Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfu Romeo Giulia můžete mít hned, jen to bude ta původní
26.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na novou Giulii bude třeba ještě rok čekat. Tu původní ale lze mít hned a dost možná sklidíte i více uznání i obdivných pohledů okolí.
Alfa Romeo Giulia, která se představila minulý měsíc, je pro petrolheada víc než lákavý stroj, zejména má-li rád rychlé sedany se zadním náhonem a manuálním řazením. 510 koní a 1 500 kg verze Quadrifoglio Verde vypadají krásně, ale ve skutečnosti nebudou nijak levné. A kdy přijdou do prodeje, je zatím stále otázkou - také to může být až koncem roku 2016 jako modelový rok 2017.
Vůbec bychom se nedivili, kdyby se vám nechtělo čekat. Jistě, dá se pořídit BMW M3, ale to je těžší a o dost slabší. A také to je relativně obyčejné auto ve srovnání s Alfou. Další možností je model Giulietta, ale to není sedan a je to předokolka. Také se nabízí model 159 - že byste jej museli pořídit ojetý by vadit nemuselo, ale má také přední náhon a není to zrovna nejpovedenější Alfa Romeo.
Pokud ale chcete věc s názvem Giulia, je potřeba se poohlédnout v historii, neboť Giulia už tu jednou byla. Modely ze 60. a 70. let jsou dnes velmi ceněnými stroji a pokud jsou v dobrém stavu, nejsou levné. Krásným příkladem je třeba tohle kupé, které je na prodej v Itálii a je v prakticky dokonalém stavu. Je to vzácná silniční verze 1300 GTA o 116 koních v originálním stavu, takže i z toho lze odvodit, že cena bude pořádně mastná. Sedíte? 5,4 milionu korun.



Jistě, tak drahá nová Giulia určitě nebude ani v nejvyšší verzi s veškerou myslitelnou výbavou, má-li reálně pomýšlet na konkurenci BMW M3. Tohle je příklad raritního kousku, který je ve skvělém stavu a který je vhodný také jako investice. Je-li taková suma, za kterou klidně pořídíte starší Ferrari, příliš, lze nabídnout některý sedan, ostatně nová Giulia bude primárně také jím. A je tu větší výběr, takže i ceny jsou citelně nižší.
Například tento zelený kousek by mohl být zajímavý, třebaže má ne úplně lákavou barvu, která může připomenout tu pastelovou zelenou na Fabiích a Octaviích. Je to ale druhá nejvyšší verze Bollino Oro a je po čerstvé renovaci, takže je ve stavu blízkém novému autz. Poprvé byl registrován v červnu roku 1965, tedy mu je téměř přesně padesát let a registrační značky MI A2 jsou původní. Přijde na nějakých 740 tisíc korun. A 98 koní není na 1,1 tuny vážící Giulii zas tak málo.
Další možností může být bílý sedan ve verzi Biscione - nejvyšší, která se vyráběla, jak říká i popis inzerátu. Tento je k mání v Německu a prý ho měl posledních pětadvacet let jeden majitel v Římě. Čerstvě prošel velkým servisem, nikoliv však renovací, a servisní dokumenty od roku 1990 jsou také k dispozici. Vzhled trochu kazí rámeček registrační značky, ale ten odstranit je otázka pár minut práce se šroubovákem. Bílá barva Giulii sluší určitě víc než zelená, výkon je stejných 98 koní a cena tohoto kousku je také příznivá - 702 tisíc korun.
Na pořízení Alfy Romeo Giulia tedy nemusíte čekat rok a půl a pak ještě další měsíce, než vám dodají auto přesně podle vašich představ. Jistě, bude nabité moderní technikou a bude vším, co od nového auta očekáváte a ještě něčím navíc, protože to je Alfa. Původní Giulia ale u znalců dost pravděpodobně bude znamenat víc palců nahoru. A sraz veteránů je dobrým způsobem, jak strávit víkend v blízkosti lidí s podobnou tekutinou v žilách...
Kompletní galerie všech zmiňovaných vozů















Kupé Giulia 1300 GTA je vážně drahé, za 5,4 milionu pořídíte starší Ferrari















Zelený sedan Bollino Oro je nicméně po renovaci a stojí tolik, co vybavená Octavia. Je však nepoměrně zajímavější















Bílý sedan ve verzi Biscione má tak krásný interiér, že by člověk vydržel hodiny hledět jen na fotky
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Někdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
7.10.2025
Nová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
7.10.2025
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
