Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi odmítá vstup do Formule 1, prý si své problémy musí vyřešit sama
19.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka dala jasně najevo, že do bývalé královské motoristické disciplíny nezamíří. I nadále tak bude jen součástí Le Mans či DTM.
Německá automobilka se v poslední době stala (opět) předmětem spekulací, které naznačovaly její možný vstup do světa Formule 1. To by na jednu stranu nebyl až tak nelogický krok, neboť kupříkladu ve čtyřiadvacetihodinovce Le Mans jsme jí na stupínku nejvyšším za posledních čtrnáct let viděli hned třináctkrát. Od loňska je přitom součástí série koncernové Porsche, pročež se mohlo zdát, že Audi by klidně mohlo zamířit do jiné divize a Volkswagen Group by tak jen rozšířil své již tak dost spletité sítě.
Nyní ovšem na podobné machinace můžeme zapomenout, neboť mluvčí značky jakékoliv zvěsti o vstupu Audi do světa F1 dementoval. To pak jen potvrdil šéf automobilky Rupert Stadler, který v rozhovoru pro německý deník Handelsblatt uvedl, že „Formule 1 si své problémy musí vyřešit sama“. Reagoval tak nejspíše na nářek Red Bullu, který není zrovna spokojený s Renaultem a raději by tak pohonné jednotky odebíral od čtyř kruhů.
Ačkoliv tedy spekulace po odchodu Ferdinanda Piëcha z koncernu VW Group sílily (vnuk Ferdinanda Porsche byl výrazným odpůrcem F1 kvůli vysokému rozpočtu špičkových teamů), nyní je vše zcela jasné. Audi tak nadále zůstává součástí série Le Mans, přičemž pokračovat bude i ve svých aktivitách v německém mistrovství cestovních vozů DTM. To ovšem neznamená, že by u čtyř kruhů po rychlých monopostech nepošilhávali.
V hledáčku Audi ovšem není F1, nýbrž Formule E, tedy šampionát elektrických formulí, který začíná získávat na popularitě i významu. Aktuálně se přitom tohoto klání účastní netovární tým ABT, do budoucna by se zde ovšem chtěla profilovat i samotná automobilka. Dá se ale předpokládat, že v takovém případě již nebudou užívány jednotné stroje, které nesou znak Renaultu.



Audi se součástí šampionátu F1 nestane. Místo toho značka pokukuje po elektrické Formuli E, kde již závodní její tuningový partner, firma ABT
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 2 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 4 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 5 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 7 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva