Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Aston Martin odmítá hybridy, spotřebu sníží odlehčením a lepší aerodynamikou
15.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Současná vlna hybridních supersportů má za úkol hlavně zredukovat žíznivost. K tomuto výsledku chce ale šéf Astonu Martin dojít jinými cestami.
Letošní rok je v rámci supersportů zlomový, neboť do prodeje míří hybridní Porsche 918 Spyder, McLaren P1 a brzy se přidá i Ferrari LaFerrari. Podle Dr. Ulricha Beze, šéfa automobilky Aston Martin, však hmotnost baterií naprosto zruinuje čistokrevné jízdní zážitky, přičemž benefity, jež hybridy přinášejí, prý nejsou tím, po čemž vybraná klientela touží. To je ovšem v naprostém rozporu se zprávami, jakými nás zásobuje třeba Range Rover.
„Hybridizace má dva aspekty. Tím prvním je, stejně jako ve Formuli 1, předjíždění, které je na běžné silnici irelevantní. Tím druhým je pak nižší spotřeba. K té se ovšem lze dopracovat mnohem jednodušeji. Stačí, když pojedete pomaleji, a rázem dosáhnete lepších výsledků,“ dodává Bez poněkud nepřesvědčivě, proč Aston po hybridech nesáhne.
Místo toho prý britská automobilka dosáhne nižší spotřeby tím, že bude své vozy vyrábět lehčí a aerodynamicky příhodnější. To je prý trend, podle kterého se Astonu Martin za posledních pět let povedlo zlepšit provozní efektivitu svých aut o 30 procent. I přesto však Bez zůstává realistou a dodává, že v příštích letech bude potřeba snížit také objem pohonných jednotek.
Dvanáctiválcům ovšem Aston Martin chce zůstat věrný, přičemž Bez zmiňuje pětileté až desetileté období. To ovšem pro automobilku bude představovat enormní vývoj, neboť její modely jsou i bez hybridní techniky poněkud obézní. Ostatně, stačí se jen podívat na nový Vanquish, který váží okolo 1 750 kilogramů - a je tak těžší než hybridní Porsche 918 Spyder, o LaFerrari ani nemluvě.
Pravé důvody, proč Aston Martin odmítá hybridizaci, tak zřejmě budou zakopané jinde, přičemž Bez zmiňuje spolehlivost. „Myslím si, že je to skvělá technologie, ale když se podíváte na největší problémy současných automobilů, pak jde o selhání elektrických systémů. A co děláme? Přidáváme další a další a doufáme, že se tím něco vyřeší.“
To je dozajista pravda, britská automobilka ale momentálně na hybridizaci nejspíše nemá ani peníze, ani vývojovou kapacitu. Navíc, po zakomponování baterií by její vozy mohly klidně přesáhnout i dvě tuny. A to je něco, po čem Bez stoprocentně netouží: „Myslím, že čistokrevné sportovní auto něco takového nepotřebuje. Ale možná jsem jen na tyhle věci příliš starý.“
































































Nový Aston Martin Vanquish sice váží o 56 kil méně než DBS, které nahrazuje, stále je však těžší než hybridní Porsche 918 Spyder. A to nemá na palubě baterie ani vícero motorů
Zdroj: Drive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 8 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 9 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
před 11 hodinamiMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva