Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Syn zesnulé legendy tuningu kráčí v otcových stopách, už je na šikmé ploše
6.3.2020 | Petr Prokopec
Dokud Uwe Gemballa jen upravoval Porsche a neznal Radovana Křejčíře, byl živ a úspěšný. Jeho syn se nyní chlubí tím, že je nositelem otcova odkazu. Bohužel, chce se dodat.
Tuningová společnost Gemballa byla založena již v roce 1981. Ihned na sebe začala nemalou měrou upozorňovat, neboť její program zahrnoval divoké bodykity i extrémně výkonné motory. Většina produktů přitom měla základ v Porsche, což platilo také o prototypu Extremo, který se objevil v roce 1996 a jenž sloužil pneumatikářské firmě Fulda jako propagační vůz. Zakladatel firmy Uwe Gemballa si za tuto kreaci pak neváhal naúčtovat rovný milion marek.
O šest let později se tuningová firma proslavila ještě více, neboť její GTR 600-R neboli upravené Porsche 911 GT3 generace 996 s šesti sty koňmi pod kapotou zajelo Nordschleife za 7 minut a 32,5 sekundy. Stanoven tak byl nový rekord pro silniční vozidla, který sice byl od té doby mnohokrát a výrazně překonán, ovšem i nadále budí pozornost. Před osmnácti lety pak byl doslova šokem, neboť nebývalo obvyklé, aby „kuře přechytračilo slepice“.
Úpravce se pozvolna začala věnovat i jiným vozům než jen těm zuffenhausenským, svůj otisk tak Gemballa zanechal i na Ferrari Enzo či McLarenu MP4-12C. Poté ovšem přišel rok 2010 a zakladatel firmy beze stop zmizel kdesi v Jižní Africe. V říjnu pak bylo nalezeno jeho tělo, stejně jako vrah. Toho o pět let později doplnili ve vězení tři další kolegové, stejně jako za mřížemi skončil i údajný mozek celé akce, a to český uprchlík Radovan Krejčíř.
Jak následně ukázalo policejní vyšetřování, Gemballa byl zapleten v praní peněz, což se mu nevyplatilo. Firmu tak převzal její dosavadní ředitel Andreas Schwarz, který společně s investorem Steffenem Korbachem odkoupili práva na užívání názvu společnosti. První zmíněný ovšem před čtyřmi roky na svůj post rezignoval, přičemž následně Korbachovi odprodal i svůj podíl. Ten tak v tunignovém byznysu pokračuje jako jediný majitel.
Momentálně Korbach chystá soudní při, neboť na názvu a úspěchu firmy měl začít parazitovat Uweho syn Marc Phillipp Gemballa. Ten si založil firmu MP Gemballa, která se taktéž zabývá úpravami aut, přičemž znovu je v centru dění hlavně značka Porsche. K propagaci svých kreací má ovšem používat své jméno způsobem, kterým vytváří dojem, že je „ten Gemballa”. Tím se podle Korbacha dopouští nelegálního jednání a vypadá to, že jablko nepadlo daleko od stromu.
To ostatně připouští sám Marc Phillip, který sám sebe považuje za „nositele otcova odkazu“. Teď jej čeká soudní spor, který bude sám o sobě zapeklitý - nebude totiž jednoduché omezovat člověka, který se jmenuje Gemballa, v používání jména Gemballa. Pokud to ale činí způsobem, který parazituje na bývalé firmě svého otce, pak jej pozitivní verdikt jistě nečeká.

Marc Phillipp Gemballa stejně jako jeho otec zjevně sklouzl na šikmou plochu...
...neboť k propagaci své nové firmy užívá značku i produkty, které sice nesou jeho příjmení, ovšem od roku 2010 legálně patří Steffenu Korbachovi
Zdroj: Gemballa
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
Hračka miliardářů od Bugatti schopná akcelerovat na 500 km/h za 20 s se ukázala v akci na okruhu, se superauty si hraje jako kočka s myší
před 49 minutamiK mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
včeraŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva