Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ani bývalý šéfdesignér BMW absolutně nemůže vystát vzhled poslední novinky značky
7.8.2021 | Petr Miler
Od člověka, který ještě docela nedávno navrhoval či schvaloval design nových bavoráků, by leckdo mohl čekat více pochopení, ale nestalo se. Podle něj muselo být auto navrženo ve tmě.
Máme relativně málo pochopení pro designové směřování BMW v posledních letech, nelze ale říci, že by každá novinka byla vyloženě ošklivá. Byli jsme svědky řady kontroverzních nápadů s omezeným faktickým smyslem, až v případě poslední novinky značky jsme ale nechtěli být ani diplomatičtí. Novou řadu 2 kupé jsme hned označili za velký, nepovedený facelift a nenechali na ni niť suchou. A to je třeba říci, že jsme vždy mluvili o autech z prezentačních materiálů značky, základní provedení je ještě jiný příběh.
Osobně jsem tedy byl docela zvědavý, co na auto řekne Frank Stephenson, jeden z nejrespektovanějších designérů posledních dekád, který 11 let pracoval pro BMW, z nichž část byl hlavou designu celé automobilky. Za jeho éry, tedy do roku 2002 (kdy se přesunul k Ferrari, Maserati a Fiatu), vznikla řada modelů BMW a Mini, na které dodnes hledíme jako na nadčasově atraktivní. Že bychom stejně někdy mohli hledět na novou dvojku, si zjevně nemyslí ani sám Stephenson.
K podobě vozu je velmi kritický a chválí snad jen to, že firma znovu nesáhla po gigantických čelních ledvinkách a zachovala tradiční tvar linie střechy a prosklení vozu. To je v podstatě vše. Nechápe třeba už to, proč jsou čelní ledvinky spojené kusem chromovaného či černého plastu, vlastně nechápe celý předek, zejména pak světla a navazující linie
„Světla jsou docela zvláštní, celý předek se v mých očích postupně pomalu rozpadá. A jak se dívám na světlomet, je jazykově úplně jiný ve srovnání s větracím otvorem pod ním, ve srovnání s maskou chladiče, ve srovnání s kapotou, se vším,” říká mimo jiné Stephenson a v kritice pokračuje v případě bočních i zadních partií.
Přední kapota je podle něj až karikaturní svou délkou ve srovnání se zbytkem vozu a ospravedlňoval by ji leda motor V12 nebo V16 pod ní. Nechápe dvojí zetková prolnutí na boku, nechápe linii ve tvaru písmene L jdoucí pod nimi a už vůbec nechápe pojetí zádě. Zadní světla prý nemají nic společného s těmi předními, tvary zádě jsou znovu příliš divoké a způsob, jakým na výše položené partie navazuje difuzor či jeho imitace, nedává podle něj už žádný smysl.
Podle Stephensona musí vzhled auta mluvit srozumitelným jazykem, jedno slovo musí navazovat na druhé, tohle auto je ale podle něj jako věta, do níž někdo cpe další a další adjektiva, až ji nikdo nerozumí. Ačkoli chválí původní rendery, říká, že něco se muselo velmi pokazit při snaze udělat z nich reálný vůz, jako by prý auto někdo dělal ve tmě. BMW 2 Coupe 2021 tak dává známku 4 z 10, to je opravdu velká mizérie srovnatelná jen s dalšími moderními BMW (řadou 4 a iX). Podle nás ale - bohužel - zcela zaslouženě.






Ani na Franka Stephensona neudělalo nové BMW 2 Coupe zrovna dobrý dojem. Kritizuje jej jako máloco před ním coby vzhledově zcela nesrozumitelný vůz. Foto: BMW
Zdroj: Frank Stephenson@Youtube
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 2 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 7 hodinami
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
včera
Nové na MotoForum.cz
- Test Honda GL1800 Gold Wing Tour: dárek k padesátinám 08:00
- Návrat po 78 dnech včera 10:41
- Největší talent superbiků včera 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku 22.12.2025
- Ostrá reakce Tardozziho 22.12.2025
Nejnovější články
Mazda kdysi postavila auto, které se vešlo do cestovního kufru. Vidíte ho vážně celé, na fotce nic nechybí
před hodinou
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
před 2 hodinami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před 3 hodinami
Interiéry bez tlačítek jsou ta nejnebezpečnější věc v moderních autech, říká studie. Potřebovali jsme na to ale vůbec studii?
před 5 hodinami
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 13:21 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
- BMW Divize 12.24. 11:42 - pavproch
- Rychlodotazy 12.23. 18:12 - audis
- Dálniční známka CZ (2021 až aktuálně 2026) 12.23. 16:39 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.23. 12:01 - jerry
