Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toyota GT 86 Modellista a TOM's N086V: modelka a silák z Tokia
12.1.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Potenciál pro úpravy GT 86 zjevně vyčerpán nebyl. Dvojice dalších nápadů určených pro tokijský autosalon pochází v podstatě znovu přímo od Toyoty.
Japonská automobilka Toyota se svými maržemi na sportovním kompaktu GT 86 zrovna nechlubí, nicméně s ohledem na nemalý zájem o tento vůz ze strany třeba drifterské a tuningové komunity snad nelze o smysluplnosti jeho představení pochybovat. Popularitu auta moc dobře registruje také jeho tvůrce, a tak není překvapivé, že se snaží všemožnými způsoby dále oslovovat nejen ty spokojené, ale v hledáčku má rovněž nerozhodné zákazníky, kteří nejsou spokojeni třeba s designem nebo částí techniky.
Pomoci v tomto může už sportovní divize TRD, její pakety ale vizuální základ auta zase tolik nemění, a tak se ke slovu dostává další dceřiná společnost Toyota Modellista International, zabývající se výlučně úpravou vzhledu. GT 86 v jejím podání jiným autem není, ale výměna obou nárazníků, přidání odlišného spoileru na víko zavazadlového prostoru, montáž nových nástavců podběhů, velkých koncovek výfuku a doplnění pásů LED na přídi, vliv na celkový dojem nepochybně mají.
To samé platí také pro použití leskle černé barvy při lakování střechy a výměnu původních kol za hliníkové osmnáctky Wing Dancer II, vyvedené v matném chromu a nazuté do pneumatik Toyo o rozměru 225/40 R18. S červeno-černým zevnějškem ladí kožené čalounění kabiny a do rudé byly oděny také některé panely palubní desky.
Ke druhému stroji pojmenovanému TOM's N086V by se možná obsáhlejší popis hodil, Toyota se však o něm příliš nerozepisuje. Co o něm víme? Předně vzdává hold závodním speciálů stavěným od poloviny 70 let, kterým se říkalo také Toyota TOM’s Castrol Supra. Aby GT 86 dostála této pověsti, autoři vymontovali z motorového prostoru původní agregát a místo něj do vozu implantovali 3,5litrový vidlicový šestiválec 2GR-FSE z Lexusů IS a GS 350. V originálu disponuje výkonem 309 koní a nejvyšším točivým momentem 377 newtonmetrů, zde ale nabízí (bez konkrétní zmínky o tom, jak toho konstruktéři dosáhli) 400 koní a 450 newtonmetrů.
Změna designu „Tomovy“ GT 86 se nese v podobnému duchu jako u divize Modellista. Kromě nových nárazníků jsou zde ještě navíc černé lemy blatníků osmnáctky TOM Igeta a pneumatiky Bridgestone Potenza S001. Přepracovaný podvozek dostal pružící jednotky značky Advox, nové jsou brzdy a vyšší výkon na původní šestistupňový manuál se snaží přenášet odolnější spojka. Pokud vás zajímají informace o dostupnosti, patrně vás nepotěšíme, Toyota oba vozy prozatím zmiňuje pouze jako koncepty.






Toyota si s nedotknutelností designu svého sportovního modelu těžkou hlavu zjevně nedělá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Prodeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
před hodinouPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před 2 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 4 hodinamiNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 5 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva