20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné

Velká, těžká a neaerodynamická SUV potřebují k pohybu spoustu paliva. Tohle je 20 těch, která jsou dle testů Auto Bildu „žerou” nejvíce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné

28.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Velká, těžká a neaerodynamická SUV potřebují k pohybu spoustu paliva. Tohle je 20 těch, která jsou dle testů Auto Bildu „žerou” nejvíce.

Trh s všemožnými typy SUV a crossoverů je dnes na vzestupu. Neptejte se nás, proč tomu tak je, až na naprosté výjimky jejich úspěch nedává smysl. Je tu sice pár aut, které nabízejí škálu schopností, jež žádné jiné vozy nemají, povětšinou ale ve srovnání s konvenčními hatchbacky či kombíky stejné třídy mnoho zajímavého nenabízejí. Jsou povětšinou podobně prostorné, ale kvůli své vysoké stavbě a hmotnosti na silnici méně rychlé, komfortní, agilní, uživatelsky přívětivé i efektivní. V terénu pak obvykle nesvedou více než menší auta s pohonem všech kol, na takové využití prostě nebyla konstruována. K tomu jsou obvykle dražší, a tak zákazníkům obvykle nabízejí méně za více.

Přesto tyto modely, ať už malé a vhodné spíše do městských ulic, tak velké a v terénu schopné, lákají čím dál více zákazníků a většina automobilek se snaží urvat kus tohoto koláče pro sebe. Přichází tak se stále širší nabídkou a s novými generacemi SUV většinou značky předvádí jednak luxusní výbavu kabiny, ale v poslední době také zejména atraktivní katalogovou spotřebu paliva.

Ta je u většiny aut na evropském trhu až podezřele nízká. Údaje amerických webů mohou poskytnout jisté vodítko, jenže ne všechna auta se ve stejných variantách prodávají jak v USA či Kanadě, tak i na starém kontinentu. To platí zejména u dieselových automobilů a hlavně v jejich případě se může reálná spotřeba od té katalogové docela výrazně odlišovat.

V minulosti jsme tu měli srovnání papírových hodnot spotřeby s těmi reálnými, které proběhlo v německé režii. Tentokrát tu máme opět německou dvacítku nejžíznivějších v současnosti prodávaných SUV podle měření německého magazínu Auto Bild. Jde tedy o data z reálného provozu, nikoli normovaných testů, jakkoli znovu odpovídají pouze jinému testovacímu režimu, k němuž se ještě dostaneme.

Podobně jako v případě výše odkazovaného článku, i tentokrát vyšlo najevo, že velké rozdíly oproti avizované spotřebě platí hlavně u hybridních automobilů, kterých se v „nejlepší” dvacítce objevilo hned několik. Pravda, s elektromotory jsou v jejich případě párovány šesti- a osmiválcové spalovací jednotky, klíčovým faktorem zde však je hmotnost hybridním ústrojím přidaná. Ta zhoršuje dynamiku a ve chvíli, kdy baterie dojdou, což u hybridů bývá poměrně záhy, jsou elektromotory i baterie jen závaží. Všimněte si také, že většina aut v žebříčku váží víc než 2 tuny; ani nejlehčí Forester nemá méně než 1 600 kg.

Povětšinou tuto dvacítku ovšem tvoří auta, u kterých se tak nějak předpokládá a akceptuje, že budou palivo hltat. To jsou zejména splašené varianty jednotlivých SUV, která také najdeme na prvních příčkách. A jsou tu také auta, u kterých spotřebu moc řešit nebudete, protože jejich schopnosti ji hravě vyváží - zde hovoříme zejména o Land Roveru Defender a částečně i o obou verzích Discovery, Subaru Forester a Mitsubishi Pajero. Ostatně, označit Defender a zčásti i Pajero jako SUV je potřeba opatrně; my bychom je označili spíš za off-roady, i proto, že toho zvládnou o dost víc než některé jiné stroje v této dvacítce.

Metodika měření byla pro všechna auta stejná. Testovací okruh Auto Bildu měřil 155 kilometrů a patřilo do něj 61 km okresky, 40 km městské jízdy a 54 km dálnice. Všude byly dodržovány rychlostní limity a dvacet z 54 dálničních kilometrů, na kterých rychlost není omezena, jela auta i na plný plyn. Spotřeba pak byla měřena dotankováním do plné nádrže. Dodejme už jen, že výsledky se vždy netýkají nejnovější generace toho kterého modelu, pakliže místo něj dorazila novinka, kterou zatím kolegové svým testovacím okruhem neprohnali. To ale z přehledu snadno poznáte a na relevanci výsledků to nic nemění. Dál vás už však nebudeme napínat, tohle je oněch 20 králů čerpacích stanic...

Dvacet nejžíznivějších SUV v testech Auto Bildu

20. BMW X3 35i Sport - 10,3 l/100 km

Dosavadní dynamická špička nabídky modelu X3 (oficiálně ohlášena už byla i verze X3 M..) v generaci F25 vypadá kompaktně, váží ale tučných 1 916 kg. S motorem 3,0 turbo o výkonu 306 koní, povinným automatem a standardně dodávaným pohonem všech kol přesto zrychlí na stovku za 5,8 sekundy a rozjede se až na 245 km/h. I když těchto možností využijete zřídka, řekne si o 10,3 litru benzinu na 100 km.


20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 1 - BMW X3 2012 0120 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 2 - BMW X3 2012 1020 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 3 - BMW X3 2012 19

19. Audi Q5 2.0 TFSI quattro - 10,3 l/100 km

Audi Q5 s dvoulitrovým turbem o výkonu 211 koní není ani zdaleka vrcholem nabídky tohoto modelu. Má platit spíše za relativně skromnou variantu,oproti výše zmíněnému, přímo konkurenčnímu BMW X3 je skoro o 100 koní slabší. Přesto v testu dosáhlo totožné spotřeby a kvalifikovalo se na 19. příčku žebříčku. Hmotnost za tím nehledejte, i když 1 978 kg je na čtyřválcovou verzi pořádně hodně, zázračnou dynamiku též ne - akcelerace na stovku za 7,0 sekundy a maximální rychlost 225 km/h nepřekvapí. Kdepak jen soudruzi z Ingolstadtu udělali chybu...

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 4 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 0120 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 5 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 6 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 46

18. Porsche Cayenne S Hybrid - 10,5 l/100 km

Umístění Cayenne S Hybrid v tomto žebříčku může být zklamáním, až 18. pozice je ale pragmaticky vzato spíše pozitivním překvapením. Klíčovou roli zde hraje motor 3,0 l turbo a výkon 333 koní, což v kombinaci s 2 284 kg hmotnosti neslibuje zázraky, ani kdyby hodnoty papírové spotřeby podepsala Matka Tereza. Dynamika má navíc daleko k nezajímavé, akcelerace na stovku za 6,3 sekundy a maximální rychlost 242 km/h neurazí.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 7 - Porsche Cayenne S Hybrid 0720 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 8 - Porsche Cayenne S Hybrid 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 9 - Porsche Cayenne S Hybrid 13

17. Land Rover Discovery TDV6 HSE - 10,5 l/100 km

Dieselové modely by v tomto žebříčku čekal málokdo, ale najdou se a dosluhující Discovery není jediné. S motorem 3,0 TD o výkonu 211 koní vypadá jako úsporné auto, hmotnost 2 598 kg ale dělá své, a to i s dynamikou. Akcelerace na stovku za 10,4 s a maximální rychlost 180 km/h musí před většinou vozů v tomto článku kapitulovat.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 10 - 2015 land rover discovery 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 11 - 2015 land rover discovery 1220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 12 - 2015 land rover discovery 17

16. Volkswagen Touareg 3.0 Hybrid - 10,6 l/100 km

Hybridní Touareg disponuje tou samou technikou jako „vícemotorové” Cayenne, (3,0 l turbo, 333 koní), je ale o něco těžší (2 326 kg), a tak je i zjištěná spotřeba o trochu vyšší. S dynamikou je to podobné - akcelerace na stovku za 6,4 s a maximálka 240 km/h přesně definuje „těžší Cayenne”.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 13 - VW_Touareg_1520 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 14 - VW_Touareg_320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 15 - VW Touareg Edition X 2013 04

15. Land Rover Discovery TDV6 SE - 10,8 l/100 km

Ani slabší dieselová verze „Disca” (2,7 TD, 190 koní) u Němců nebodovala. Je skoro stejně těžká jako třílitr (2 568 kg) a slabý motor má evidentně s vozem ještě více práce. Koresponduje s tím i dynamika, stovka za 11,9 sekundy opravdu není nic bleskového a maximální rychlost 180 km/h též ne.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 16 - 2015 land rover discovery 0420 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 17 - 2015 land rover discovery 0220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 18 - 2015 land rover discovery 16

14. Audi Q7 4.2 TDI quattro - 10,8 l/100 km

Opět dosluhující Q7 (ta nová své kvality teprve prokáže) je velmi těžkým autem (2 598 kg v této verzi) a ani turbodiesel o objemu 4,1 litru s výkonem 340 koní nebyl stavěn zrovna pro economy runy. Dynamikou zaujme více (6,9 s, 242 km/h), ale jak sami vidíte, existují i rychlejší a úspornější SUV podobné velikosti, navíc ani nemusí být naftové...

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 19 - Audi-Q7_2011_620 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 20 - Audi-Q7_2011_820 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 21 - Audi-Q7_2011_2

13. Subaru Forester 2.0 XT CVT - 11 l/100 km

Subaru Forester v této verzi je skvělé SUV a s ohledem na jeho techniku (motor 2,0 turbo s výkonem 240 koní) a dynamiku (stovka za 7,5 sekundy, maximálka 221 km/h) je otázkou, zda jeho umístění na této pozici vnímat jako hanbu. S 1 647 kg jde o lehký vůz, navíc opravdu univerzální, který umí být rychlý na silnici, schopný v terénu a nízkou spotřebu od něj snad ani očekávat nelze...

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 22 - Test Subaru Forester 2013 20 Turbo XT 0220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 23 - Test Subaru Forester 2013 20 Turbo XT 1220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 24 - Test Subaru Forester 2013 20 Turbo XT 16

12. Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D - 11 l/100 km

Pajero (pro španělsky hovořící raději Montero...) je dalším ze schopných aut, u nichž prim nehraje spotřeba paliva. Motor 3,2 TD o výkonu 200 koní má zajistit 2 452 kg hlavně prostupnost terénem, což činí na jedničku. Dynamika reprezentovaná akcelerací na stovku za 12,4 sekundy a maximální rychlostí 180 km/h odpovídá zmíněnému - tohle Pajero pro sprinty stvořeno nebylo.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 25 - Mitsubishi Pajero 2010 vyber 0120 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 26 - Mitsubishi Pajero 2010 vyber 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 27 - Mitsubishi Pajero 2015 prvni sada 17

11. Mercedes GLK 350 4Matic - 11,6 l/100 km

GLK je další z SUV, které se efektivně alespoň tváří, však je relativně malé a uvnitř nabízí uspořádání blízké kupé 2+2. Jenže s motorem 3,5 V6 o výkonu 272 koní a hmotností 1 860 kg prostě nemůže být skromné a také není. Dynamicky ovšem neurazí - stovka za 6,8 sekundy a maximální rychlost 230 km/h bude na dnešních silnicích s to konkurovat kde čemu.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 28 - 639615_1145121_5616_3736_08C164_53520 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 29 - 639609_1145105_4256_2832_08C164_00720 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 30 - 639634_1145167_7216_5412_08c179_001

10. Volvo XC60 T6 AWD - 11,7 l/100 km

Ani Volvo XC60 nevypadá velké, ve verzi T6 ale váží 1 923 kg a jeho motor 3,0 turbo s 304 koňmi rovněž nevypadá na asketu. Změřená spotřeba nakonec není tak tragická, i když využívání dynamického potenciálu vozu (stovka za 6,5 sekundy, maximálka 210 km/h - u Volva tradičně omezená „dříve nežli později”) zdaleka nereflektuje.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 31 - XC60T60520 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 32 - XC60T60420 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 33 - XC60T608

9. Land Rover Freelander Si4 HSE - 11,9 l/100 km

Produkty britského Land Roveru mají v této tabulce opravdu četný výskyt a dalším pánem na holení je dosavadní Freelander s benzinovým 2,0 turbo o výkonu 240 koní. Nakonec není ani extrémně těžký (1 872 kg), turbem dopovaný motor ale žádá své, obzvláště pokud budete ověřovat akceleraci na stovku za 8,1 sekundy a maximální rychlost 200 km/h.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 34 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-0220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 35 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 36 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-13

8. Land Rover Defender 110 - 12,5 l/100 km

Defender se mezi SUV typu Audi Q5 musí cítit jako Petr Hájek na svatbě homosexuálů, budeme se ale držet žebříčku Němců. Ti jej do něj zařadili kvůli výše uvedené spotřebě generované motorem 2,2 TD se 122 koňmi, který má s 2 214 kg vážícím vozem dost a dost práce. Akcelerace na stovku za 19,6 sekundy a maximální rychlost 145 km/h odpovídá zkrátka tomu, že tohle auto chce pracovat v terénu, nikde jinde.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 37 - Land Rover Defender 2013 1920 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 38 - Land Rover Defender 2013 1620 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 39 - Land Rover Defender 2013 21

7. BMW X6 ActiveHybrid - 13,2 l/100 km

Hybridní X6 opět netouží konat zelené dobro, s motorem 4,4 V8 o výkonu 407 koní je při hmotnosti 2 564 kg předurčena „žrát”. Ale také jet - stovka za 5,9 sekundy a maximálka 236 km/h řadí tenhle model ke smetánce mezi SUV.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 40 - BMW X6 Active Hybrid 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 41 - BMW X6 Active Hybrid 1520 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 42 - BMW X6 Active Hybrid 21

6. BMW X5 xDrive50i - 13,4 l/100 km

Zvažte sami, jak moc hybridní pohon úspornosti BMW pomáhá, když kolegové z Auto Bildu naměřili konvenční X5 s tímtéž motorem (4,4 V8 biturbo, 407 koní), ale hmotností 2 314 kg jen o dvě deci vyšší spotřebu. Dynamika je navíc ještě lepší - stovka za 5,7 sekundy a maximální rychlost 250 km/h dělají z nehybridních verzí X5/X6 jednoduše lepší nabídku, i s ohledem na cenu.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 43 - BMW X5 facelift 2010 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 44 - BMW X5 facelift 2010 0720 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 45 - BMW X5 facelift 2010 18

5. Range Rover Sport Supercharged - 14,1 l/100 km

Dostáváme se k nejlepší pětce, kde nemůže chybět ani špičková verze RR Sportu bez přídomku SVR. S pětiltrovým V8 dopovaným kompresorem, 510 koňmi výkonu a 2 360 kg hmotnosti nemůže být úsporné ani omylem a z praxe víme, že se svou spotřebou dokáže blížit i trojciferným hodnotám. Auto je to ale velmi schopné a také velmi rychlé - stovka za 5 sekund a maximální rychlost omezená na 250 km/h z něj dělají jedno z nejrychlejších SUV světa.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 46 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 02020 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 47 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 03320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 48 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 174

4. Porsche Cayenne Turbo - 14,2 l/100 km

Slabší bratříček rekordmana Ringu je vcelku pochopitelně také téměř rekordmanem ve spotřebě paliva. S motorem 4,8 V8 biturbo, v tomto případě s 500 koňmi a 2 260 kg hmotnosti bude každý jeho řidič miláčkem pumpařů. Dynamicky ale též nezklame - stovka za 4,7 sekundy a neomezená maximálka 278 km/h jej řadí k naprosté špičce.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 49 - Porsche Cayenne Turbo S 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 50 - Porsche Cayenne Turbo S 0420 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 51 - Porsche Cayenne Turbo S 06

3. Mercedes ML 63 AMG - 14,5 l/100 km

I náš test Mercedesu ML 63 AMG odhalil německého medvěda-sportovce jako pořádného bumbrlíčka, s motorem 5,5 V8 biturbo, 525 koňmi a 2 324 kg hmotnosti ani nemůže být jiný. Zkuste si ale z jeho majitele utahovat na křižovatce a se zlou se potážete - stovku zdolá za 4,9 sekundy, na 250 km/h jej zastaví jen omezovač.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 52 - Test Mercedes ML 63 AMG 2012 3020 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 53 - Test Mercedes ML 63 AMG 2012 3220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 54 - Test Mercedes ML 63 AMG 2012 19

2. BMW X5 M - 15,5 l/100 km

Další výkonné SUV patří opět mezi ta nejrychlejší vůbec. Pod kapotou má díky motoru 4,4 V8 biturbo plných 555 koní, což v kombinaci s 2 368 kg dělá z vozu horkého kandidáta na žrouta. Ale také na sprintera - stovku dává za 4,7 s, o 250 km/h maximálky se znovu stará jen omezovač.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 55 - BMW X5M oficial 2012 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 56 - BMW X5M oficial 2012 0420 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 57 - BMW X5M oficial 2012 05

1. Jeep Grand Cherokee SRT8 - 15,6 l/100 km

Skoro bychom řekli, že to musel být on. Jeep Grand Cherokee si s motorem 6,4 V8 a výkonem 468 koní koleduje o titul velmi rychlého vozu, 2 440 kg ale fandí i jiným vlastnostem. Nelze ale říci, že by byl pomalý - stovka za 4,9 sekundy a maximálka 257 jej naopak pasují mezi absolutní dynamickou smetánku. Naměřená spotřeba ale také na úplné dno tabulky efektivity.

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 58 - 2015 jeep grand cherokee srt 0220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 59 - 2015 jeep grand cherokee srt 0820 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 60 - 2015 jeep grand cherokee srt 11

Kompletní fotogalerie

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 61 - BMW X3 2012 0120 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 62 - BMW X3 2012 1020 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 63 - BMW X3 2012 19

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 64 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 0120 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 65 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 66 - Audi Q5 2012 facelift oficialni vse 46

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 67 - Porsche Cayenne S Hybrid 0720 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 68 - Porsche Cayenne S Hybrid 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 69 - Porsche Cayenne S Hybrid 13

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 70 - 2015 land rover discovery 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 71 - 2015 land rover discovery 1220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 72 - 2015 land rover discovery 17

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 73 - VW_Touareg_1520 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 74 - VW_Touareg_320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 75 - VW Touareg Edition X 2013 04

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 76 - 2015 land rover discovery 0420 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 77 - 2015 land rover discovery 0220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 78 - 2015 land rover discovery 16

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 79 - Audi-Q7_2011_620 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 80 - Audi-Q7_2011_820 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 81 - Audi-Q7_2011_2

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 82 - Test Subaru Forester 2013 20 Turbo XT 0220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 83 - Test Subaru Forester 2013 20 Turbo XT 1220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 84 - Test Subaru Forester 2013 20 Turbo XT 16

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 85 - Mitsubishi Pajero 2010 vyber 0120 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 86 - Mitsubishi Pajero 2010 vyber 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 87 - Mitsubishi Pajero 2015 prvni sada 17

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 88 - 639615_1145121_5616_3736_08C164_53520 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 89 - 639609_1145105_4256_2832_08C164_00720 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 90 - 639634_1145167_7216_5412_08c179_001

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 91 - XC60T60520 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 92 - XC60T60420 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 93 - XC60T608

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 94 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-0220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 95 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 96 - 2010-Land-Rover-Freelander-facelift-13

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 97 - Land Rover Defender 2013 1920 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 98 - Land Rover Defender 2013 1620 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 99 - Land Rover Defender 2013 21

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 100 - BMW X6 Active Hybrid 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 101 - BMW X6 Active Hybrid 1520 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 102 - BMW X6 Active Hybrid 21

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 103 - BMW X5 facelift 2010 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 104 - BMW X5 facelift 2010 0720 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 105 - BMW X5 facelift 2010 18

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 106 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 02020 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 107 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 03320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 108 - Range Rover Sport V8 SC prvni test oficialni 174

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 109 - Porsche Cayenne Turbo S 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 110 - Porsche Cayenne Turbo S 0420 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 111 - Porsche Cayenne Turbo S 06

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 112 - Test Mercedes ML 63 AMG 2012 3020 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 113 - Test Mercedes ML 63 AMG 2012 3220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 114 - Test Mercedes ML 63 AMG 2012 19

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 115 - BMW X5M oficial 2012 0320 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 116 - BMW X5M oficial 2012 0420 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 117 - BMW X5M oficial 2012 05

20 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 118 - 2015 jeep grand cherokee srt 0220 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 119 - 2015 jeep grand cherokee srt 0820 reálně nejžíznivějších SUV: pod 10 l nejde jediné - 120 - 2015 jeep grand cherokee srt 11

Zdroj: AutoBild

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.