Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Tiguan od ABT: až 260 koní a „rychlejší plasty” pro faceliftovanou verzi
23.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tiguan nepatří zrovna k typickým objektům zájmu automobilových úpravců. Možná i proto se jeho faceliftovaná verze dostala ABT pod kudlu až letos.
Facelift Tiguanu není novinkou. Představil se už v roce 2011 a hned tentýž rok jsme jej stihli poprvé vyzkoušet. Trochu na čas si snad dal jen příchod aktualizovaného továrního tuningu R-Line, jinak je to z hlediska takřka nepřetržitého představování dalších a dalších automobilových novinek dávná historie. Takřka dvornímu tunerovi Volkswagenu, firmě ABT Sportsline, ale přišlo jako dobrý nápad se na faceliftovaný Tiguan podívat na zoubek právě letos. Co pro něj tedy nabízí?
Začít můžeme třeba u vzhledu, který se dočkal relativně decentní proměny. Na přiložených snímcích si můžete všimnout nové masky chladiče a upravené spodní části předního nárazníku, podobně vylepšené spodní části dveří a bočních prahů a modifikovaného zadního nárazníku s dvěma dvojitými koncovkami výfuků. K dispozici je též hned několik designů 18", 19" a 20" kol a do vzhledu vozu promlouvá rovněž snížený a přitvrzený podvozek.
Do interiéru nevidíme, ABT ale hovoří několika drobnostech typu vlastní podlahové koberečky, jinak asi nic podstatného nezměnil, a proto nám to ani nevyfotil či jinak neukázal. Přesunout se tak můžeme k technickým změnám, které se soustřeďují hlavně na pohonné jednotky - provedené změny jsou sice zajímavé, je ale třeba říci, že v Německu s nimi asi mnoho práce neměli. Vesměs jde totiž o řešení už dříve aplikovaná na rozličné modely jednotlivých značek koncernu Volkswagen.
Začneme-li u pro Tiguan zřejmě typičtějších naftových jednotek, vyladit si můžete nechat všechny dostupné varianty dvoulitrového TDI. Ze 110koňové verze vám pan Christian a přátelé udělají 140koňovou, ze 140koňové vytvoří 170koňovou a ze 170koňové, ano, tady se to odhaduje hůře, 195koňovou. ABT, ostatně jako snad u všech softwarových úprav motorů, deklaruje nezvýšení normované spotřeby paliva. To je docela dobře možné, v případě využití dodatečného výkonu ale s původní spotřebou jistě cestovat nebudete.
U benzinových jednotek je nabízená paleta úprav poněkud méně jednostrunná. Mezi modifikacemi najdeme i vrchol nabídky ABTu pro inovovaný Tiguan, která znamená posílení jednotky 2,0 TSI s továrním výkonem 211 koní až k 260 koním. 180koňovou verzi téže jednotky si můžete nechat obrátit na víru v nejvyšší výkon 230 koní a pro podobně „profláklé” koncernové dílko 1,4 TSI jsou k dispozici hned tři možnosti. Základní provedení se 122 koňmi může disponovat až 160 hřebci, silnější se 150 se může podívat o 30 koní výše a nakonec i 160koňová tovární verze může posílit - 210 koní je jeho finální meta.
Dynamické parametry upravených Tiguanů ABT nezveřejnil, ceny a případné další „obchodní detaily” najdete na stránkách ABT věnovaných právě této úpravě.


Vizuální úpravy pro Tiguan 2011 představil ABT Sportsline jen skrze dvě fotografie. A vlastně ani u dalších změn o mnoho výmluvnější není...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 2 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
včera
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
