Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
1 z 10 Ferrari 599 GTB s manuálem v Evropě je k mání, za 12 milionů
22.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Zatímco „standardní” 599 GTB může být vaše za 2 miliony, to s manuálem je vzácné - a tudíž velmi, velmi drahé.
S postupným vymíráním manuálních převodovek zejména v silnějších automobilech můžeme nesouhlasit jak chceme, ale je tu a jen tak něco ho nezastaví. Ovšem, existují vlaštovky, které s větrem letět nechtějí - zmiňme například Jaguar F-Type. Ve většině silných aut ale manuály spíše jen dožívají, bohužel.
Ovšem, má to i své výhody, jenže pouze pro velmi úzkou skupinu lidí. Tou skupinou jsou lidé, kteří mají nějaký supersport s manuální převodovkou a chtějí ho prodat. Dokonalým příkladem může být tohle černé Ferrari 599 GTB Fiorano. Jednoduchý lesklý lak, stříbrná kola, černá kůže v interiéru, prostě střízlivé a elegantní auto, žádné výstřelky. A manuální šestikvalt.
Pod přední kapotou je a zadní kola pohání šestilitrový atmosférický dvanáctiválec, který dává 620 koní. Jenže je na kola v drtivé většině případů posílá přes automatizovanou převodovku F1 s řazením pádly pod volantem. Existuje prý asi 30 kusů Ferrari 599 s manuální převodovkou a z toho pouhých 10 má být v Evropě - a tenhle kousek je jedním z oněch deseti.
Takováhle vzácnost znamená jediné - astronomickou cenu. Zatímco ceny „běžných” 599 GTB s automatizovanými převodovkami začínají na nějakých 80 tisících Eur (2,15 milionu korun) - vážně, přesvědčte se - tenhle černý kousek je k mání za neuvěřitelných 450 tisíc Eur, tedy téměř 12,1 milionu korun, víc než pětinásobek.
A není to tak dávno, co se jiná manuální 599 GTB prodala ještě o pořádný kus dráž. Také je dost pravděpodobné, že cena tohoto auta ještě poroste, zatímco u verze s převodovkou F1 tomu tak být nemusí, protože se jich vyrobilo relativně dost a pokud to není splašená verze GTO, není na nich nic zas tak moc zajímavého - nechceme být neuctiví, atmosférický dvanáctiválec pod přední kapotou Ferrari je na tuhle značku relativně běžným úkazem.
Manuál ale nikoliv, v modelu F12 Berlinetta si na takovou převodovku můžete nechat zajít chuť rovnou, 458/488 jsou na tom úplně stejně a o vrcholu ve formě LaFerrari ani nemluvě, ten bude z druhé ruky šíleně drahý z úplně jiných důvodů. Pokud tedy máte v garáži Ferrari 599 GTB s manuálem, sedíte na zlatém vejci. A pokud ne, je tu příležitost se na něj posadit.


















Elegantní volba barevné kombinace výhodou být může, manuální převodovka je výhodou zcela jistě
Zdroj: Autoblog.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejčtenější články
Toto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
28.9.2025
Ceny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
28.9.2025
VW musel zasáhnout v reakci na nezájem o své elektrické modely, z nastalé situace viní všechny, jen ne sám sebe
28.9.2025
Po fiasku Porsche je pěknou teorií, že se ze spalovacích aut stanou libůstky jen pro bohaté, ale nedopadne to tak, nemůže
29.9.2025
Věřte nebo ne, ale VW pracuje na ještě hloupějším ovládání palubního systému, než má dnes
29.9.2025
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
