Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nové BMW vypadá jako velký, nepovedený facelift, auto pro nadšence zbavené manuálů
7.7.2021 | Petr Prokopec
Nezdá se být ani úplně nové, ani moc hezké a technicky míří přímo proti své podstatě. Navíc v USA nabídne víc než v Evropě. Říci, že tohle auto podle nás neosloví každého, je slabé vyjádření.
Nad designem nových BMW zůstává v poslední době rozum stát. Platí to beze zbytku i o novém kupé dvojkové řady, které bylo jedním z nejhůře střežených tajemství značky. Vůbec první snímky nemaskovaného vozu se totiž dostaly na světlo světa již loni v dubnu. Řada lidí sice pochybovala o jejich pravosti, vše ale vyvrátil víkendový únik snímku z prezentačního videa. Rázem tak začalo být jasné, že jindy kritizované ledvinky budou tentokrát tím nejmenším problémem. Vlastně abychom pravdu řekli, jejich tvar se nám docela líbí.
To nicméně již nelze říci o zbytku přídě, která v případě základních variant 230i a 220d vypadá hodně kontroverzně. Stojí za tím zejména tvar nárazníku, v jehož rozích se objevují vertikální sací otvory. Ty pak u vrcholného provedení M240i dostaly tvar trojúhelníku, což vše ještě zhoršuje. Ač se totiž BMW snažilo o optické rozšíření vozu, dvojkové kupé zepředu působí spíše jako menší SUV. Vzadu si pak pouťovitostí nezadá s asijskou produkcí, byť znovu platí, že „poloviční eMko“ je na tom hůře než základ. Navíc si troufneme dodat, že výsledek vypadá spíše než jako nové auto jako velký facelift dosavadního provedení, i když jím není. A mezi povedené bychom jej nezařadili.
Design je nicméně věcí ryze individuální, pročež nepochybujeme o tom, že se některým novinka zalíbí. Raději proto přejdeme k holým faktům, přičemž začneme u rozměrů. Dvojkové kupé totiž svého předchůdce překonává ve všech ohledech kromě výšky. Ta poklesla o 25 milimetrů na 1 392 mm, zatímco v rámci délky (4 547 mm) a rozvoru (2 741 mm) tu máme prodloužení o 109, respektive o 51 mm. Do šířky pak vůz narostl o 66 mm na 1 839 mm. Uvnitř lze tedy čekat více místa.
A nejen to, BMW celou kabinu pozdvihlo o úroveň výše. Alespoň v tomto případě přitom mnichovská automobilka naslouchala hlasu fanoušků a zákazníků, kteří si na nedostačující kvalitu materiálů a zastaralý design poměrně hlasitě stěžovali. Nyní tak mají k dispozici 12,3palcový digitální přístrojový štít a 10,25palcovou obrazovku multimédií. I když pouze u vyšších úrovní výbavy, neboť v základu se vůz bude nabízet s analogovým ciferníkem a 8,8palcovým středovým displejem.
Multimédia jsou přitom kompatibilní s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, stejně jako je možné počítat s osobním digitálním asistentem. V závislosti na trhu se pak bude lišit i výbava, která by měla ve standardu počítat s duální klimatizací, kůží obšitým volantem nebo elektricky ovládanými předními sedadly. Za příplatek pak bude možné sáhnout třeba po barevném head-up displeji, vyhřívání volantu a sedadel i audio systému Harman Kardon se 14 reproduktory.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde se na úvod objeví dva dvoulitrové čtyřválce a jeden třílitrový šestiválec. BMW 220i Coupe přitom nabídne 184 koní a 300 Nm točivého momentu, s nimiž dá stovku za 7,5 sekundy a dosáhne maximálních 236 km/h. O trochu lépe je pak na tom dieselová verze 220d, která počítá se 190 koňmi a 400 Nm, neboť k akceleraci potřebuje pouze 6,9 sekundy a její nejvyšší rychlost činí 237 km/h.
Již zmíněný vrchol pak představuje M240i xDrive, u které lze počítat s pohonem všech kol, 374 koňmi a 500 Nm. Akcelerace zabere jen 4,3 sekundy, maximum pak činí 250 km/h. Zcela jásat ale při pohledu na tato data nemůžeme, zvláště při pohledu na americkou verzi. Ta totiž ze stejného agregátu doluje 387 koní a tedy o trochu lepší dynamiku. S tou je spojena i tamní verze 230i, která disponuje 255 koňmi.
Tím se dostáváme prakticky k závěru, pročež jen dodáme, že zákazníci budou moci volit mezi standardním podvozkem a příplatkovými verzemi M Sport či Adaptive M Chassis, jejíž součástí jsou adaptivní tlumiče. Kde naopak nebude z čeho volit, jsou převodovky, auto už bude dostupné jen s těmi automatickými, což je u modelu údajně určeného pro nadšence podivné. Lidé toužící po něčem jiném se tak mohou utěšovat už jen 12procentním nárůstem torzní tuhosti, stejně jako nových ložisek, které redukují tření o 45 procent a jsou o 2,7 kila lehčí.
BMW 2 Coupe znovu zaskočí svým kontroverzním stylem. Na základní verzi, tedy na bílý vůz, se ještě dá dívat, vrcholné provedení M240i však spíše odrazuje svou pouťovitostí. Foto: BMW
Zdroj: BMW
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva