Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Američané dealerům VW trhají ruce za doprodejový Golf, musí si připlatit
13.3.2020 | Petr Prokopec
Auta jsou na konci svých životních cyklů obvykle žádaná tak málo, že je musí výrobce zlevňovat, aby je prodal. U Golfu VII ve dvou verzích to ale neplatí, připlácet si naopak musí kupci.
Volkswagen loni na podzim odhalil Golf osmé generace. Německá automobilka však záhy překvapila celý svět, když oznámila, že nepočítá s jeho prodejem ve Spojených státech. Do zámoří by se měly dostat pouze sportovní varianty GTI a R, což s ohledem na jejich výrazně vyšší cenu může působit kontraproduktivně. Nicméně když si projdeme data z loňského roku, zjistíme, že rozhodnutí Volkswagenu má racionální základ. Dokládá jej pak zejména šéf sportovní divize značky Jost Capito, dle nějž je hlavně „eRko“ extrémně žádaným zbožím.
„Ve Spojených státech dealeři měří úspěch vozu dle toho, jak dlouhou dobu stráví v jejich skladech. Golf R v nich v průměru pobude pouze dva dny, přičemž se prodává za vyšší než oficiální cenu,“ uvedl Capito. Z registrací pak lze vyčíst, že celkově bylo vrcholného provedení loni ve Státech zaregistrováno 4 223 kusů. To je o 22 procent více než v roce předchozím a zájem o zbylé kusy trvá i letos. Na vůz, který byl na konci a nyní je dokonce za koncem životního cyklu, je to pozoruhodný úspěch. Zvláště když jej Volkswagen neprodával a neprodává pod cenou, ale naopak s ještě vyšším ziskem než obvykle.
Ještě větší úspěch než Golf R nicméně ve Státech zaznamenává elektrické provedení. Toho se totiž loni prodalo 4 863 exemplářů, což představuje meziroční nárůst o neskutečných 259 procent. Oproti tomu zájem o GTI či regulérní Golf lehce opadal. Patrné to bylo hlavně u verze osazené přeplňovaným dvoulitrem, jež v zámoří produkuje „pouze“ 230 koní. Zaregistrováno totiž bylo 11 672 kusů, tedy o 30 % méně než předloni.
Je přitom otázkou, proč byl Golf R o tolik úspěšnější než GTI, neboť toto provedení se loni ve Státech dočkalo rozšířené standardní výbavy. Cena přitom vzrostla pouze nepatrně. Stejný vývoj potkal i základní Golf, ten však meziročně podražil o poznání více. I proto registrace hatchbacku klesly o 15 procent na 5 644 kusů, v případě kombíku pak o 22 procent na 10 991 aut.
Jak jsme tedy již zmínili výše, rozhodnutí Volkswagenu o americkém prodeji pouze sportovních variant dává smysl. Zvědavi jsme přitom hlavně na zájem o nový Golf R, neboť ten se má dočkat značného navýšení výkonu z 290 na 333 koní. Cena by neměla nějak výrazně zamířit nad 40 395 dolarů (cca 908 tisíc Kč), za které se prodávala sedmá generace. Němce tedy zřejmě čekají žně.
Standardní VW Golf loni ve Státech klesal, stejně jako provedení GTI
Zdroje: Autocar, Volkswagen
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
včera
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nejnovější články
Rozlitá voda se stává postrachem elektrických aut, další majitel na ni doplatil opravou za stovky tisíc
včera
Korejci pořádně ukázali svou neobvyklou novinku pro Evropany, která má jít po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Prodeje Tesly musely jít do kopru, před koncem roku prodává svá auta tak výhodně, že je pomalu rozdává
včera
Fešný čínský soupeř Škody Superb se začal prodávat na prvním západním trhu, z jeho ceny jde hlava kolem
včera
Finanční situace Audi musí být zoufalá, své „rodinné stříbro” prodala neznámé firmě s nejasnými zkušenostmi v oboru
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.11. 23:09 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.11. 20:24 - řidičBOB
- BMW Divize 12.11. 13:47 - pavproch
- Onboard videa 12.10. 21:11 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 12.10. 11:16 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.09. 18:17 - řidičBOB
- SUV / Terénní vůz se sv. výškou 200mm+ k prodeji 12.09. 09:27 - Snowman000
