nm na 137 koní a 235 Nm.
Máte-li zálusk spíše na nejsilnější motor 1,5 TSI, pak jeho sériových 150 koní a 250 Nm se může proměnit ve 179 koní a 308 Nm. To už jsou velmi slušná čísla, která by před léty vydala i na verzi RS (Škoda Octavia I ve verzi RS pracovala se 180 koňmi), s čímž koresponduje i zlepšení akcelerace z 0 na 100 km/h na 7,4 sekundy, tedy o 0,8 s oproti standardu. Nová maximální rychlost známa není.
Pokud si pak Scalu pořídíte s dieselem 1,6 TDI, pak jeho sériových 115 koní a 250 Nm lze vybičovat až k 134 koním a 290 Nm. V případě této verze, stejně jako u tříválcových litrů, DTE míru zlepšení akcelerace nepopisuje, naznačuje ale zlepšení k lepšímu asi o 10 %.
Každá externí jednotka přichází s několika úrovněmi ladění, které si řidič může sám přepínat klidně i přes mobilní telefon (Sport, Dynamic a Efficiency), přičemž zmíněné nárůsty výkonu jsou samozřejmě spojené jen s tou první. Další se soustřeďují na kompromis mezi dynamikou a spotřebou nebo přímo spotřebu paliva. Ani v tomto případě ale neznáme přesnější data o tom, jak mají úpravy apetitu motorů pomoci. K dispozici je dále tzv. PedalBox, který umožňuje nastavovat reakce motoru na plynový pedál tak, aby odpovídaly vašim představám.
Jestliže vás tato nabídka zaujala, všechny modifikace si můžete hned pořídit, dokonce i přes internet a doma sami nainstalovat. DTE působí i v České republice a například pro verzi 1,5 TSI nabízí jednotku PowerControl X s možností nastavení přes mobil za 15 300 Kč, za PedalBox se připlácí 5 100 korun.




Škoda Scala se už teď s výkonem můžě posunout až k hranici 180 koní a akceperaci na stovku stlačit výrazně pod 8 sekund
Zdroj: DTE Systems
Bleskovky
Šéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
včeraNové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
včeraNovému „Bugatti pro chudé” vysekl poklonu slavný moderátor. Prý je tak dobré, že na něj může být hrdý každý Američan
3.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- V Aragónu bez Ai Ogury včera 22:13
- Pre GoPro Grand Prix of Aragon včera 11:55
- Další vítězství Michaela Dunlopa 4.6.2025
- Twiny vyhrál Michael Dunlop, 18. Dokoupil 3.6.2025
- Vítězem Stocků Harrison 3.6.2025
Nejnovější články
Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
včeraZájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
včeraŠéf týmu Formule 1 Mercedesu naštval italské taxikáře poznámkami na adresu Verstappena, ti mu to vrátili i s úroky
včeraVyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
včeraVe své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva