Volkswagen Golf VII R od B and B: až 420 koní z dvoulitru jezdí i na LPG

U B&B dostanou z nového VW Golf R až 420 koní, toto stádo je navíc možné krmit i LPG. K dispozici jsou i úprava podvozku a nová kola.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Volkswagen Golf VII R od B and B: až 420 koní z dvoulitru jezdí i na LPG

11.2.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Volkswagen Golf VII R od B and B: až 420 koní z dvoulitru jezdí i na LPG

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U B&B dostanou z nového VW Golf R až 420 koní, toto stádo je navíc možné krmit i LPG. K dispozici jsou i úprava podvozku a nová kola.

Německá tuningová firma B&B Automobiltechnik se specializuje na vozy koncernu VW. Neprodukuje však plastové rámečky, mračítka a nálepky na základní naftové Golfy, nýbrž se úpravami zabývá trochu víc do hloubky a objekty snažení jsou stroje jako třeba Audi R8 V10 Spyder nebo SQ5 TDI.

Nyní si u B&B posvítili na špičku nabídky Golfu - model R. Ten v základu nabízí 300 koní a 380 Nm, které přes šestistupňové převodovky ženou všechna kola. Stovku zvládne za pouhých 4,9 vteřiny. Ostřejší verze R Evo by po dietě mohla zrychlovat ještě lépe, ale ta zatím na trhu není.

Tuningový program B&B nabízí zvýšení výkonu ve dvou stupních - první zvedne výkon na 360 koní a 450 Nm a úpravce si za něj řekne o 1 298 Eur, tedy asi 35 tisíc korun. Jak z motoru B&B dostane 60 koní navíc, nezmiňuje, očekáváme tedy úpravu řídící jednotky. To druhý stupeň, zvyšující výkon na 385 koní a 480 Nm, již kromě elektronické magie mění i výfukový systém a zvyšuje tlak turbodmychadla. Přijde na 3 950 Eur, tedy necelých 107 tisíc korun.

Třetí a poslední stupeň zvedá výkon na již zmíněných 420 koní a 530 Nm. V tomto případě se pod kapotu nastěhuje speciální sání a jiné turbodmychadlo, motor pracuje i s rychloprůchozím výfukový systémem a nad vším bdí upravená řídící jednotka. Stále hovoříme o dvoulitrovém čtyřválci - litrový výkon 210 koní je již pořádná porce. Úpravce si za ni řekne o mastných 9 850 Eur, tedy 266 tisíc korun.

Kterým směrem poputují hodnoty zrychlení a maximálky, je jasné, avšak nevíme, jak výrazné budou změny. Tuner přiložil data jen k druhému stupni úprav, tedy tomu s 385 koňmi - na stovce má být za 4,5 vteřiny a na dvoustovce za 17,3 s. Nejsilnější verze by tedy mohla zvládnout časy okolo 4,2, resp. 16,3 s.

Ostatní úpravy nejsou nijak výrazné, nejvíce upoutají dvacetipalcová kola. Za nimi jsou lepší brzdy a odpružení. V nabídce je i chladič oleje za 985 Eur (necelých 27 tisíc korun), jehož pořízení B&B doporučuje. A pokud budete chtít ušetřit za palivo, podle tunera je možno v upravených motorech spalovat i LPG.


Volkswagen Golf VII R od B and B: až 420 koní z dvoulitru jezdí i na LPG - 1 - vw golf r vii bb 01Volkswagen Golf VII R od B and B: až 420 koní z dvoulitru jezdí i na LPG - 2 - vw golf r vii bb 02Volkswagen Golf VII R od B and B: až 420 koní z dvoulitru jezdí i na LPG - 3 - vw golf r vii bb 03Volkswagen Golf VII R od B and B: až 420 koní z dvoulitru jezdí i na LPG - 4 - vw golf r vii bb 04Volkswagen Golf VII R od B and B: až 420 koní z dvoulitru jezdí i na LPG - 5 - vw golf r vii bb 05Volkswagen Golf VII R od B and B: až 420 koní z dvoulitru jezdí i na LPG - 6 - vw golf r vii bb 06Volkswagen Golf VII R od B and B: až 420 koní z dvoulitru jezdí i na LPG - 7 - vw golf r vii bb 07Volkswagen Golf VII R od B and B: až 420 koní z dvoulitru jezdí i na LPG - 8 - vw golf r vii bb 08
Na první pohled kdekdo přehlédne malý znáček B&B, znamená ale, že pod kapotou může být až 420 koní

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše