Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min
29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ingolstadt odhalil specifikace elektromobilu, který se koncem letoška objeví v prodeji. Výkony jsou to impozantní, ale za cenu téměř dvou R8 V8.
Značka Audi chce ještě letos rozjet prodej elektromobilu R8 e-tron postaveného na základech stejnojmenného, nutno dodat úspěšného kupé. K jeho marketingové podpoře jej Audi vypustilo na Nürburgring a výsledkem je čas osm minut a devět vteřin - podle tvrzení automobilky světový rekord mezi produkčními elektromobily.
Přestože to není nejrychlejší čas, rozhodně není ani nijak špatný. Podle současných tabulek byla elektrická R8 pouze o pět vteřin pomalejší než její sestra s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,2 litru a výkonu 430 koní. Model e-tron toho dosáhl pomocí páru elektromotorů o celkovém výkonu 381 koní a točivém momentu 820 newtonmetrů.
Vůz je schopen dosáhnout stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost má omezenou kvůli rychlému vybíjení 550kilogramového balíku akumulátorů na 200 km/h. Pro potřeby rekordu byl ovšem omezovač odstraněn, takže auto bylo schopné dosáhnout 250 km/h. Jak dlouho by R8 e-tron o hmotnosti 1 780 kilogramů kroužila na Nürburgringu? S kapacitou 49 kWh (ekvivalent přibližně 19 litrů benzínu) to odhadujeme na cirka dvě kola (45 km), možná o něco málo více. Samotné Audi ale v tomto směru mlčí a trvá na tom, že auto má udávaný dojezd 215 kilometrů.
Za volantem vozu usedl závodní pilot Markus Winkelhock, který si vyzkoušel také několik kol s aktivovaným omezovačem a zajel přitom čas 8:30,873 a později ještě 8:26,096 min. Audi uvádí, že tento automobil zcela odpovídá vozům, které se objeví v prodeji.
To je určitě pozoruhodné, stejně tak ale je i cena - Audi R8 e-tron by mělo stát 200 tisíc Eur, v přepočtu 5,14 milionu. A to oproti rychlejší R8 4,2 V8 (schopnou kroužit po Nordschleife podstatně déle s dramaticky větším dojezdem a kratším „dobíjením”) za 2,84 milionu není málo.













Ani elektromobil Audi - navzdory jeho nesporné rychlosti - nebude nic jiného než alternativní a v běžném provozu značně limitované vozidlo, i když nebude využíváno způsobem, jakým zamýšleli jeho tvůrci nebo autoři rekordu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejnovější články
Honda krutě poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má na krku hromadnou žalobu za poruchové turbomotory
před 10 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
před 11 hodinamiŠéf Jaguaru Land Roveru náhle skončil uprostřed změny zaměření celé firmy, co se teď bude dít?
včeraMechanik ukázal, jak se v elektrickém propadáku VW mění pylový filtr, musíte rozebrat skoro půlku auta
včeraNový šéf Stellantisu řádí jako černá ruka, nařídil rychlý návrat dalšího výdělečného osmiválcového stroje
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub