Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi A1 Cabrio, S1 a RS1: budoucnost nejmenšího Audi nevypadá nudně
16.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Úvahy kolem možných verzí Audi A1 nabírají na obrátkách. Ingolstadt prý stále pracuje na otevřeném modelu a vyloučeny nejsou ani ostré S1 a RS1.
Doplněno 17.2: Přidali jsme kvalitnější ilustraci Theophila China, která zachycuje možnou podobu Audi A1 Cabrio.
Kabriolet postavený na základě modelu A1 rozhodně nebude, prohlásil rezolutně nejvyšší šéf Audi Rupert Stadler. Byla to údajně jeho reakce na výsledky vnitřní finanční studie, která prokázala, že vývoj takového automobilu na platformě PQ35 a následný prodej pouze pod jednou značkou (bez otevřených modelů VW, Škody a Seatu) by byl vysoce nerentabilní. Tvrdí to alespoň německý Auto motor und sport a britský Autocar.
Dodavatelé blízcí ingolstadtské automobilce nicméně nedávno odhalily, že plány na otevřený nejmenší model existují a pořád jsou předmětem zkoumání. Ač to může na první pohled vypadat zvláštně, toto zjištění není s prohlášením Ruperta Stadlera v rozporu. Rozpracovaný projekt se totiž týká automobilu, který by byl svou konstrukcí střechy značně podobný Fiatu 500C. Jak jistě víte, tato automobilová verze chytré horákyně sice má plátěnou střechu, ale zároveň zůstává u podélných střešních nosníků. A nějak podobně by mohlo vypadat také „ani nahé, ani ustrojené“ Audi A1.
Pochopitelně nic není oficiální, ale už teď narůstají spekulace, že projekt dostal zelenou. Podle informátorů v Ingolstadtu by A1 „Cabrio“ měla dostat elektricky ovládaný plátěný modul zabírající až osmdesát procent střechy. Na rozdíl od Fiatu by ale mělo víko zavazadlového prostoru zůstat vcelku, což byla jediná možnost, jak udržet cenu přestavby na nízké úrovni.
Druhá informace týkající se nejmenšího modelu Audi, která pochází z dalšího britského magazínu What Car, poukazuje na poněkud zvláštní situaci kolem nejvýkonnějších verzí. V této chvíli je jisté, že na vrcholu všech „jedniček“ stojí varianta A1 Quattro s dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 256 koní a pohonem všech kol. Z automobilky nyní prosakují zprávy, že v průběhu osmnácti měsíců by mělo být představeno Audi S1. Kompaktní hot hatch patrně zůstane u pohonu předních kol a dvoulitru z Quattra, ale se sníženým výkonem pohybujícím se v rozmezí od 185 koní typu A1 1,4 TFSI a 256 koní modelu A1 Quattro.
Nejzvláštnější na tom je, že mluvčí značky ve Spojených státech nevyloučil ani existenci Audi RS1. Tvrdil, že ačkoli je A1 Quattro současným vrcholem modelové řady, podle něj nepadlo žádné rozhodnutí, že by to tak mělo zůstat. Chtějí snad v Audi naznačit, že očekávat výkony mezi sériovou A1 Quattro a konceptem A1 Clubsport Quattro není až takový nesmysl?



Pseudo-kabriolet od Audi A1 by měl dostat elektricky ovládanou plátěnou střechu. Takto by mohl vypadat výsledek podle Theophila China









Podle mluvčího Audi USA by verze A1 Quattro nemusel být vrcholem této modelové řady
Zdroje: Auto motor und sport, Autocar, Ilustrace: Theophilus Chin
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 26 minutami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před hodinou
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 3 hodinami
V dalším státě po sérii útoků zrušili všechna pevná měření rychlosti, přiznali, že jimi jen dojí řidiče
před 4 hodinami
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Kúpa jazdeného Audi A6 45 TDI quattro Sport VS Volkswagen Arteon 2.0 TDI R-Line 11.03. 08:48 - otiscavin
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
