Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toyota GRMN Vitz a Aqua G Sports: Yaris a Prius C na homeopatických steroidech
12.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Největší japonský koncern pokračuje v představování desítky sportovní konceptů pro tokijský autosalon. Tohle je další dvojice.
Lednový tokijský autosalon, který je jakousi japonskou obdobou losangeleské výstavy specializovaného příslušenství SEMA, je letos zatím doménou přehlídky sportovních konceptů Toyoty. Postaraly se o ně tovární divize Toyota Racing Development, Toyota Original Accessory a blízký partner Gazoo Racing, jenž stojí také za dvojicí dalších vozů.
První z nich - GRMN Vitz Turbo - byl postaven na základech australské specifikace Toyoty Yaris, přičemž se pod jeho přední kapotu nastěhovala čtyřválcová patnáctistovka 1NZ-FE, doplněná turbodmychadlem. Pětistupňové manuální převodovce tato jednotka dodává 150 koní a celkem 205 newtonmetrů, které jsou dále posílány na přední nápravu.
Třídveřový Yaris s modifikovanými světly a nárazníky stojí na sedmnáctipalcových kolech a pneumatikách o rozměru 215/45 R17 a případný majitel by dost možná ocenil také přepracované odpružení a nové brzdy. Videosnímek ani fotografie nám interiér neukazují, tisková zpráva však informuje o nových sedadlech, volantu či přidané opěrce na levou nohu.
Druhý stroj je v našich končinách poněkud větší exotika, protože byl primárně postaven pro severoamerický a japonský trh. Na prvním z nich je kompaktní hybridní hatchback v prodeji pod jménem Prius C, na domácím mu pro změnu říkají Aqua. Čtyřmetrový automobil se podrobil v zásadě podobným úpravám jako jeho menší sourozenec. Dostal nové nárazníky, jinou masku chladiče a navíc také LED.
Jeho benzín-elektrická pohonná jednotka se oproti sériovému provedení nezměnila. Opět jde o kombinaci zážehové patnáctistovky 1NZ-FXE o výkonu 73 koní a elektromotoru se 61 koňmi. Celkový výkon soustavy činí podle výrobce 99 koní, které na nové přední sedmnáctky a gumy o rozměru 195/45 R17 přenáší bezestupňová převodovka CVT. Ani zde se do kabiny nepodíváme, Aqua G Sports však podle tvrzení oficiálního zdroje rovněž dostala lepší sedačky, novými materiály vyšperkovaný interiér nebo hliníkové pedály.




Aqua G Sport se tváří poněkud sportovněji, výkonnější motor se však dostal do Yarisu alias Vitzu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
7.10.2025Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025
Nejnovější články
Mitsubishi Colt po velkém návratu končí po pouhých dvou letech na trhu, je to zvláštní
před 9 hodinamiStellantis dokončil obrat jako nikdo jiný. Roky bazíroval na elektromobilech, teď nacpal přes 100 miliard do nové spalovací techniky
před 11 hodinamiNová vrcholná Škoda Fabia si na speciál pro Monte Carlo jen hraje, i tak je to nejvíc, co si dnes můžeme přát
včeraFerrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
včeraTesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.08. 21:42 - Eda
- Fiat a vše kolem nich 10.08. 18:39 - pavproch
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12