Home > Rubriky a sekce > Testy aut > Článek
První test Audi A4 2015 3,0 TDI quattro: špička i bez charakteru
18.10.2015 | Mirek Brokeš | 1 příspěvek
Jde nová generace A4 ve šlépějích svých menších sester a nabízí více vzrušení řidičům? Nejen o tom vám můžeme povědět po prvním testu.
Přehled kapitol
Pokud svět automobilových novinek sledujete alespoň trochu více, než zprávy o vývoji kurzu mědi, jistě jste si už všimli, že mezinárodní prezentace horkých novinek probíhají na ne zcela běžných místech. Možná také víte, že novináři se jich účastní na náklady automobilky, bývají ubytováni v nóbl hotelech a jsou hýčkáni večeřemi sestavenými z vybraných pochoutek. To platilo i při prvním seznámení s novou generací Audi A4. Auta nás čekala na benátském letišti, obědvali jsme v jednom z nedalekých vinařství, večer jsme absolvovali projížďku po Canal Grande a následovně si užívali pobyt a výbornou večeři v jednom z tamních exkluzivních hotelů.
Asi se tážete, proč vám to vše vlastně říkám. Je to jednoduché, zmíněný program sice byl velice atraktivní, plavba Benátkami představovala příjemné zpestření, jenže na samotné jízdy bylo vyhrazeno jen pár hodin. Přitom se jedná o základní pilíř prodejů ingolstadtské automobilky, na jehož novou generaci se s napětím čekalo. Z německé prémiové trojice byla A4 služebně nejstarší a vzhledem ke kvalitám konkurentů už jí docházel dech. Pozici jí navíc ztížil i nový Passat z nedaleké stáje, do hry vstoupil Jaguar XE a zapomenout nelze ani na nový Superb, který je tak dobrý, že si může vyšlápnout na kde co. Dostupný čas tak představoval opravdovou výzvu.
V testovací nabídce samozřejmě bylo několik variant, volba však padla na tu nejsilnější a nejlépe vybavenou - A4 Sport s motorem 3,0 TDI quattro. Ještě pár let zpět bych se jí vyhnul a pídil se po něčem s atmosférickým šestiválcem a manuální převodovkou, jenže v tomto ohledu je doba zcela jinde. Zvolený motor představuje jediný šestiválec v nabídce a shodou okolností jde také o nejvýkonnější verzi. Zajímalo nás, jak se u této, bezkonkurenčně nejtěžší varianty s nejhmotnějším motorem před přední nápravou, popasovali konstruktéři naladěním podvozku.
Nejen tomu se budu věnovat, krátce dojde řada i na nejslabší a nejlehčí variantu s benzínem 1,4 TSI. Jen to tentokráte bude spíše na stručnější notu. O to více zbude ke zkoumání na budoucí podrobnější test.
Krásnější díky nižší siluetě
Novou A4 jsme krátce po jejím představení srovnali s její předchůdkyní . Na první pohled se to úplně nezdá, ale naživo se ukazuje, že po designové stránce došlo u A4 k zajímavému posunu. Osobně jsem nikdy nebyl příliš velkým fandou jejího designu - minulosti bývala na můj vkus až příliš oblá, nevýrazná a vzhledově kompromisní. Navíc se mi ani trochu nelíbila unifikovaná velká čelní maska Singleframe. Ta dominovala celé přídi a už pak bylo jedno, co designéři provedli se světly či nárazníkem. U nové generace je příď vyváženější, nevnímáte ji jako soubor jednotlivých detailů s jednou dominantou, ale jako celek. Hexagonální maska je nižší a je rozdělena masivními, chromem zdobenými žebry. Hlavní světlomety dostaly tvar položené sedmičky a ve své nejdražší podobě v sobě skrývají LED-matici se schopností regulace jednotlivých diod a tím změny rozložení světelného toku. Na spodní, krátké hraně jsou kombinovány blinkry a mlhovky, jejichž standardní místo zaujaly radarové oči asistenčních systémů.
Rozložením jednotlivých prvků na přídi vznikají na sebe navazující horizontální linie zdůrazňující šířku auta. Stejný recept je použit na zádi. Světla opakují sedmičkový motiv a opět zde najdeme několik horizontálních linií, které ji opticky rozšiřují. V tomto ohledu je zde použit stejný recept jako u nového Passatu, jako u něj jsou příď i záď koncipovány tak, aby vyvolávaly dojem širokého a nízkého auta, jenže co se u Passatu podařilo, u Audi kvůli Singleframe úplně nefunguje.
Jiný příběh to je zboku. Dlouhá příď, dlouhý rozvor, kabina začínající daleko za přední nápravou, nízká silueta a krátký kufr se zvýrazněnou odtrhovou hranou, je to vůbec Audi? Ano, přeháním, až tak dramatická změna to není, přesto má nová A4 nezvykle „rychlý” profil. V červené barvě a se zvolenými koly jí to opravdu sluší a zapomenout nelze ani na fakt, že Audi se vyhnulo falešným koncovkám výfuku či atrapám difuzorů. V jednoduchosti je síla, proto má 3,0 TDI jednu zdvojenou a 2,0 TFSI pro změnu zase dvě jednoduché.
Následující >1 / 5
Diskuze 1 příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejnovější články
- Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
před 2 hodinami - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
před 4 hodinami - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
před 5 hodinami - Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 7 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva