Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alpina B6 2.8: k mání je 1 z 259 strojů, který udělal Alpinu
10.7.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li historickou specialitku od BMW, ale M3 E30 nebo něco na ten způsob vám nevoní, je tu příležitost koupit vzácnější, stejně rychlý stroj.
Označit BMW M3 E30 za příliš obyčejné auto je dost troufalé. Za poněkud zprofanovaný stroj ho ale leckdo může považovat, však se jej nevyrobilo úplně málo a mluví se o něm skoro pořád. Stojí-li ale takový člověk stále o BMW řady 3 generace E30 s co nejlepšími schopnostmi, není vše ztraceno. Díky dvornímu tunerovi Alpina totiž existuje stroj, který se jmenuje B6 2.8. Je to předchůdce proslulejších B6 3.5 a 3.5 S, z nichž ta druhá stojí na základě M3 E30.
Alpina B6 2.8 je stroj pozapomenutý, stojící trochu ve stínu zmíněných "tři-a-půlek". Není to úplně právem, protože to je také vynikající vůz, který pomohl Alpině udělat si jméno. Základem byl model 323i, nicméně jak napovídá označení, pod kapotou není 2,3litrový, nýbrž 2,8litrový šestiválec původem z BMW 528i té doby. Přihoďte pár dalších úprav a jsme na 209 koních, které tohle auto dokázaly rozpohybovat na stovku za 6,9 vteřiny a maximálka byla 231 km/h.
V roce 1983 to tak byla nejrychlejší řada 3 na trhu. Netrvalo ale dlouho a na tomhle postu ji nahradila napřed B6 3.5, pak C2 2.7 a nakonec B6 3.5 S. Byla to ale právě B6 2.8, kterou si Alpina v podstatě vytvořila skulinku na trhu, ve které operuje dodnes - je to auto, které ve schopných rukách umí prohnat M3 E30, ale nabízí na palubě o něco víc luxusu a vnější design je trochu víc distingvovaný.
Je to tedy vůz apelující na gentlemanskou stránku zájemce o rychlé BMW. Ne každý pozná, že před ním stojí něco speciálního, naopak znalec to ocení o to víc. A zatímco M3 E30 zas tak vzácná není, B6 2.8 existuje na světě pouhých 259 kusů. A jeden, ten nádherně modrý, který vidíte na fotkách, může být váš. Kabina tu není čalouněna kůží, ale dřevěné obložení tu je, stejně jako displej, na kterém vidíte různé důležité teploty a tlaky.
Ovšem, s cenou téměř 1,1 milionu korun není levný, ale jeho stav je dle fotek dokonalý. Není se co divit, popis inzerátu hovoří o provedené renovaci. Také je to ročník 1984, což znamená, že splňuje „věkový limit” pro veteránskou registraci. A můžete se spolehnout, že další stejný kousek jen tak nepotkáte.










































































Levnější, zajímavější a vzácnější než BMW M4 je tahle Alpina B6 2.8. A postavíte ji na veteránské značky
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Nový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
před 2 hodinami„Americkej kýbl” si na nejnáročnějším okruhu světa namazal na chleba téměř všechny a všechno hned v několika verzích
před 3 hodinamiNa severu Itálie vypnuli všechny stacionární radary, s novými pravidly se nevyplatí. Ministr říká, že přesně to byl účel
před 5 hodinamiŠkoda už začala šermovat s elektrickou Octavií, jaká je vůbec idea za nabídnutím takového auta?
před 6 hodinamiLegendární McLaren F1 magnáta v IT má přepsat historii. Bude stát tolik, že si aukční firma ani netroufá odhadovat výsledek
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 07.31. 19:16 - Vrooom
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom