Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
A holky budou koukat: Nejlevnější Ferrari 458 Italia v EU čeká na odvážného hrdinu, který se nebojí „flexit”
2.4.2024 | Petr Miler
Žádná replika, bouračka, cokoli takového, tohle je skutečné a kompletní Ferrari. Navíc jde o model 458 Italia, tedy poslední evoluci osmiválcových modelů s atmosféricky plněným motorem. Přesto stojí o statisíce míň než cokoli srovnatelného, je totiž neobvykle hodně ojeté.
Omlouvám se za onen anglicismus v titulku, sám jsem už asi moc starý na to, abych takový slovník přijal za vlastní. V tomto případě mi ale přijde příhodný. Komický, ale trefný výraz pro jakési okázalé předvádění se je na sociálních sítích používán každou chvíli tváří v tvář tomu, s čím tam lidé skutečně „flexí” - půjčená superauta, „luxusní” dovolené ze Slevomatu, kabelky Gussaci, to všechno má být zdrojem obdivu. Je to víc než co jiného trapné, ale co takhle skutečné a vlastní moderní Ferrari? S tím už se půjde předvádět bez uzardění.
Pokud je vám takové chování vlastní, na fotkách níže můžete vidět vůz, který vám to dovolí a (aspoň při pořízení) vás nezruinuje. Jde o daleko nejlevnější Ferrari 458 Italia na prodej v Evropě ve „správné” rudé barvě s černým interiérem. Je to dnes stále více ceněný vůz, neboť jako poslední sporťák značky tohoto typu použil atmosféricky plněný, překrásně znějící osmiválec. Sám jsem kdysi měl tu čest s Itálií jet. A byť na dnešní poměry už neuchvátí dynamikou, árie, které za jízdy pěje, a bezprostřednost, s jakou reaguje na vaše impulsy, je v rámci dnešní produkce neopakovatelná.
Přes tohle všechno může být vaše za 129 900 Eur, tedy asi 3,28 milionu Kč. Není to málo peněz, to samozřejmě ne, ale na Ferrari z minulé dekády to málo je. Auta v „typickém stavu” dnes nekoupíte pod 4 miliony a (jak podotýkají kolegové z Auto Bildu, kteří si nabídky všimli) druhá nejlevnější 458 je o víc jak půl milionu dražší. Tohle je prostě relativní láce, která se obvykle v prodeji vůbec nevídá.
Co za ní stojí? Už jsme to naznačili - vysoký nájezd. 169 tisíc najetých km možná není moc na 13 let provozu Škody Octavia 2,0 TDI, na Ferrari 458 je to ale jeden z extrémů. Nějakých 13 tisíc km za rok už vyžaduje pravidelné ježdění, které majitelé těmto vozům obvykle ani zdaleka nedopřávají. Vůz jinak vypadá dobře, podle dealera měl pravidelný servis a podle fotek poznáte nájezd jen z trochu ošoupaného interiéru. Ale jinak? Vyfoťte se s autem na „instáči” a holky budou koukat, o tom nepochybujeme.
Auto tak čeká na někoho s odvahou, kdo se bude chtít víc ukazovat než jezdit. Při stání v garáži se na autě nic nepokazí, při občasných vyjížďkách, kdo ví. Necelých 170 tisíc km není zase tolik, Ferrari na to ale běžně stavěná nejsou a obáváme se, že i sama automobilka bude koukat, co se s vozem po takovém zápřahu děje. Ale víte, jak to chodí - kdo nehraje, nevyhraje, navíc v době, kdy není problém koupit za 2 miliony hned několik modelů Škody, není 3,28 „mega” zase tak extrémní suma, na moderní Ferrari rozhodně ne. 570 znělých koní, stovka za 3,4 sekundy a maximálka 325 km/h čekají...












Tak kdo si troufne? Levnější Ferrari 458 Italia v prodeji neexistuje, ojetější ale také ne. Foto: Prestige Motors, publikováno se souhlasem
Zdroje: Prestige Motors@Autoscout24.de přes Auto Bild
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 52 minutamiMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
před 51 minutamiOd počátku nesmyslný čtyřválec, který měl nahradit osmiválce v Mercedesech-AMG 63, skončí bez náhrady. Nikdo ho nechce
před 2 hodinamiMédia tu kdysi byla od toho, aby kritizovala automobilky za to, co dělají. Teď kritizují vás za to, že nekupujete jejich auta
před 3 hodinamiK mání je dodnes kompletně originální a krásně zachovalá Škoda 100 po teprve 2. majiteli, je to stroj času přímo do roku 1976
včeraNová motorka oslavující nejlepšího motocyklového jezdce všech dob má výfuky jako z rakety. Je to ale klíček, co ji činí výjimečnou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva