Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toto je nový král dieselů, Audi SQ7 TDI teď může mít až 520 koní a 970 Nm
11.12.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Potrpíte-li si na opravdu silné diesely, nemůžete se vydat lepším směrem. Už standardně nabízí SQ7 TDI nejvíce, po úpravě ABT ale míří ještě výš.
Dieselův motor není ani v osobních autech dávno ničím novým, faktem ale je, že ten pravý boom zažil až v posledních dekádách. Z především úsporných motorů pro ty, kterým nezáleží na ničem jiném než spotřebě paliva, se nafťáky postupem času staly preferovanou volbou zákazníků prakticky všech dražších sedanů a kombi, alespoň v Evropě. Spotřeba paliva v tom stále hraje podstatnou roli, lidem je ale příjemná také nenucená dodávka výkonu ve středních otáčkách. To dává spolu s relativně vysokou provozní efektivitou dohromady kombinaci, kterou benzinové motory v takové míře nabídnout neumí.
Není tedy divu, že vývoj dieselů kráčí stále vpřed, známé aféře koncernu Volkswagen navzdory. Jenže v případě absolutně nejvyššího výkonu to tak úplně neplatí. Už před mnoha léty jsme tu měli až 500koňové TDI, což je meta, které se dnes žádný produkční diesel neblíží. Z „koncernových” motorů je jí nejblíže motor 4,0 V8 TDI s trojitým přeplňováním, který dává 435 koní a dočkal se nasazení v Audi SQ7 TDI a Bentley Bentayga Diesel. Najdeme ho také v Porsche Panamera 4S Diesel, tam ale bez elektrického kompresoru dává výkonu o něco méně.
Konkurence se nechytá vůbec - BMW se svým 750d končí na 400 koních a když Mercedes nedávno ukázal nejsilnější diesel své historie, znamenalo to „jen” 313 koní. Pokud vás tento stav mrzí chtěli byste „svých 500 koní zpátky”, možnost tu je. Nabízí ji se všemi zárukami dvorní tuner koncernu Volkswagen jménem ABT a těch koní je dokonce 520.
ABT říká výsledku „král mezi velikány” a vlastně ani nepřehání. S jistě složitým, třikrát přeplňovaným motorem si pohrál jako první a vykřesal z něj vedle 382 kW (zmíněných 520 koní) v rozmezí 3 750 až 5 000 ot./min také 970 Nm mezi 1 000 a 3 250 ot./min. To jsou vskutku úctyhodné parametry, které SQ7 TDI vypálí ke stovce za 4,6 sekundy, o další dvě desetiny rychleji než standard. Na další akceleraci bude zlepšení jistě znát více, ABT ale konkrétní hodnoty neuvádí. A maximální rychlost zůstává - alespoň zatím - omezena na 250 km/h.
Úpravce si také pohrál se zvukovým projevem vozu, jak si můžete poslechnout na videu níže. Řešení ABT Sound Control prý dělá z „jemného dieselů zvučný závoďák”, což raději berme s nadsázkou, reproduktor hrající i pro okolí ale svede kde co. Dále ABT nabízí o 20 mm snížený podvozek s až 30mm rozšířením rozchodu, kterému pomohou také 22" kola s pneumatikami 295/35 R22.
Na voze najdete i pár menších vzhledových úprav, ty ale nejsou příliš podstatné. Co podstatné být může, je cena, tu ale nikde v nabídce ABT nevidíme. V případě motoru jde ale o ryze softwarovou úpravu, takže čekejme pár jednotek tisíc Eur, u zbylých prvků, zejména pak u kol a úprav podvozku, to může být více. První zmiňovaná cifra ale za přerod (v současnosti) nejsilnějšího sériově vyráběného naftového SUV světa v ještě silnější zase tak drasticky nezní...






Audi SQ7 od ABT je vzhledově upraveno jen decentně, to podstatné se skrývá uvnitř - až 520 koní a 970 Nm z dieselu 4,0 V8

Dostupné parametry úpravy a srovnání se sériovým stavem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Nová kubatura Sportbike, která nahradí MS-SSP300 včera 11:05
- Jezdec Moto2 Izan Guevara bude testovat bike MotoGP 19.11.2025
- Jeffrey Buis se Suzuki v MS-Sportbike 19.11.2025
- Aprilia SR GT 400: sportovní skútr s dobrodružnými vlastnostmi 19.11.2025
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem 18.11.2025
Nejnovější články
BMW zkusilo prokázat použitelnost nového elektromobilu nesmyslnou jízdou za nereálných podmínek v nikým nepoužívaném nastavení
před 3 hodinami
První sériové auto s údajně revolučními bateriemi je po tolika letech čekání obrovské zklamání
včera
Německý dálniční superexpres je levně k mání málo jetý, za cenu obyčejné Octavie vás v bavlnce sveze 300 km/h
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Dealeři aut se znovu vrací k taktice z 90. let, aby prodali víc aut. Je to úplný opak toho, co dosud chtěly automobilky
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 09:49 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 09:37 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 08:49 - Brus
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 20:14 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.19. 18:42 - Truck Daškam
