Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo Giulia vznikla v šibeničním termínu, jen za 2,5 roku
11.7.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Dva a půl roku se může zdát jako dlouhá doba, na vývoj zcela nového modelu je ale velmi krátká. Zvlášť v případě, kdy si automobilka nemůže dovolit přešlap.
Příběh obestírající novou Alfu Romeo Giulia stále poutá pozornost. Není divu, Alfa je slavná, emocemi nabitá značka, která ale v posledních letech přišla prakticky o všechno, co si za více než 100 let existence vydobyla. Teď se pokouší vrátit zpět a chce se do boje s úspěšnější konkurencí co možná nejdříve. Analytici ji tedy moc nevěří, faktem ale je, že Italové se snaží, hodně snaží.
I kvůli tomu je o čem mluvit, i proto jsme mohli hne po premiéře srovnávat Qiuliu QV s těmi nejlepšími. Viděli jsme také interiér a spekulovali nad tím, jak by mohla vypadat běžná provedení nebo i vrcholné QV menšími světly. To jsme ale vždy probírali současnost nebo hleděli do budoucnosti, dnes se podíváme spíše na to, co odhalení novinky v novém muzeu značky předcházelo.
Rozpovídal se o tom šéfinženýr vývoje modelu Philippe Krief. Ten uvedl, že představení vozu se odehrálo pouze 2,5 roku po chvíli, co šéf FCA Marchionne požádal Kriefa, aby stvořil výkonný sedan, který pomůže opět vdechnout Alfě život. Na projektu začal pracovat prakticky neprodleně - dal dohromady tým inženýrů i jasné priority: nejlepší poměr výkonu a hmotnosti ve třídě, dokonalé rozložení hmotnosti 50:50 mezi nápravy a hmotnost špičkové verze QV do 1 500 kg. To všechno má nyní vůz splňovat, a to i díky širokému použití hliníku a karbonu.
Čas, který Krief se svým týmem na práci měl, vysvětluje jak to, proč vůz v některých aspektech připomíná třeba Maserati, tak zejména to, proč o něm stále víme tak málo. Automobilka jistě chtěla stihnout původně avizovaný termín odhalení, nová Giulia ale zřejmě ještě nebude zcela hotova. A to zatím byla řeč pouze o verzi QV, a to ke všemu pouze v obrysech, prodeje by měly táhnout docela jiné varianty, o nichž nevíme prakticky nic.
Na druhou stranu je třeba říci, že Krief není žádné „ořezávátko” a mohl za 2,5 roku zvládnout to, co jiní za 5 let. Pracoval například na špičkovém Ferrari 458 Speciale a právě zkušenosti s jeho vývojem prý zužitkoval. Alfa by tak měla nabídnout Ferrari-blízký charakter, měla by být precizní, agilní rychlá a přitom stabilní. A popsal i část dílčích aspektů, jako např. vektorování výkonu vozu, které umí veškerý potenciál motoru směřovat jen na jediné kolo.
Krief také popsal motor verze QV, který prý byl pro Alfu z existujících komponentů vyvinut od základů a měl by nabízet relativně vysoký výkon už v nejnižších otáčkách. Prý není problém s motorem pracovat jen na šestku od volnoběhu. Další agregáty okomentoval pouze telegraficky, ale i to je zajímavé - ze začátku budou k mání (mimo verzi QV) pouze čtyřválce na benzin i naftu, šestiválcový diesel se přidá v průběhu životního cyklu.
Máme se tedy na co těšit a... těšíme se. Jen bychom už chtěli vědět více o samotném autě, nejlépe ho poznat na vlastní kůži.
























Nová Alfa Romeo Giulia pořád budí vysoká očekávání a další další slova jen jen podporují. Už by to ale chtělo říci více konkrétních dat k samotnému autu a jeho dalším verzím
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo je Mattia Rato? 16:00
- Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 11:00
- Zdravotní stav Noaha Dettwilera se stále zlepšuje včera 10:36
- ESRR 2026 - 2x Hořice 31.10.2025
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP 31.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 4 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 6 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 7 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 9 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 19:54 - Vrooom
- Jednostopé okénko 11.02. 19:04 - abgx1
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
