Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toto je nejnoblesnější Mercedes, který můžete s klidným svědomím sami řídit
18.2.2019 | Petr Prokopec
Jistě, každý Mercedes má volant, takže technicky vzato lze můžete řídit jakýkoli. Pokud ale nechcete působit jako svůj vlastní personál, v Maybachu to dělat nebudete. Proto vznikl tento „řidičský speciál”.
Jestliže hodláte nakupovat u luxusních značek a ani dnes už relativně široká nabídka Bentley a Rolls-Royce vás neosloví, pak vaše další kroky nejspíše povedou k Maybachu. Tam jste však odkázáni v podstatě jen na nejdelší verze třídy S, a tak typický zájemce pomýšlí hlavně na sedačku vzadu, nikoliv na pobyt za volantem.
Na tom samozřejmě není nic špatného, ovšem i zákazníci takových aut občas zatouží po sešlápnutí plynu. Pokud by však opustili své královské křeslo, mohli by působit jako sví vlastní řidiči, což se jim nechce. A tak se za volant Maybachů nehrnou. Co tedy dělat, pokud toužíte po veškeré noblese Maybachu, ale zároveň chcete co možná nejvíce řidičské auto? Právě na to se pokouší najít německá firma Hofele Design, jejíž novinka nazvaná Ultimate S rozšiřuje portfolio Maybachu o „řidičský speciál“. Byť samozřejmě neoficiálně.
Úpravce si totiž pro své hrátky nezvolil skutečný tovární Maybach, nýbrž kratší Mercedes třídy S, třebaže pořád prodloužený. Ten s délkou 5 246 milimetrů a rozvorem 3 165 mm rozhodně nepůsobí jako drobek, ovšem vedle svého příbuzného (5 453 mm, 3 365 mm) hraje o ligu níže - nebo výše, jak se na to podíváte. Místa vzadu je pořád dost a vůz může samozřejmě disponovat i vzduchovým podvozkem, takže s maximálním komfortem lze pořád počítat.
Vůči Maybachu ovšem prodloužená třída S není jen kratší, ale také o podstatných 100 kilo lehčí. To z ní dělá ideální vůz, který si majitel může užívat vpředu i vzadu. Po zásazích úpravce si přitom nezadá s továrním produktem, naopak jej svou výjimečnosti předčí. Firma Hofele vůz osadila novou maskou a předním i zadním nárazníkem, jenž jsou ve stylu Maybachu. Zároveň pak vyměnila emblémy třícípé hvězdy.
Na první pohled zde tedy máme oficiální produkt, jehož nejsilnější stránkou zůstává dvoubarevný lak kombinující odstíny Obsidian Schwartz a Tiffany Gold. S ním jsou spárována 21palcová litá kola Mythos obutá do pneumatik Pirelli P Zero, zatímco uvnitř je možné zvolit dvoubarevný interiér. Architektura kabiny se však nemění, zásahy úpravce spočívají hlavně v novém čalounění a nabídce vyšití vašeho monogramu, kam si jen budete přát.
Firma Hofele pak zůstává skoupá i v rámci motorového prostoru, na techniku totiž tentokráte sáhnuto nebylo. Znamená to tedy, že s čím za úpravcem přijedete, s tím také odjedete. Na straně druhé ale budete působit jako majitel Maybachu již po zaplacení 2 498 650 Kč za verzi 350d. A samozřejmě nějakého toho dodatečného poplatku u úpravce - ten by se ovšem měl pohybovat řádově na úrovni 300 až 400 tisíc korun v závislosti na rozsahu zvolených modifikací.
Pokud ovšem chcete onen „řidičský speciál“, je třeba sáhnout alespoň po verzi 500, v jejímž případě byl třílitrový šestiválec naladěn na 435 koní a která se již v rámci akcelerace zvládá dostat pod pět sekund (konkrétně na 4,8 s). Z vašeho bankovního účtu však v takové chvíli včetně úprav zmizí 3,4 milionu korun. Tedy o 400 tisíc méně, než dáte za základní Mercedes-Maybach S 560, jehož osmiválcový sprint na stovku za 4,7 sekundy si ale v klidu vychutnáte jen zezadu...













Tuning se obvykle soustředí na docela jiné aspekty, firma Hofele ale stvořila jakýsi neoficiální Maybach - její optikou je to „řidičský speciál” Maybachu, neboť noblesu této značky pěchuje do co nejmenšího balení
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Věříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 3 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB