Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
V Evropě se objevilo 1 z pouhých 10 posledních Ferrari s V12 a manuálem, stojí podle toho
31.10.2021 | Petr Miler
Máte-li slabost pro vzácná auta, tohle vás uhrane, i když na to na první pohled nevypadá. V Evropě si jej svého času vybralo jen 10 lidí a dobře udělali. Oproti alternativě s automatickou převodovkou se verze s ručním řazením prodávají pětkrát dráž.
S postupným vymíráním manuálních převodovek zejména v silnějších automobilech můžeme nesouhlasit jakkoli, je ale realitou, kterou těžko něco změní. Existují vlaštovky, které s větrem letět nechtějí, jde ale o exkluzivity za desítky milionů korun. Ve většině jakkoli běžnějších silných aut manuály jen dožívají, bohužel.
Má to ale i své potenciální výhody pro ty, kteří po posledních autech toho či onoho ražení s ručním řazením přece jen sáhli a po letech jej prodávají či prodat plánují. Dokonalým příkladem budiž tohle neobvykle modré Ferrari 599 GTB Fiorano. Na první pohled vypadá docela tuctově, dá-li se tedy tak hovořit o voze, který se v Evropě jako použitý prodává jen v asi 60 kusech. Jenže jen jedno jediné má v útrobách manuální šestikvalt.
Zadní kola 599 GTB tradičně pohání šestilitrový atmosférický dvanáctiválec umístěný vpředu, který dává 620 koní, v drtivé většině případů je ale na kola posílá přes automatizovanou převodovku F1 s řazením pádly pod volantem. Existuje prý 30 kusů Ferrari 599 s manuální převodovkou a z toho pouhých 10 má být v Evropě - a tenhle kousek je jedním z oněch deseti.
Takováto vzácnost znamená jediné - astronomickou cenu. Zatímco ceny „běžných” 599 GTB s automatizovanými převodovkami začínají na nějakých 85 tisících Eur, tedy asi ne 2,2 milionu korun, tento kousek s ručním řazením stojí u belgického prodejce podobných specialit 425 tisíc Eur, tedy 11 milionů korun, skoro přesně pětinásobek.
Podobné ceny jsou u posledních „manuálních” Ferrari běžné. A je také dost pravděpodobné, že dále porostou, zatímco u verzí s převodovkou F1 tomu tak skoro jistě nebude, protože se jich vyrobilo relativně dost a pokud to není splašená verze GTO, není na nich nic zas tak moc zajímavého. Nechceme být neuctiví, jde o výjimečné auto tak či onak, Ferrari s motory vpředu ale za držáky hodnoty jinak moc neplatí a jak 599, tak 612 patří mezi nejlevnější moderní vozy značky.
Pokud ale mají manuál, situace se dramaticky mění, nakonec 599 GTB je vůbec posledním dvanáctiválcovým Ferrari s ručním řazením, které kdy vzniklo. Pokud tedy máte v garáži Ferrari 599 GTB s ručním řazením, sedíte na zlatém vejci. A pokud ne, je tu příležitost se na něj posadit - nedivili bychom se, kdyby tohle auto za pár dekád stálo ještě mnohonásobně více, navzdory ne úplně typické barvě a ne úplně nízkému nájezdu přes 60 tisíc km.
























Neobvyklá volba barev u Ferrari výhodou být nemusí, manuální převodovka je ale výhodou zcela jistě. Model 599 GTB se díky ní prodává pětkrát dráž než s ručním řzaením - tento konkrétní kus je k mání v Belgii. Foto: Oldtimerfarm, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
včeraMarnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
17.6.2025Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Grand Prix Itálie v Mugellu 17.6.2025
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side 16.6.2025
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou 16.6.2025
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
Nejnovější články
Jediné Ferrari, které kdy vlastnil Jeremy Clarkson, je na prodej. Od koupě dalšího ho odradilo na zbytek života
před 11 hodinamiAmerické prodeje elektrických aut se po měsících uvadání náhle propadly, ukazují křehkost složitě vybuzeného zájmu o ně
včeraDědic Fiatu říká, že čtvrtinu jeho techniků už zaměstnává jen vyhovění předpisům EU. Zlomit to chce radikálně novým typem aut
včeraMalá elektrická Honda byla takové fiasko, že skončila po čtyřech letech, proto značka přichází s další
včeraAudi po letošním roce už nikdy nebudou vypadat stejně, šéf se snaží umlčet kritické hlasy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva