Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Audi R8 e-tron: elektromobil Audi zvládl Nordschleife za 8:09 min
29.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Ingolstadt odhalil specifikace elektromobilu, který se koncem letoška objeví v prodeji. Výkony jsou to impozantní, ale za cenu téměř dvou R8 V8.
Značka Audi chce ještě letos rozjet prodej elektromobilu R8 e-tron postaveného na základech stejnojmenného, nutno dodat úspěšného kupé. K jeho marketingové podpoře jej Audi vypustilo na Nürburgring a výsledkem je čas osm minut a devět vteřin - podle tvrzení automobilky světový rekord mezi produkčními elektromobily.
Přestože to není nejrychlejší čas, rozhodně není ani nijak špatný. Podle současných tabulek byla elektrická R8 pouze o pět vteřin pomalejší než její sestra s vidlicovým osmiválcem o objemu 4,2 litru a výkonu 430 koní. Model e-tron toho dosáhl pomocí páru elektromotorů o celkovém výkonu 381 koní a točivém momentu 820 newtonmetrů.
Vůz je schopen dosáhnout stovku za 4,6 sekundy a maximální rychlost má omezenou kvůli rychlému vybíjení 550kilogramového balíku akumulátorů na 200 km/h. Pro potřeby rekordu byl ovšem omezovač odstraněn, takže auto bylo schopné dosáhnout 250 km/h. Jak dlouho by R8 e-tron o hmotnosti 1 780 kilogramů kroužila na Nürburgringu? S kapacitou 49 kWh (ekvivalent přibližně 19 litrů benzínu) to odhadujeme na cirka dvě kola (45 km), možná o něco málo více. Samotné Audi ale v tomto směru mlčí a trvá na tom, že auto má udávaný dojezd 215 kilometrů.
Za volantem vozu usedl závodní pilot Markus Winkelhock, který si vyzkoušel také několik kol s aktivovaným omezovačem a zajel přitom čas 8:30,873 a později ještě 8:26,096 min. Audi uvádí, že tento automobil zcela odpovídá vozům, které se objeví v prodeji.
To je určitě pozoruhodné, stejně tak ale je i cena - Audi R8 e-tron by mělo stát 200 tisíc Eur, v přepočtu 5,14 milionu. A to oproti rychlejší R8 4,2 V8 (schopnou kroužit po Nordschleife podstatně déle s dramaticky větším dojezdem a kratším „dobíjením”) za 2,84 milionu není málo.













Ani elektromobil Audi - navzdory jeho nesporné rychlosti - nebude nic jiného než alternativní a v běžném provozu značně limitované vozidlo, i když nebude využíváno způsobem, jakým zamýšleli jeho tvůrci nebo autoři rekordu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Elektromobily reálně generují třikrát víc emisí než hybridy, říká šéf Toyoty ve snaze upozornit na nejvíc přehlížený problém
před 3 hodinamiŠéf Renaultu náhle končí, nedokázal se vzepřít nemoci doby. A to se firmě nedávno upsal na další 4 roky
před 5 hodinamiDrahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
včeraPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva