Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
1 z 10 Ferrari 599 GTB s manuálem v Evropě je k mání, za 12 milionů
22.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zatímco „standardní” 599 GTB může být vaše za 2 miliony, to s manuálem je vzácné - a tudíž velmi, velmi drahé.
S postupným vymíráním manuálních převodovek zejména v silnějších automobilech můžeme nesouhlasit jak chceme, ale je tu a jen tak něco ho nezastaví. Ovšem, existují vlaštovky, které s větrem letět nechtějí - zmiňme například Jaguar F-Type. Ve většině silných aut ale manuály spíše jen dožívají, bohužel.
Ovšem, má to i své výhody, jenže pouze pro velmi úzkou skupinu lidí. Tou skupinou jsou lidé, kteří mají nějaký supersport s manuální převodovkou a chtějí ho prodat. Dokonalým příkladem může být tohle černé Ferrari 599 GTB Fiorano. Jednoduchý lesklý lak, stříbrná kola, černá kůže v interiéru, prostě střízlivé a elegantní auto, žádné výstřelky. A manuální šestikvalt.
Pod přední kapotou je a zadní kola pohání šestilitrový atmosférický dvanáctiválec, který dává 620 koní. Jenže je na kola v drtivé většině případů posílá přes automatizovanou převodovku F1 s řazením pádly pod volantem. Existuje prý asi 30 kusů Ferrari 599 s manuální převodovkou a z toho pouhých 10 má být v Evropě - a tenhle kousek je jedním z oněch deseti.
Takováhle vzácnost znamená jediné - astronomickou cenu. Zatímco ceny „běžných” 599 GTB s automatizovanými převodovkami začínají na nějakých 80 tisících Eur (2,15 milionu korun) - vážně, přesvědčte se - tenhle černý kousek je k mání za neuvěřitelných 450 tisíc Eur, tedy téměř 12,1 milionu korun, víc než pětinásobek.
A není to tak dávno, co se jiná manuální 599 GTB prodala ještě o pořádný kus dráž. Také je dost pravděpodobné, že cena tohoto auta ještě poroste, zatímco u verze s převodovkou F1 tomu tak být nemusí, protože se jich vyrobilo relativně dost a pokud to není splašená verze GTO, není na nich nic zas tak moc zajímavého - nechceme být neuctiví, atmosférický dvanáctiválec pod přední kapotou Ferrari je na tuhle značku relativně běžným úkazem.
Manuál ale nikoliv, v modelu F12 Berlinetta si na takovou převodovku můžete nechat zajít chuť rovnou, 458/488 jsou na tom úplně stejně a o vrcholu ve formě LaFerrari ani nemluvě, ten bude z druhé ruky šíleně drahý z úplně jiných důvodů. Pokud tedy máte v garáži Ferrari 599 GTB s manuálem, sedíte na zlatém vejci. A pokud ne, je tu příležitost se na něj posadit.


















Elegantní volba barevné kombinace výhodou být může, manuální převodovka je výhodou zcela jistě
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
včeraPoslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
5.8.2025BMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
4.8.2025
Nejnovější články
Bugatti postavilo pro jednoho ze svých nejlepších zákazníků auto, které už nikomu neprodá, pod kapotou má jinak zaříznutý motor
před hodinouRodinná tragédie stojí za tímto opuštěným dealerstvím Alfy Romeo. Auta dál stojí uvnitř, jako by se v něm zastavil čas
před 3 hodinamiPrvní test už to říká naplno: Tohle nové Audi je horší než jeho předchůdce
před 4 hodinamiFiat dál zkouší dělat ze svých levných aut Maserati pro chudé, asi to na lidi funguje
včeraČíňané se chlubí bezpečností své novinky tak absurdně, že se před ní musí třást i řidiči náklaďáků
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 08.08. 10:00 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 08.08. 08:03 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.08. 00:48 - Truck Daškam
- Volkswagen obecne 08.07. 21:21 - Snowman000
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 08.07. 20:53 - řidičBOB
- Onboard videa 08.07. 16:04 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.07. 11:08 - pavproch
- Detektory policejních radarů 08.06. 11:58 - pavproch