Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi dalo ve srovnání veškeré konkurenci poznat, co to je náskok díky technice
18.3.2019 | Mirek Mazal
Je to marketingová fráze, výsledek tohoto srovnání lze ale stěží interpretovat jinak. Audi v něm v klíčových disciplínách jasně porazilo veškerou konkurenci, i když papírově zdaleka nebylo favoritem.
Hot hatche alias výkonné kompaktní hatchbacky jsou vozy kombinující všestrannost relativně praktické karoserie s technikou dovolující jízdní výkony sportovních aut. A to vše za cenu, ze které se neprotočí panenky ani běžným smrtelníkům. V přímém srovnání pěti současných modelů ukazuje zástupce Audi, proč si směle dovoluje v reklamních sloganech prohlašovat heslo „Náskok díky technice“.
Kromě Audi a jeho S3 letištní plochu obsadila dalších čtveřice podobně zaměřených rivalů, jeden z nich se vydal k závodu až z USA. Do startovní pozice se tedy připravilo BMW M140i, Mercedes-AMG A35, Volkswagen Golf R a zaoceánský vyslanec jménem Ford Focus RS.
Focus dorazil s jasně nejvýkonnějším motorem 2,3 EcoBoost, který poskytuje 257 kW (344 k) a 440 Nm. Mercedes byl vybaven agregátem o výkonu 225 kW (306 k) a 400 Nm, BMW si připravilo dokonce šestiválec disponující 250 kW (335 k) a 500 Nm. Němečtí sourozenci VW s Audi pod kapotou skrývali 310, respektive 300 koní plus 400 Nm, potažmo 380 Nm.
Čísla nejsou podstatná, protože se na silnici projevily úplně jiné faktory. Hned první start rozmetal papírové předpoklady a žlutý hot hatch se čtyřmi kruhy ukázal zadnici všem ostatním. Měřený úsek jako první překonalo Audi S3, za ním až o půl sekundy Mercedes, až poté BMW, Volkswagen a úplně poslední Ford, potenciálu navzdory.
Ani zbožňovaný řadový šestiválec z Mnichova se moc nepředvedl, ale počkal si na druhou disciplínu. Pružné zrychlení na třetí rychlostní stupeň BMW M140i zvládlo nejlépe, což nelze říci o závěrečném testu.
V poslední etapě srovnání všech konkurentů byl úkol co nejdříve zabrzdit na místě. Nejlepší brzdovou soustavu předvedlo opět Audi, pokud jeho pokus lze brát jako legitimní. Vypadá to, že S3 začalo brzdit dříve, ale konečný rozdíl proti ostatním byl i tak propastný. Velmi přesvědčivá dominance Ingolstadtu, že by na reklamním sloganu něco bylo? A to Audi nabízí ještě model RS3, který má dokonce 400 koní a konkurovat umí i většímu, šestiválcovému modelu RS4...













Audi S3 nemělo papírové předpoklady k poražení všech čtyř soupeřů, mělo naopak nejslabší motor. Soky ale rozmetalo na kusy, v akceleraci i při brzdění
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 7 hodinami
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Nejnovější články
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
před 7 hodinami
Němci vyzkoušeli levné SUV VW chválené za spolehlivost jako ojetinu. Nezklamalo, pár složitých témat se ale přesto najde
před 9 hodinami
Nizozemci až po letech vnucování elektrických autobusů pochopili jejich reálné dopady na okolí
před 10 hodinami
Škodu Octavia I jde i dnes koupit nejetou po 1. majiteli. A krásnou. V této verzi jde o nezničitelné auto za pakatel
dnes
Nový Ford Mondeo dál potají žije svůj druhý život. Ukázal se v novém a vypadá ještě líp, při jeho cenách máme co závidět
dnes
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.26. 20:43 - M.Z.
- BMW Divize 12.26. 19:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 12.24. 13:24 - pavproch
- Škoda Auto obecně 12.24. 12:48 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.24. 12:01 - pavproch
