Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi má průšvih, měsíce nesmí prodávat benzínové A4 a A5. Z bizarního důvodu
17.7.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Je to jeden z klíčových modelů čtyř kruhů, jeho prodeje v Evropě ale teď budou muset přibližně dva měsíce stát. Příčina je přitom docela banální.
Audi s okamžitou platností zastavilo prodeje A4 a A5 s benzínovými motory 2,0 TFSI a 3,0 TFSI, včetně ostrých verzí S4 a S5, na všech evropských trzích s výjimkou Švýcarska. A není to na den, dva či týden, zákaz prodejů má trvat až celé dva měsíce. Ptáte se, co tak zlého se muselo stát, aby automobilka musela vyřadit z prodeje své dva klíčové modely na tak dlouhou dobu a čekáte něco jako kritickou závada, která může vést k ohrožení posádky vozu? To je jistě na místě, nic takového ale za zákazem nestojí.
Důvod spočívá v tom, že spotřeba těchto aut je po softwarové úpravě a přidání mikrohybridního systému o pár desetin litru na 100 km vyšší, než dosud byla. Většina zákazníků, zejména u S4 a S5, by to jistě neřešila, ale byrokracie je v Evropě neúprosná - dotčená Audi spotřebovávají v cyklu NEDC o 0,2 litru benzínu na 100 km více, než je uvedeno v katalozích. Pokud jste vyprskli smíchy, že spotřeba dle NEDC je blábol v každém případě a je jedno, jestli je taková nebo maková, nejste sami. Jenže úřady jsou jiného názoru, berou to smrtelně vážně.
Audi A4 a A5 se čtyřválci 2,0 TFSI dostaly mikrohybridní systém, který nahradil startér generátorem. Verze se šestiválci 3,0 TFSI mají nový software, který učinil motor jemnější v režimech Automatic a Comfort a zároveň zlepšil jeho odezvu v módu Dynamic. Jedním z výsledků úprav ovšem je, že při měření dle standardu NEDC vyšla o něco vyšší čísla, než jsou v aktuálních katalozích.
Mikrohybridní systémy mají obecně snížit spotřebu v reálném světě o zhruba 0,7 litru na sto, nebo to alespoň automobilky obecně tvrdí. Audi nicméně neřeklo žádná konkrétní čísla a při měření 2,0 TFSI v laboratoři dle cyklu NEDC je spotřeba o 0,2 l vyšší. „Spotřeba je horší, ale mikrohybrid při testovacím cyklu nefunguje, nemá požadovaný efekt. Zákazníci pocítí zlepšení. Spotřeba je horší v laboratoři, ale lepší na skutečné silnici,” uvedl mluvčí značky Audi.
„Pokud máte takovouhle změnu, musíte si úřadům říci o certifikaci, která trvá až dva měsíce a my jsme nyní v tomto procesu,” pokračoval mluvčí. „Ve chvíli, kdy zjistíte vyšší spotřebu, musíte přestat auta prodávat, dokud nezveřejníte nová čísla spotřeby, a na to je třeba posvěcení úřadů,” vysvětlil dále.
„Teoreticky byste mohli auta dál prodávat, ale museli byste každému jednomu zákazníkovi vysvětlit, že auto je jiné než to, o kterém si přečetl v katalogu. To by mohlo vytvořit ještě větší zmatek,” naznačil mluvčí druhou, ale nikoliv snazší možnost. „Nezapomněli jsme otestovat auta včas,” snaží se mluvčí odvrátit spekulace o pochybení na straně Audi.
To se nám ale úplně nezdá. Auta běžně procházejí v průběhu svých životních cyklů změnami, které ovlivňují katalogovou spotřebu a prodeje na týdny či měsíce automobilky obvykle nezastavují. Někdo tedy u Audi musel do prodeje poslat nové verze bez toho, aniž by byly otestovány, a to nám jako „nezapomněli jsme otestovat auta včas” nepřijde. Tak či onak je to celkem komická příčina pro Audi tak tragické nepříjemnosti. Prodeje A4 a A5 nyní stojí a není jasné, kdy se znovu rozběhnou. V nejhorším případě se tak může stát až v průběhu září...













































Audi S5 si stejně jako výchozí A5 a sedany A4 a S4 nyní vůbec nelze objednat. Audi muselo zcela zastavit prodej a na pár dnů to nebude
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 9 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nejnovější články
Žebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
před 3 hodinamiEU se pokusila vyhnat čínská auta z Evropy dveřmi, teď se díky skulině v pravidlech vrací zpět oknem v ještě větším počtu
před 5 hodinamiHezké kladivo Mercedesu na BMW M3 E30, říkáte? Mýlíte se, tahle brutalita skrývá pod kapotou 500koňové naftové překvapení
před 6 hodinamiMuž si koupil elektromobil, který měl začít novou éru značky. Teď říká, ať se mu vyhneme za každou cenu, rozpadá se až k nepoužitelnosti
před 8 hodinamiBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.25. 15:45 - Eda
- Policejní kontroly a měření 08.25. 13:36 - delphin
- Chlubítko univerzální 08.25. 08:26 - jerry
- whitelist & blacklist 08.25. 08:01 - jerry
- Onboard videa 08.24. 20:42 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 08.24. 16:28 - abgx1
- S větrem ve vlasech.... 08.24. 14:40 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.23. 20:12 - Stepan