Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 aut s nejdražším pojištěním v USA. „Vítěz” překvapí. A vlastně nejen ten
8.6.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Pokud byste v takovém žebříčku čekali jen rovnítko mezi cenou či typickým řidičem, mýlili byste se. Do hry vstupují i další faktory a některé „nejúspěšnější” vozy umí pořádně překvapit.
České autopojištění na začátku roku opět potkal růst cen, v některých případech mohlo jít o navýšení v řádu desítek procent. Největší rozdíl měli pocítit rizikoví řidiči, tedy mladší lidé nebo častí vinící dopravních nehod. Za vyšší cenou stojí podle pojišťoven rostoucí náklady na pojistná plnění. Jen za poslední dva roky se suma vynaložená na opravy zvedla na skoro 13 miliard korun, ukázaly údaje České kanceláře pojistitelů.
Stejný trend zažívají majitelé aut v USA. Pojistné se v posledních letech citelně zvýšilo i jim, mezi lety 2010 a 2016 částky narostly o 33 procent. Ve většině států člověk průměrně zaplatí přes 1 000 dolarů ročně (22 200 Kč).
Institut pro bezpečnost silničního provozu (IIHS) shromažďuje údaje o frekvenci nahlášených událostí a pojistných nákladech na vozidlo. Její přehledy ukazují, že v posledním roce vyplácejí pojišťovny průměrně 900 dolarů na každé z nich. Organizace 24/7 Wall Street z nich vybrala přehled vozů s nejvyššími ročními pojistkami, podle kterých se dá poznat náročnost provozování jednotlivých modelů.
Základem pro sestavení přehledu byly údaje IIHS o pojistných plněních placených pojišťovnami podle značky a modelu. Data zahrnovala 575 vozů modelových ročníků 2014 až 2016 prodaných ve Spojených státech. Částka amerického pojištění automobilů závisí na mnoha faktorech, v tomto je situace totožná s Českou republikou. Věk řidiče, typ vozidla, bydliště a frekvence nehod patří mezi základní faktory.
Dopředu je možné prozradit, že dražší modely mají obecně tendenci dosahovat nákladnějších pojistek, logicky - po nehodě si nárokují vyšší vyúčtování na opravu. Také velikost vozidla je hlavním faktorem ohodnocení pojistného. Větší a těžší vůz je z hlediska bezpečnosti lepší, a to se projeví na výpočtu požadované roční částky, říká Russ Rader, ředitel komunikace IIHS. Jak výzkum dopadl konkrétně pro deset nenákladnějších exemplářů je vidět v souhrnu níže. Dodejme jen, že úplně exotická auta, která by na pojištění byla jistě nejdražší, v přehledu nenajdete - pro vytvoření relevantní statistiky jich není v provozu dostatečný počet.
10 nejdražších automobilů na roční pojištění
10. Lexus GS 350
Roční průměrná platba povinného ručení: 1 295,44 $ (28 800 Kč)
Roční průměrná platba havarijního pojištění: 705,90 $ (15 700 Kč)
Typ: Velké luxusní
Maloobchodní cena: 46 310 $ (1 000 000 Kč)
Vozy luxusní divize Toyoty jsou v USA oblíbeným prodejním artiklem. Zejména starší generace si v nich libuje a vedle SUV sahá také po modelu GS, zástupci klasické vyšší střední třídy. Kompletní pojištění u něj vyjde v průměru na více než 45 tisíc Kč.



9. BMW řady 4
Roční průměrná platba povinného ručení: 1 306,51 $ (29 000 Kč)
Roční průměrná platba havarijního pojištění: 659,10 $ (14 600 Kč)
Typ: Středně velké luxusní
Maloobchodní cena: 43 300 $ (960 000 Kč)
Přesně dvě dekády po uvedení Lexusu GS zahájilo BMW výrobu řady 4. Premiéra proběhla na autosalonu v Severní Americe, kde kupní cena startuje těsně pod jedním milionem korun v základní výbavě. Auto mají v oblibě mladší a aktivnější řidiči, cena pojištění tomu odpovídá.
8. Audi A7
Roční průměrná platba povinného ručení: 1 322,51 $ (29 400 Kč)
Roční průměrná platba havarijního pojištění: 830,70 $ (18 400 Kč)
Typ: Velké luxusní
Maloobchodní cena: 69 700 $ (1 600 000 Kč)
Vyšší řada portfolia značky Audi číselně označena jako A7 využila křížení kategorii. Stylový Sportback je mix sedanu a liftbacku s bezrámovými okny a šikmou střechou. Víceméně moderní vzhled přináší od každého trochu, celek není nepovedený, jeho provoz se ale z hlediska pojistných sum docela prodraží.
7. Dodge Challenger
Roční průměrná platba povinného ručení: 1 335,79 $ (29 700 Kč)
Roční průměrná platba havarijního pojištění: 627,90 $ (14 000 Kč)
Typ: Velké dvoudveřové
Maloobchodní cena: 27 295 $ (606 000 Kč)
Správný americký musclecar se probojoval do top 10 nejdražších automobilů z hlediska pojistky. Třetí generace svými svaly bojuje proti Mustangu a Camaru, oba dokáže porazit minimálně cenou roční ceny za ochrannou ruku nad finančními následky dopravní nehody.
6. Kia Optima Hybrid
Roční průměrná platba povinného ručení: 1 355,13 $ (30 100 Kč)
Roční průměrná platba havarijního pojištění: 592,80 $ (13 100 Kč)
Typ: Střední čtyřdveřové
Maloobchodní cena: 25 995 $ (580 000 Kč)
Kia s hybridním pohonem původně pronikla na trhy po celé zeměkouli pod různými názvy. Aby se sjednotil obraz středně velkého sedanu, zvolila automobilka později jednotný název Optima pro všechny oblasti, kromě Číny. Je to relativně levné auto, ovšem s drahým pojištěním.
5. Dodge Charger
Roční průměrná platba povinného ručení: 1 385,61 $ (30 800 Kč)
Roční průměrná platba havarijního pojištění: 569,40 $ (12 600 Kč)
Typ: Velké čtyřdveřové
Maloobchodní cena: 28 995 $ (640 000 Kč)
V polovině hodnocených vozidel uvízl velký Dodge se čtyřmi dveřmi a tělem vypracovaného kulturisty. Po devatenácti letech automobilka opustila karoserii kupé a masadila čtyřdveřový sedan s použitím platformy Chrysler LX.
4. Scion FR-S/Subaru BRZ/Toyota GT86
Roční průměrná platba povinného ručení: 1 403,67 $ (31 200 Kč)
Roční průměrná platba havarijního pojištění: 752,70 $ (16 700 Kč)
Typ: Malé dvoudveřové
Maloobchodní cena: 25 305 $ (560 000 Kč)
Všechny tři názvy mohou mít mezi sebou rovnítko, protože jde o trojčata s minimálními rozdíly. Divize Scion byla vytvořena uměle pro mladé Američany v roce 2002, zkratka FR-S zastupuje označení Front engine, Rear drive a Sport. Dnes už je Scion po smrti i s FR-S, Subaru a Toyota své vozy nabízí dále. Jsou vyhledávány hlavně mladší klientelou s dravějším jízdním stylem, proto tak vysoké pojistné.
3. Mitsubishi Lancer
Roční průměrná platba povinného ručení: 1 458,48 $ (32 400 Kč)
Roční průměrná platba havarijního pojištění: 561,60 $ (12 500 Kč)
Typ: Malé čtyřdveřové
Maloobchodní cena: 17 795 $ (395 000 Kč)
Kompaktní sedan slavného jména je jen lehký odvar závodních speciálů, které uměly projet rychlostní zkoušku neuvěřitelným tempem. Je to bezpečně nejlevnější auto na tomto seznamu, přesto je na pojištění druhé nejdražší. Proč, není zcela jasné, asi specifická skupina majitelů.
2. Mercedes-Benz třídy S
Roční průměrná platba povinného ručení: 1 540,63 $ (34 200 Kč)
Roční průměrná platba havarijního pojištění: 803,40 $ (17 800 Kč)
Typ: Velké luxusní
Maloobchodní cena: 89 900 $ (2 000 000 Kč)
Koráb dalekých cest od Mercedesu vyjde pěkně draho. Kromě vyšší pořizovací částky dvou milionů korun se do kapes majitelů promítne také roční poplatek za pojištění. Za luxus je potřeba počítat s vyššími náklady, u eSka s tím počítáte.
1. Tesla Model S
Roční průměrná platba povinného ručení: 1 789,48 $ (39 700 Kč)
Roční průměrná platba havarijního pojištění: 1310,40 $ (29 100 Kč)
Typ: Velké luxusní
Maloobchodní cena: 74 500 $ (1 700 000 Kč)
Elektromobil budící vášně mezi zastánci i odpůrci Elona Muska byste na vrcholu tohoto žebříčku asi nečekali, ale je tu a naprosto bezpečně. Bezmála 70 tisíc korun ročně placených v průměru za pojištění, to už v rozpočtu poznají i dobře situovaní lidé.
Zdroj: 24/7 Wall Street
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nejčtenější články
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva