Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alpina B10 4.6: übervzácné überkombi s manuálem je k mání
25.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Málokdo by do 20 let starého kombi řekl, že zvládne 270 km/h. A ještě překvapivější je, že vznikly jen čtyři.
Alpina je více než dvorní tuner BMW - vozy této značky se vyrábí na jedné lince spolu s „bavoráky” ze kterých vycházejí, vždycky ale nabízejí něco navíc, ať už po stránce výkonu či komfortu na palubě. Když se ale automobilka rozhodne skončit s výrobou motoru, Alpina s tím moc neudělá. Tak začal příběh dvojice strojů B10 4.0 a 4.6, vycházejících z BMW řady 5 generace E34.
Tříapůllitrový šestiválec, montovaný do B10 3.5/1 a B10 BiTubo, prostě přestal být k mání, tak Alpina vzala nový vidlicový osmiválec o objemu čtyř litrů, který standardně dával 286 koní, a nainstalovala písty Mahle, upravila sání a elektroniku. Vyšší kompresní poměr znamenal výkon 315 koní, který na zadní kola putoval přes manuální šestikvalt nebo automatickou pětistupňovou převodovku. Alpina B10 4.0 se představila v roce 1993.
O rok mladší verze 4.6 měla motor o objemu 4,6 litru, který pracoval i v menší Alpině B8 4.6. Díky lepšímu sání a výfukovému systému s nižším odporem však v B10 dával tento motor 340 koní a 480 Nm, přenášených na zadní kola přes manuál o šesti stupních nebo automat Switch-Tronic. Obou variant se vyrobila jen hrstka, B10 4.6 vzniklo údajně jen 46 kusů. Z toho bylo 19 kombíků a existují jen čtyři takovéto kombíky na světě, které jsou vybaveny manuální převodovkou. A jeden z nich, očividně ve velmi dobrém stavu, je právě na prodej.
Díky absenci omezovače se tento stroj rozjede na 270 km/h; v roce 1995 to údajně byl nejrychlejší kombík na světě. Tato B10 4.6, která je k mání, má údajně najeto 121 tisíc kilometrů. Není to mnoho za nějakých dvacet let na silnicích, odpovídá to asi šesti tisícům kilometrů ročně, ale dost bychom se divili, kdyby někdo u takovéhoto auta stočil tachometr. Stav vozu však vypadá velmi dobře, jistě se mu dostávalo patřičné údržby.
Vůz je vybaven výfukovým systémem Boysen a podle inzerátu vydává nejhezčí zvuk ze všech existujících BMW. Ani o výbavu nebudete ochuzeni, je tu rádio s měničem na 6 CD, automatická klimatizace, prosklená střecha, vyhřívaná přední sedadla, stabilizace, tempomat a dřevěné obložení.
Majitel za vůz chce 29 950 Eur (cca 821 tisíc korun) a i když za to lze pořídit nový kombík, určitě nepojede 270 km/h a nebude takto nenápadný. Dost možná se díváme na definici „sleeperu”, tedy auta, které jede o hodně rychleji, než na co vypadá.















Alpina B10 4.6 vypadá jako obyčejné staré BMW řady 5, zvládne ale vyšší rychlost, než kterékoliv jiné
Zdroje: PremiumClassics.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 4 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejčtenější články
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Problémy VW se prohlubují, nejvyšší vedení kvůli finančním potížím odmítlo schválit investice do továren a nových modelů
16.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Čína se nezapře. Plánuje zákonem omezit akceleraci aut, je to další směšná regulace
16.11.2025
Nový ambasador Bentley se aspoň věrohodně tváří jako někdo, kdo by auta značky mohl kupovat
16.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
